فرماندهی انتظامی رفسنجان در همایش امنیت و بانکداری الکترونیک مطرح کرد:

وظیفه تحقق آگاه سازی امنیت بانکداری الکترونیک بر عهده ی بانکهاست

  • شناسه خبر: 140898
وظیفه تحقق آگاه سازی امنیت بانکداری الکترونیک بر عهده ی بانکهاست

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: مهمترین وظیفه در تحقق آگاه سازی امنیت بانکداری الکترونیک را بانکها بر عهده دارند.

خانه » اجتماعی » وظیفه تحقق آگاه سازی امنیت بانکداری الکترونیک بر عهده ی بانکهاست

 

مردم مراقب اطلاعات بانکی خود باشند فاصله تا بانک تنها چند کلیک است

سرهنگ خلیلی جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان در همایش امنیت و بانکداری الکترونیک که با حضور مدیران بانکها موسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرض الحسنه و روسای پلیس پیشگیری ‘عملیات ,پلیس آگاهی’ اطلاعات و روسای کلانتریها که صبح امروز به میزبانی نیروی انتظامی تشکیل گردیدبا ایراد سخنانی یکی از مهمترین عوامل آگاه سازی در خصوص خدمات بانکی غیر حضوری را بانک‌ها دانست و از کارکنان بانکها خواست تا با همکاری هم، جهت آگاه سازی شهروندان برای پیشگیری از جرائم مالی تلاش نمایند.
وی افزود بی‌گمان امنیت یکی از دغدغه های اصلی مدیران فن‌آوری اطلاعات سازمان های بزرگ و بانک هاست زیرا هم اکنون فاصله هر فرد با افراد و سازمان های دیگر و بانک خود در هر جای جهان تنها چند کلیک است.
وی افزود: با پیشرفت دانش فناوری اطلاعات و گسترده شدن استفاده از تکنولوژی های مختلف، حملات و تهدیدات امنیتی نیز در این حوزه بیشتر شده و برای آماده شدن و پیشگیری در مقابل تهدیدات گوناگون که روز به روز شکل تازه ای به خود می گیرد، باید ابتدا دانش خود را در این زمینه بالا ببریم و در مرحله بعد با توجه به نیازهای امنیتی شبکه خود، بهترین راه کار امنیتی را بکار گیریم
سرهنگ خلیلی آموزش مداوم پرسنل فنی توسعه‌دهنده سامانه‌ها برای امن‌سازی سامانه‌ها و تبادل اطلاعات، آموزش کاربران درون‌بانکی سامانه‌ها جهت رعایت استانداردها ودستورالعمل‌های فنی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به کاربران و مشتریان خدمات بانکی، آموزش مدیران ارشد بانک‌ها جهت اهمیت امنیت و شناسایی نقاط ضعف، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها به صورت تولید بومی و غیروارداتی و رمزنگاری کلیه اطلاعات تبادلی و نیز تبادل اطلاعات منوط به امضای الکترونیکی آنها را از راهکارهای امنیتی برای بانکداری الکترونیکی برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود :شهروندان نیز بایستی مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و از یادداشت نمودن رمز عبور بر روی کارت‌های بانکی‌، همراه داشتن رمز عبور در کنار کارت بانکی و از ذخیره نمودن اطلاعات کارت در دستگاه‌های داری حافظه مانند تلفن همراه، لپ تاپ و …. جداً خودداری نمایند.

جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان سپردن کارت بانکی و رمز عبور آن به دیگران را اشتباه خواند و افزود: در صورت ناچاری حتما در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت اقدام نمائید، چرا فرد می‌تواند با داشتن اطلاعات کارت بانکی شما و گرفتن رمز دوم به صورت اینترنتی از کارت شما خرید نماید، لذا تغییر رمز دوم ضروری است.

وی در ادامه به استفاده از دستگاه‌های POS , ATM اشاره کرد و گفت: موقع خرید از فروشگاه‌ها خودتان کارت بکشید‌، همچنین در استفاده از دستگاه‌های ATM از دادن کارت خود به دیگران خودداری و شخصاً کارت را وارد کنید و از نگاه کردن افراد مجاور موقع وارد کردن رمز عبور جلوگیری کنید.
وی در مورد کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی نیز گفت: شهروندان از پاسخ به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه‌، معرفی خود به عنوان کارمند بانک و … که اطلاعات کارت بانکیتان را درخواست می‌کنند یا اینکه وجه به حساب آن‌ها واریز کنید خودداری نمایند، چرا که این افراد کلاهبردار هستند و قصد دارند با کشاندن شما در پای عابر بانک از شما سوءاستفاده نمایند.
درادامه مراسم رییس پلیس پیشگیری پلیس فتا. پلیس آگاهی ومدیر موسسه مراقبتی حفاظتی رعد گستر نیز مطالب آموزشی مختلفی را بیان نمودند

برچسب ها:
بانکداری الکترونیک پلیس فتا رفسنجان جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان سرهنگ خلیلی نژاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان