شهردار رفسنجان در نشست خبری مطرح کرد:

آسفالت الویت شهر/ مطالبات مردمی در سبد توجه شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 140794
آسفالت الویت شهر/ مطالبات مردمی در سبد توجه شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان گفت: نیازهای شهر رفسنجان شناخته شده است یکسری هم مطالبات مردمی است که باید حتما اتفاق بیافتد شهرداری پروژه ها را تعریف می کند و برنامه ریزی، مطالبات مردمی باید در سبد توجه شهرداری قرار گیرد

خانه » رفسنجان » آسفالت الویت شهر/ مطالبات مردمی در سبد توجه شهرداری رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، اولین نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر جدید رفسنجان روز گذشته در محل شورای اسلامی شهر و با حضور عظیمی زاده شهردار، حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر، پاکزاد نائب رئیس شورا، بهشتی پور دبیر کمیسیون فرهنگی شورا و رفیعی روابط عمومی شهرداری برگزار شد.

محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان در این نشست خبری بدون هیچ مقدمه ای به سراغ سوالات خبرنگاران رفت.

سوالات با بحث توجه به المان های شهری و نظارت نظام مهندسی آغاز شد، عظیمی زاده در این باره اظهار داشت: شهرداری برای صدور پروانه، نماها را مشخص کرده و این نماها در ضمیمه پروانه می آید و مالکین و سازندگان ملزم هستند این نماها را رعایت کنند و پایان کا منوط به رعایت آن نماهاست.

وی افزود:در شهر رفسنجان بسیاری از مردم اعتقادی به اینکه نمای بیرونی چشم نواز و جذاب باشد ندارند به درون رسیدگی می کنند این رویه باید یک مقدار اصلاح شود و به ظاهر بیروی ساختمان بیشتر رسیدگی شود و شهرداری و نظام مهندسی باید جدیت بیشتری در بحث نظارت داشته باشد.

عظیمی زاده گفت: طرح هایی برای ارتقای سیمای شهری و اینکه وضعیت نما را تغییر دهیم در دستور کار داریم برنامه هایی وجود دارد ؛ در شهر رفسنجان شاید کمتر به این موضوع پرداخته شده که از المان ها استفاده شده باشد و اکنون یکسری برنامه هایی را پیش بینی کرده ایم و برای میادین همچون ۲۲ بهمن و آیت الله هاشمی  مسابقه ای برای المان های آنها برگزار شد که تا پایان هفته گذشته فرصت بود پیشنهادات ارسال شود که بررسی می شوند.

شهردار رفسنجان بیان داشت: ما نیازمندیهایی که در مسیر شهری داریم مثل پایه های چراغ و فضاهای تبلیغاتی اینها هم چهره ی زشت شهر را به مناظر چشم نواز تبدیل خواهد کرد یکسری پیشنهادات از هنرمندان بصورت آلبوم هایی به شهرداری ارائه شده که با توجه به ضوابط شهرداری و تامین مالی این پیشنهادات اجرایی می شود.

عظیمی زاده در خصوص نظارت نظام مهندسی بیان داشت: از آنجایی که در شهر رفسنجان یک دوگانگی در امر ساخت و ساز وجود دارد هم سازمان نظام مهندسی هم قانون کاردان ها فعال است اعتقاد داریم مسئول امر مهندسی نظام مهندسی است و قانون کاردان ها باید با نظام مهندسی هماهنگی داشته باشد و بر اساس بخش نامه در حال فعالیت هستند که در چهارچوب قوانین از آنان استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: نظام مهندسی باید نظارت بر قیمت ها مناسب داشته باشد تا بر مردم فشار نیاورند، مردم باید نظارت را لمس کنند در کیفیت ساختمان ها که سازمان نظام مهندسی بایستی نظارت کافی را داشته باشد و شهرداری نیز پیگیر است.

ساختار جذب در آمد در شهرداری رفسنجان وجود ندارد

شهردار رفسنجان در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت درآمدی شهرداری اظهار داشت: شهرداری یک نهاد خدمت رسان است طبیعی است که یکسری بدهی ها و در آمدها ،مطالبات و بدهکاری ها داشته همه شهرداری متناسب به بزرگی و کوچکی آن به همین شکل است ، طبیعتا این بدهکاریها به شهردار جدید منتقل و باید تحویل بگیرد و مدیریت کند، شاید بر این اساس اصلا پذیریش ان شهرداری را نداشته باشند.
وی افزود: شهرداری اینطور نیست که بگوییم چقدر به حسابش است ساختار یک شهرداری یک چارت تشکیلاتی با یکسری تخصص هاست ، در برخی شهرداری ها این تخصص ها در نظر گرفته نشده و وجود ندارد اینها ایجاد اشکال می کند.

عظیمی زاده گفت: ساختار جذب در آمد در شهرداری رفسنجان وجود ندارد این ساختار باید ایجاد شود، باید با اشراف کامل شهر را تحویل میگرفتم.

وی تصریح کرد: فارغ از این چه درامدها و چه بدهکاریهایی شهرداری دارد شما باید بدانید که الان وضعیت اداره شهر به چه نحو است الویت های شهرداری گذشته چه بوده است و اینکه شما باید با این اولیت کار کنید اینها هم شرایط را مشخص می کند.
عظیمی زاده گفت: من هیچگاه راجع به وضعیت درآمدی شهرداری سابق مصاحبه نکردم که وضعیت شهرداری چگونه است چقدر بدهی داشت طلب داشت خیلی هم ضرورتی به این موضوع را ندیدم، ما یک جایی گزارشی از حوزه مالی شهرداری به عنوان بدهی های ثبت شده ارائه دادیم ، چون ممکن است بدهی هایی ثبت نشده باشد .

وی افزود: اینها چیزهایی که در همه شهرداری ها وجود دارد و پرداختن به آن چیزی جز فرسایش ایجاد کردن و دلخوری ندارد .

شهردار رفسنجان در خصوص پروژه آب نمای بوستان معلم و سپرده شده ان به یک پیمانکار یزدی بیان داشت: هنوز پیمانکاری که گفتند یزدی است اصلا ورود پیدا نکرده و قرار دادی را نداریم ،این پیمانکار فقط تامین کننده تجهیزات است کار عمرانی آن توسط سازمان عمران شهرداری در حال اجراست اصلا چیزی به عنوان پیمانکار یزدی در ساخت و کار عمرانی آب نما و اصلا
هرکاری که در این شهر شرایط اجرای آن وجود داشته را ندارد ، هم اکنون این پروژه توسط سازمان عمرانی شهرداری در حال اجراست و دست پیمانکار داده نشده، برای تهیه تجهیزات هم هنور قرار دادی منعقد نشده مجوزی از شورای شهر گرفته شده تا با حداقل قیمت بتواند کار کند.
وی تصریح کرد: مناقصات عمومی شهرداری کشوری است و تمام پیمانکاران کشور که شرایط را داشته باشندمی توانند شرکت کنند ؛ اصلا دنبال این نیستیم که از پیمانکارن شهرهای دیگر استفاده کنیم قرار نیست اشتغال اینجا از بین برودکاملا قانونی پیش می رود سعی می کنیم کاری را که انجام می دهیم خلاف قانون نباشد.

وضعیت آسفالت رفسنجان داغون است

عظیمی زاده در خصوص بحث ترافیک شهر رفسنجان و احداث زیر گذر یا رو گذر های جدید بیان داشت: الان شهر رفسنجان آسفالت آن بسیار داغون است اشکال از کسی نیست شهر بزرگ است، برای پروزه های بزرگ نیز در امد هنگفتی می خواهد یا کمک دولت یا خرده خرده مشکلات را حل کند. اگر بیاییم نزدیک به ۱۵ میلیادر تومان زیر گذر بسازیم آن هم در جاهایی که شاید اصلا نیازی نیست بیاییم تقاطع غیر هم سطح بسازیم که کار بزرگی نشده است.

وی افزود: الویت آن شهر باید مشخص شود شما رسانه ها هم کمک کنید پروژه هایی که نیاز است و ضرورت دارد برای شهر به ما معرفی کنید تا در قالب نظر مردم وارد بودجه ۹۷ شود. رفسنجان نسخه اش زیر گذر نیست باید الویت بندی کنیم منابع محدودی که هست و نیاز اصلی مورد توجه قرار گیرد.

انسان محوری شعار شهرداری و شورای شهر رفسنجان در سال ۹۷

عظیمی زاده در خصوص مناسب سازی معابر برای معلولین در سطح شهر رفسنجان اظهار داشت: این موضوع مختص یک نقطه شهر نیست ، انسان محوری یکی از شعارهای شهرداری و شورای شهر است و الویت های بودجه سال آینده بحث انسان محوری است بحث های ترافیکی بسیار اهمیت دارد عبورهای عرضی مناسب از خیابان ارتباط خطوط عابر پیاده درست تعریف شود پیوستگی مسیر عبور عابر پیاده که از مرکز شهر آغاز شده است.
وی افزود: بطور خاص مسیر های عبور معلولین باید دیده شود طی برنامه عمده زمان بندی کار عمده ای از سال آینده آغاز خواهد شد در خیابان های جدید حتما این موارد لحاظ می شود.

در بودجه ۹۷ قطعا احداث یا خرید فرهنگسرا را در دستور کار قرار خواهیم داد

عظیمی زاده در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات فرهنگی پیش روی شهرداری بیان داشت: در چارت تشکیلات شهرداری رفسنجان هیچ ردی از مباحث فرهنگی نداشت اگر کاری بخواهد درست برنامه ریزی و اجرا شود باید در چهار چوب ساختاری مشخص قرار گیرد.
وی افزود: بحث فرهنگ یک بحث بین بخشی و بسیاری از دستگاههای به عنوان متولی یا ناظر وارد آن می شود ارشاد سازمان تبلیغات، میراث فرهنگی و نهادهای مثل سپاه پاسداران، دفتر ائمه جمعه ، کانون های فرهنگی همگی در این زمینه کار می کنند شهرداری ها عمدتا در بحث زیر ساختهای فرهنگی وارد می شوند و با اشتراک سایر دستگاههای کار می کنند.
عظیمی زاده گفت: سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رفسنجان به شورای شهر پیشنهاد شده دنبال هستیم مجوز بگیریم تا محکم وارد عرصه شود.

شهردار رفسنجان اظهار داشت: این شهر جای کار دارد نیاز دارد سابقه فرهنگی اجتماعی قوی دارد. فرهنگسراها بایستی در رفسنجان ایجاد شود ، دو نهاد فرهنگی بخش خصوصی قوی در شهر بکار گیری شود در سال آینده در بودجه ۹۷ قطعا احداث یا خرید فرهنگسرا را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی افزود: حمایت از رسانه وظیفه همه تشکیلات استان و شهرستان است یک نظام صنفی قوی بایستی برای رسانه ها ایجاد شود ، خانه مطبوعات را راه بیاندازید که می تواند مدیریت کند منافعی اگر وجود دارد را میان رسانه ها پخش کند.

شهردار رفسنجان بیان داشت: رسانه های می توانند صادقانه و به دور از سیاسی کاری انتقادات را انتقال دهید به شهرداری دیدگاه سیاسی را همه دارند اما اگر ان را در کار شهرداری وارد کنیم ناصحیح است شهر بدون همدلی عقب می افتد .

پروژه زیر گذر خلیج فارس متوقف نیست

عظیمی زاده اجرای برنامه های انسان محوری ، ایجاد شهر امن ، زیر ساختهای فرهنگی و سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار را از جمله الویت های شهرداری رفسنجان در سال جدید عنوان کرد و بیان داشت: بحث ویژه الویت سال ۹۷ گردشگری است تسهیلات ایجاد کنیم شهری زیباتر داشته باشیم و تسهیلات بدهیم تا مردم در شهر بمانند.

شهردار رفسنجان در خصوص تداوم اجرای پروژه زیر گذر خلیج فارس نیز اظهار داشت: این پروژه متوقف نیست ایراداتی داشت صبر کردیم برطرف شود الان مشکلی فراتر از ضرورت اجرای زیر گذر است نیاز مردم باید مورد توجه قرار گیرد، ایرادات بایستی رفع گردد تا در صورت افتتاح پاسخگو باشیم.

وی افزود: در اکثر ساعت روز شهر ترافیک مناسبی دارد درد شهر ترافیک نیست الان به عنوان الویت سال ۹۷ پل سازی نیست و تقاطع غیر هم سطح دیده نشده است.
شهردار رفسنجان در خصوص بافت فرسوده و تاریخی شهر رفسنجان بیان داشت: بافت تاریخی یا باید ظاهر ان حفظ شود برخی بازسازی مرمت یا نوسازی شوند به جز چند تک بنای تاریخی در شهر ، بافت فرسوده در مرکز شهر ایجاد شده بر اساس شرایطی؛ زمین در شهر رفسنجان ارزان است در حالیکه شهرهای همطراز رفسنجان قیمت زمین بسیار بالاست و این امر باید در بافت تاریخی جاذبه ایجاد کنیم تا مردم را برگرداند به مرکز شهر ، زمانی مردم سرمایه گذاری می کنند که شهرداری سرمایه گذاری را شروع کند و الا بافت تاریخی رونق پیدا نمی کند؛ در بحث فرسوده دولت باید کمک کند در ارائه خدمات و بخشی هم شهرداری.

مطالبات مردمی باید در سبد توجه شهرداری قرار گیرد

شهردار رفسنجان گفت: دنبال کار نمایشی نیستیم نیازهای شهر رفسنجان شناخته شده است یکسری هم مطالبات مردمی است که باید حتما اتفاق بیافتد شهرداری پروژه ها را تعریف می کند و برنامه ریزی، مطالبات مردمی باید در سبد توجه شهرداری قرار گیرد ، دو پارک تجهیز شد و دو پارک درون محله ای آماده شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده کسی را از عوارض ساختمان معاف نمی کند به صنعت خدمات تعلق میگیرداز سال ۸۸ به بعد شهرداری سهم خود را از ارزش افزوده گرفته است.

شهردار رفسنجان در خصوص افزایش تعرفه عوارض شهرداری توضیح داد: در سال ۹۵ و ۹۶ تعرفه عوارض شهرداری علیرغم تصویب در شورای شهر اجرا نشده است و سازمان بازرسی کل کشور مدعی شهرداری شده است چون تعرفه نیازی به تصویب استانداری ندارد چون شورا تصویب کرده باید اجرایی شود.
وی افزود: عوارض سال ۹۶ مصوبه شورای قبل است که در زمان فعلی وصول می شود شهرداری به دلایلی اجرایی نکرده بازرسی تکلیف می کند که باید اجرایی شود عدم اجرایی عوارض سال ۹۶ خلاف قانون است. از طرفی قیمت منطقه ای بر روی عوارض اثر مستقیم دارد.
عظیمی زاده خاطر نشان کرد: تعرفه عوارض تیغ دو لبه است هر دو طرف حق مردم است از طرفی مردمی که حق در یک شهر خوب زندگی کنند از طرفی مردمی که با شهرداری زندگیشان می چرخد. در سال جدید مشکل تعرفه عوارض حل خواهد شد و یک تعرفه منطقی خواهیم داشت.

این نشست خبری گزارش کار خودمان است نه گزارش دیگری و تخریب

شهردار رفسنجان گفت: شهرداری ماهانه باید گزارش درامد هزینه خود را به شورای شهر بدهد و به تایید شورای شهر برساندکار انجام شده و می شود.شورای شهر گزارش شش ماه خود را به اطلاع عموم مردم برساند شهرداری مال مردم است و نهاد عمومی غیر دولتی است باید این گزارشات را به مردم بدهد.
عظیمی زاده در پاسخ به سوالاتی خبرنگارانی که قصد داشتند سخنان شهردار جدید را دست مایه تخریب برای شهرداری سابق قرار دهند گفت: در خصوص گزارش سیستم قبلی خودشان باید گزارش دهند ما گزارش کار آنها را نمی دهیم تعهدی که قانونی نباشد اجرایی آن لازم نیست من بیایم جو رسانه ای ایجاد کنم من هم شهرداری یزد بودم با ۵۲ میلیارد تومان تحویل دادم ان هم همین است به مردم گزارش دادن هیچ جای قانون تکلیفی قرار نداده که گزارش کار دهیم این نشست خبری گزارش کار خودمان است نه گزارش دیگری و تخریب .
وی افزود: در شهرداری تا کسی جرمش ثابت نشود تغییر تحولی نداریم دادسرا قرار صادر می کند در این صورت چاره ای نیست من به عنوان شهردار شهر رفسنجان حق دارم نیروهای همکارم را انتخاب کنم هیچ ربطی ندارد آن فرد چه پرونده ای دارد مگر اینکه جرمش ثابت شود.

عظیمی زاده گفت: در این زمان هر گونه حاشیه درست کردن از جانب من در شهرداری مجموعه مرا از بین می برد؛ کسی که توانمندی ندارد انگیزه ندارد و کارشکنی می کند به درد شهرداری نمی خورد.

شهردار رفسنجان همچنین در خصوص روشنایی معابر سطح شهر نیز از امضای تفاهم نامه ای با شرکت توزیع برق جهت ساماندهی روشنایی معابر شهر خبر داد و گفت: در بحث سگهای ولگرد نیز قرار دادی منعقد شد با شرکت مشهدی قرار شد زنده گیری شوند سگهای مریض ها معدوم وگرنه عقیم سازی شوند و بخشی باید دفع شود منتقل می شود.

وی در خصوص سهم مشارکت مردم در آسفالت کوچه ها نیز بیان داشت:  ۵۰ درصد زیر سازی و آسفالت خودیاری و از طرف مردم پرداخت می شود سعی می شود در مکان هایی که مردم وضعیت مالی خوبی ندارند با تخفیفاتی این خدمات ارائه می شود.
شهردار رفسنجان همچنین راجع به اختصاص فضای ویژه به ورزش بانوان بیان داشت: فضای فرهنگی برای بانوان فعلا یک پارک وجود دارد دو پارک در دو منطقه شهری در دستور کار است، فضاهای ورزشی را روباز برای آقایان درست کنیم که خانم ها از سالن ها استفاده کنند برای دوچرخه سواری یکسری فضاهای شهری مثل ورزشگاه در ایام خاص پلمپ شود و مورد استفاده بانوان قرار گیرد و اینها در حال بحث و بررسی است.

عظیمی زاده همچنین در سخنان خود به انتشار گلایه های مردمی در کانال و سایت خانه خشتی اشاره کرد و بیان داشت: من استفاده می کنم از خبرهای این سایت و گلایه هایی که مردمی است کار بسیار ارزشمندی است اعتقاد داریم که ما به عنوان نهاد شهرداری باید مردم از ما مطالبه داشته باشند، اینها در ما جای نگرانی ایجاد نمی کند سعی کردیم حتی الامکان انجایی که شهرداری امکان ورود دارد سریعتر کار مردم را راه بیاندازد سریع انجام دهیم و جایی که امکان اجرا نیست بایستی صبر کنیم تا زمینه اجرای ان فراهم شود.

برچسب ها:
آسفالت شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان محمدرضا عظیمی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان