شکست رکورد سرعت اینترنت دنیا: ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه

  • شناسه خبر: 1401
شکست رکورد سرعت اینترنت دنیا: ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه

 به گزارش خانه خشتی به نقل از نارنجی:مثل اینکه رقابت بر سر ارائه خطوط پر سرعت اینترنت تبدیل به عطش سیری ناپذیری برای شرکت های مختلف شده است و به طور کلی معنای اینترنت پر سرعت به شکلی که ما می شناسیم، در حال رنگ باختن است. پس از ارائه خطوط یک گیگابیتی به کاربران […]

خانه » اقتصادی » شکست رکورد سرعت اینترنت دنیا: ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه

 به گزارش خانه خشتی به نقل از نارنجی:مثل اینکه رقابت بر سر ارائه خطوط پر سرعت اینترنت تبدیل به عطش سیری ناپذیری برای شرکت های مختلف شده است و به طور کلی معنای اینترنت پر سرعت به شکلی که ما می شناسیم، در حال رنگ باختن است. پس از ارائه خطوط یک گیگابیتی به کاربران خانگی در آمریکا توسط شرکت EBP و همچنین آزمون انجام گرفته در انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا و ثبت رکورد ۱۸۶ گیگابایت بر ثانیه ای برای اینترنت، حالا نوبت به شرکت آلمانی دویچه تلکام رسیده که با پروژه OSIRIS رکورد جدیدی در سرعت انتقال اطلاعات را بر جای بگذارد.

تیم تحقیقاتی این شرکت موفق شده که با انتقال اطلاعات در فیبرنوری میان برلین و هانوفر، سرعت ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه را به نام خودشان ثبت کنند. باید توجه داشت که برای این آزمایش تنها از یک کانال طول موج فیبر نوری مورد نظر استفاده شده است! و با توجه به تعدد کانال های هر فیبر نوری، خروجی مجموع یک فیبر می تواند عدد سرسام آوری باشد.

نکته جالب ماجرا، انجام آزمایش در شرایط نزدیک به دنیای واقعی (خارج از محیط آزمایشگاهی کنترل شده) و در فاصله ۷۳۴ کیلومتری رفت و برگشت برلین-هانوفر-برلین است. به گمانم حتی نمی توانید تصور کنید که چنین سرعتی چه کاربردی خواهد داشت! کل آرشیو موسیقی شما چقدر حجم دارد؟

اما به نظر می رسد که هنوز زمان زیادی لازم است تا این تکنولوژی به کمک اپراتورها و خدمات دهندگان آمده و تقاضای روز افزون کاربران شان به پهنای باند را پاسخگو باشد. البته خبر خوب این است که برای دست یابی به این نسل جدید تکنولوژی و سرعت اینترنت، لازم نیست تغییر خاصی در خطوط فیبر نوری ایجاد شود و تنها احتیاج به ابزارهای جدید و ویژه ای در ترمینال های کاری خواهیم داشت.

فکر می کنید چنین فناوری چند سال نوری تا تجاری شدن و راه یابی به خانه کاربران فاصله داشته باشد؟!

برچسب ها:
شکست رکورد سرعت اینترنت دنیا: 512 گیگابیت بر ثانیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان