سید محمد حسینی:

«به وقت شام» آغازگر نمایش مجاهدت مدافعان حرم در قالب هنر است

  • شناسه خبر: 139595
«به وقت شام» آغازگر نمایش مجاهدت مدافعان حرم در قالب هنر است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: فیلم آقای حاتمی کیا با عنوان “به وقت شام” در خصوص دفاع از حرم اهل بیت ، مجاهدت مدافعان حرم و همچنین ضرورت حضور در سوریه و عراق است که کمتر در این خصوص کار شده بود و این فیلم به نوعی آغازگر بود.

خانه » فرهنگی مذهبی » «به وقت شام» آغازگر نمایش مجاهدت مدافعان حرم در قالب هنر است

به گزارش خانه خشتی ، سید محمد حسینی در گفتگو با راه آرمان با بیان اینکه دفاع مقدس گنج پایان ناپذیری است که باید از ظرفیت های آن برای مدت طولانی استفاده کرد،گفت: باید همه ابزارهای هنری مانند کتاب، تئاتر، فیلم و انیمیشن را به کار گرفت تا همه رشادت ها، غیرت ها و همتی که وجود داشت، برای نسل جوان تبیین شود تا بدانند پدرانشان چه فداکاری هایی انجام دادند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: برخلاف دوران قاجار و پهلوی که هرگاه نزاع و جنگی با کشورهای همسایه بود، برخی از خاک کشور را از دست دادیم اما در هشت سال دفاع مقدس، علیرغم اینکه دشمن ما تنها صدام و حزب بعث نبود بلکه همه ارتجاع عرب وکشورهای اروپایی و آمریکا از آن حمایت و تجهیزش می کردند، فرزندان دلیر این کشور درمقابلش ایستادند و صحنه های افتخارآمیزی ایجاد کردند.

وی ابراز کرد: بنابراین باید این فرهنگ ایثار، گذشت و روحیه شهادت طلبی به فرزندان ما و همچنین به همه دنیا منتقل شود که باعث غرور و مباهات است و هرمقدار کار هنری دراین زمینه انجام شود، کم است.

حسینی اظهار داشت: علاوه بر دفاع مقدس، بحث مدافعین حرم را هم داریم که فیلم آقای حاتمی کیا با عنوان “به وقت شام” در خصوص دفاع از حرم اهل بیت ، مجاهدت مدافعان حرم و همچنین ضرورت حضور در سوریه و عراق است که کمتر در این خصوص کار شده بود و این فیلم به نوعی آغازگر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد کشور در دولت نهم بیان کرد: امیدواریم دیگر هنرمندان متعهد نیز به این حوزه وارد شده و در قالب جذاب هنر، پاسخگوی کسانی باشند که در خصوص لزوم حمایت ما از مردم سوریه و لبنان ابهامات و سوالاتی ایجاد می کردند؛ قطعا در قالب هنر به خوبی می توان به این مسائل پرداخت و حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی کاملا آشکار کرد.

وی تاکید کرد: باید از هنرمندان و فیلمسازانی که دراین حوزه ها وارد می شوند، تشکر کنیم چرا که کار بسیار دشواری است که با صحنه های جنگ و درگیری سروکار دارد و با یک کار معمولی یا آپارتمانی که هزینه چندانی ندارد و در ظرف مدت کوتاهی آماده می شود، فرق دارد و هم تحقیقات درخصوص آن و هم فیلمبرداری و تدوین آن زحمات بسیاری می طلبد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: همانطور که سردار حاج قاسم سلیمانی از آقای حاتمی کیا برای چنین اثری تشکر کردند، دیگران هم باید قدردان این نیروها باشند که چنین زحماتی کشیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
به وقت شام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان