رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان مطرح کرد :

همایش تجاری علمی دانشگاه ولی عصر(عج )و کشور افغانستان در ۱۶و ۱۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

  • شناسه خبر: 139171
همایش تجاری علمی دانشگاه ولی عصر(عج )و کشور افغانستان در ۱۶و ۱۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

همایش تجاری علمی دانشگاه ولی عصر(عج )و کشور افغانستان در ۱۶و ۱۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

خانه » آخرین اخبار » همایش تجاری علمی دانشگاه ولی عصر(عج )و کشور افغانستان در ۱۶و ۱۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ،دکتر محمدعلی دهقان رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ظهر امروز در جلسه نشست خبری با رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از برگزاری همایش تجاری علمی این دانشگاه و کشور افغانستان در ۱۶و ۱۷ اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت :این همایش به منظور توسعه روابط اموزش عالی و بازرگانی بین دو کشور برگزار می شود .
وی بیان داشت : قریب ۵۵۰۰ دانش اموز افغان در شهر رفسنجان وجود دارد که در بیش از ۱۳ مدرسه به تحصیل مشغول هستند ،باید از این فرصت استفاده کنیم .
محمدعلی دهقان با اشاره به اینکه این تعداد دانش اموز افغان می توانند ارتباط معنوی بین کشور ما و افغانستان ایجاد کنند افزود :در سالهای ۷۹ تا ۸۱ هر ساله ۴۰ دانشجو افغان را سازمان یونسکو برای ما می فرستاد این افراد فارغ التحصیل شده اند و همیشه از این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر یاد می کنند .
وی عنوان داشت :ما باید از طریق دانش اموزان افغان بر روی ۵۰ هزار افغانی که در این شهر سکونت دارند تاثیر بگذاریم و نگاه مردم به افغانها نباید نگاه خطاکارانه باشد چراکه در همه کشورها هم افراد متمدن ،و تحصیل کرده و هم افراد خطاکار وجود دارد و می توانیم با حسن اعتماد به انها و دعوت از فرهیختگان انها در شهرستان به ارتباط برد برد برسیم .
رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه ۲۴۰ نفر دانشجو افغان در دانشگاه های رفسنجان مشغول به تحصیل هستند گفت :محمدخان معاون اقای عبدالله از افغانستان ،وزیر تجارت و وزیر تحصیلات عالیه این کشور ،استاندار کرمان و سیستان بلوچستان و نمایندگان استان و مقاماتی از وزارت خارجه کشور ایران و جمعیت زیادی از تجار ایرانی و افغانی مقیم شیراز و شهرهای ایران ومسئولین موسسه کاتب افغانستان و … در این همایش شرکت خواهند کرد .

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری استارت اپ بورس پسته در دانشگاه ولی عصر (عج) خبر داد و گفت :با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و صندوق نواوری استان این استارت آپ در ۲ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد .
وی افزود :این طرح برای افرادی که در خرید و فروش پسته دخیل هستند و همچنین برای کشاورزان که بتوانند پسته خود را مسقیم به بازارها عرضه کند تا دلالها سود کمتری ببرند مفید خواهد بود در نتیجه این طرح به رونق بازار پسته کمک می کند .
محمدعلی دهقان خاطرنشان کرد :همچنین در هفته مهندسین ،از تاریخ ۵ تا ۱۲ اسفند سال جاری نمایشگاه های صنعتی ،بازرگانی و شرکتهای مختلف به منظور عرضه محصولات خود با هدف کارآفرینی برگزار می شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان