رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن کشاورزی استان کرمان مطرح کرد :

برگزاری همایش دانشگاه ولی عصر (عج) و افغانستان به توسعه روابط تجاری کمک می کند

  • شناسه خبر: 139169
برگزاری همایش دانشگاه ولی عصر (عج) و افغانستان به توسعه روابط تجاری کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن کشاورزی استان کرمان گفت :فرصت بسیار خوبی به وجود امد که فعالان اقتصاد کرمان بتوانند خواسته های را خود را بیان کنند و برای تسهیل در امور تجاری و سرمایه گذاری به همکاری خوبی برسیم

خانه » آخرین اخبار » برگزاری همایش دانشگاه ولی عصر (عج) و افغانستان به توسعه روابط تجاری کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن کشاورزی استان کرمان گفت :فرصت بسیار خوبی به وجود امد که فعالان اقتصاد کرمان بتوانند خواسته های را خود را بیان کنند و برای تسهیل در امور تجاری و سرمایه گذاری به همکاری خوبی برسیم .
به گزارش خانه خشتی ؛مهندس سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن کشاورزی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با رئیس دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان اظهار داشت :فرصت بسیار خوبی به وجود امد که فعالان اقتصاد کرمان بتوانند خواسته های را خود را بیان کنند و برای تسهیل در امور تجاری و سرمایه گذاری به همکاری خوبی برسیم .
وی بیان داشت :ما با کشور افغانستان وجه مشترک زیادی داریم وبه نوعی اقتصاد ما با انها عجین شده است ،محصولات بسیار فراوانی با کیفیت عالی در استان کرمان وجود دارد که بازار خوب انها در کشور افغانستان وجود دارد .
رئیس اتاق بازرگانی کرمان تصریح کرد:با محصولاتی که در استان کرمان و افغانستان وجود دارد می تواند به مبادلات بازرگانی دو کشور کمک کند .
وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی و معدنی خوبی در افغانستان وجود دارد که می تواند ماده اولیه بخشی از کارخانه های ما باشد افزود : با توجه به نزدیکی این کشور به مرز استان کرمان و حضور تعداد بسیار زیادی از افغانها در استان کرمان بخصوص در رفسنجان و همچنین وجود دانشجویان افغان در دانشگاه رفسنجان، زمینه فعالیتهای بازرگانی را به وجود اورده است .
مهدی طبیب زاده عنوان داشت :سعی می کنیم در همایشی که در ۱۶ و ۱۷ اسفند ما جاری برگزار می شود پتانسیل های بازار افغانستان و کرمان ارائه شود و همچنین مشکلاتی که در مبدا ، مقصد ، حمل و نقل وجود دارد رفع کنیم و بتوانیم مدل خیلی فعالی از همکاریهای بازرگانی تجاری بین استان کرمان شهرستان رفسنجان و کشور افغانستان برقرار کنیم که این مدل قابل انطباق با سایر کشورهای همسایه باشد .
وی با بیان اینکه یکی از وظایف اتاق بازرگانی توسعه بازار محصولات استان است تاکید داشت :ما با رویکرد صادرات محوری و با مطالعات و شناسایی تجار ،مشکلات و مسائل مربوطه را رصد کرده ایم و تلاش می کنیم از این فرصت به وجود امده حداکثر استفاده را بدست اوریم .
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت :برای کار تجاری بین دو کشور ما معتقد به برد برد هستیم ،باید زمینه تجارت محصولات خود را در این کشور فراهم کنیم تا انها هم از این معامله سود ببرند ،اگر تجارت بین دوکشور برد برد باشد باعث پایداری مدل بازرگانی خواهد شد .
وی ضمن تشکر از فعالیتهای رئیس دانشگاه ولی عصر اذعان داشت :موفقیت ما در گرو فعالیتهای ماست همه کمک کردند تا این رویداد را به بهترین وجه برگزار کنیم .
این مقام مسئول در ادامه گفت :کشور افغانستان در تکمیل زنجیره معدنی و همچنین در زمنیه محصولات کشاورزی ،خدمات فنی و مهندسی می تواند با ما تعامل داشته باشد .
وی خاطرنشان کرد :ما باید راه میان بری برای روشهای دانش بنیان و راه های کسب و کار در پیش بگیریم ،فاصله و انتقال تکنولوژی های نوین زمان کمی را در بر دارد باید از این فرصت ها استفاده کنیم .
وی افزود :همه مراکز علمی و تجاری بسیج شود تا فرصت رشد و کسب و کارهای نوین و استارت اپ ها را فراهم نمایند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه امروز کسب ، کار و خلاقیتها می تواند توسعه بازار را فراهم نماید گفت :اتاق بازرگانی در همین راستا در جهت کارافرینی کمک خواهد کرد با تفکرو مدیریت خوبی که در دانشگاه ولی عصر وجود دارد این دانشکاه به سمت دانشگاه نسل سوم پیش می رود .
وی ادامه داد :همکاری گسترده ما به عنوان استفاده کنندگان و کارآفرینان ، تکنولوژی ، خلاقیتها و دانشگاه که می تواند محل تولید خلاقیتها باشد به بهبود تکنولوژی و جبران عقب ماندگی ما از تکنولوژی دنیا کمک خواهد کرد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان