درخواست اصحاب رسانه استان کرمان از استاندار برای برگزاری نشست خبری

  • شناسه خبر: 138897
درخواست اصحاب رسانه استان کرمان از استاندار برای برگزاری نشست خبری

آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان؛ رئیس جمهور هم هر چند وقت یکبار نشست خبری گذاشته و پاسخگوی سوالات خبرنگاران است در حالی که انتظار می‌رفت شما که دولتتان در کرمان شیشه‌ای است، نشست ماهانه بگذارید.

خانه » اجتماعی » درخواست اصحاب رسانه استان کرمان از استاندار برای برگزاری نشست خبری

به گزارش خانه خشتی ؛ به نقل از تسنیم، از برگزاری آخرین نشست خبری علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان مدت زیادی گذشته و آخرین نشست خبری وی و ارائه گزارش عملکرد استانداری کرمان به تاریخ ۱۸ آذر ۹۳ برمی‌گردد.

البته استاندار کرمان پیش از نخستین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۵ نیز با اصحاب رسانه استان کرمان نشست خبری برگزار کرد و در این نشست گزارش کوتاهی از اقدامات استانداری کرمان ارائه شد اما فقط سوالات پیرامون سفر رئیس جمهور از طرف خبرنگاران قابل طرح بود.

عدم برگزاری نشست خبری توسط استاندار کرمان در حالی که انتظار می‌رفت این نشست‌ها حداقل فصلی یک نوبت برگزار شود، باعث نارضایتی اصحاب رسانه استان شده و به‌دور از آن روحیه مطالبه‌گری است که استاندار از خبرنگاران کرمانی انتظار دارد.

اطلاعات کافی از پروژه‌های در دست اجرای استان نداریم

مرضیه‌السادات حسینی‌راد سردبیر “باشگاه خبرنگاران جوان کرمان” در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهارداشت: سفرهای زیادی همراه استاندار کرمان هستیم و در جلسات زیادی حاضر می‌شویم اما امکان سوال خبرنگاران وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات کافی از پروژه‌های در دست اجرای استان نداریم گفت: به‌عنوان مثال از زمان مطرح شدن پروژه پتروشیمی فجر کرمان زمان زیادی گذشته اما به‌نظر می‌رسد که مسائل سیاسی باعث عدم اجرایی شدن پروژه شده است.

سردبیر باشگاه خبرنگاران جوان استان کرمان با بیان اینکه استاندار کرمان باید برای نشست خبری با خبرنگاران وقت بگذارد افزود: قرار بود نشست‌های خبری استاندار به‌صورت فصلی برگزار شود اما این وعده عملیاتی نشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فعال بودن استاندار این عدم پاسخگویی قابل درک نیست خاطر‌نشان کرد: بهتر است استاندار در برابر سوالات خبرنگاران که همان مطالبات مردم است پاسخگو بوده و در اسرع وقت، زمان نشست خبری را تعیین کند.

آقای استاندار رسانه فقط تلویزیون نیست

احمد سلطانی‌نژاد سردبیر روزنامه “ندای وحدت” کرمان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهارداشت: عدم برگزاری نشست خبری استاندار کرمان طولانی شده و نماینده عالی دولت در استان باید حداقل دو ماهی یکبار نشست خبری بگذارد و پاسخگوی خبرنگاران باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه فقط تلویزیون نیست و سایر خبرنگاران هم سوالاتی دارند که برگرفته از سوالات مردم است گفت: استاندار کرمان باید در این زمینه پاسخگو بوده و همه رسانه‌ها را به یک چشم نگاه کند.

سردبیر روزنامه “ندای وحدت” کرمان با بیان اینکه تبعیض در برخورد استانداری با رسانه‌های استان مشاهده می‌شود افزود: تعدادی از رسانه‌ها از گروه خاصی حمایت می‌شوند که شایسته نیست.

سخن گفتن از اتاق شیشه‌ای بدون برگزاری نشست خبری بی‌فایده است

رضا عبادی‌زاده خبرنگار روزنامه “پیام ما” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهارداشت: اتاق شیشه‌ای دولت در استان کرمان یکطرفه است و ما خبرنگاران فقط در جریانات امور در جلسات قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه صرفا حضور خبرنگاران در جلسات نباید باعث عدم برگزاری نشست خبری استاندار کرمان شود گفت: در جلسات ما فقط نظاره‌گر بوده و امکان پرسشی از سوی خبرنگاران نیست.

خبرنگار روزنامه پیام ما با بیان اینکه وقتی استاندار سخن از شفاف‌سازی می‌گوید باید از برگزاری نشست خبری استقبال کند افزود: سخن گفتن از اتاق شیشه‌ای بدون برگزاری نشست خبری بی‌فایده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین نشست خبری رزم‌حسینی استاندار کرمان به نخستین سفر رئیس جمهور به استان کرمان بر می‌گردد خاطر‌نشان کرد: در آن نشست هم فقط امکان سوال در مورد سفر رئیس جمهور بود.

عبادی‌زاده افزود: رئیس جمهور هم هر چند وقت یکبار نشست خبری می‌گذارد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران است و با توجه به اینکه مشغله‌کاری رئیس جمهور بیشتر است، تاکنون بیشتر از استاندار کرمان نشست خبری برگزار کرده است.

منتظر برگزاری نشست خبری استاندار کرمان در جنوب استان هستیم

سعید سعیدی مدیر‌مسئول نشریه “نگاه ما” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره به اینکه مطبوعات و رسانه‌ها نمایندگان افکارعمومی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، اظهار‌داشت: وظیفه مسئولان است که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان کنند تا آنها بیش از پیش به آینده این نظام امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم که به استاندار کرمان دسترسی ندارند تصریح کرد:مردم مطالبات خود را از طریق مطبوعات و رسانه‌ها دنبال می‌کنند که البته رسانه‌ها نیز دسترسی چندانی به استاندار ندارند و در همین راستا برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به موارد گفته شد، بسیار ضرورت دارد.

بازرس خانه مطبوعات و رسانه‌های جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه استاندار کرمان تاکنون چندین مرحله قول برگزاری نشست خبری را در جنوب استان کرمان داده است، گفت: با در جریان قرار گرفتن رسانه‌ها از برنامه استاندار، مردم در جریان اهداف و برنامه‌های نماینده عالی دولت در استان  قرار می‌گیرند که البته تاکنون این اقدام از سوی مهندس رزم‌حسینی در منطقه جنوب استان محقق نشده است.

سوالات خبرنگاران در حوزه ورزش بی‌پاسخ مانده است

عباس آقاملایی مدیرمسئول ماهنامه “کارمانیا” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌داشت: اقدامات خوبی در حوزه ورزش استان کرمان انجام شده اما رابطه خوبی برای بیان این دست‌آوردها برای اصحاب رسانه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش سوالاتی داریم که متاسفانه هیچ زمان نتوانستیم جواب بگیریم گفت: ستاد بازی‌های ۲۰۱۸ آسیایی جاکارتا در استان تشکیل شده و انتظار می‌رفت استاندار کرمان پای کار بیاید و از بنگاه‌های اقتصادی و معین‌های اقتصادی استان بخواهد که در این زمینه حمایت کنند.

آقاملایی با بیان اینکه استاندار فعال و پرکاری داریم اما از مطالبه‌گری رسانه‌ها نباید چشم‌پوشی شود افزود: این یک نقطه ضعف است که استاندار نشست خبری نگذارد و پاسخگوی خبرنگاران نباشد.

خبرنگاران از مشکلات روز مردم آگاه هستند

حسن قائدی خبرنگار روزنامه “واقعه” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌داشت: مشکلات زیادی را روزانه در سطح جامعه مشاهده می‌کینم اما کسی پاسخگوی سوالات خبرنگاران نیست.

وی با تاکید بر برگزاری نشست‌های خبری در استان توسط استاندار و سایر مدیران استانی گفت: در نشست‌های خبری ضمن طرح سوالات از سوی خبرنگاران، امکان گرفتن مشاوره از سوی مدیران نیز هست چرا که خبرنگاران درد جامعه را می‌فهمند.

قائدی با بیان اینکه به‌عنوان مثال مشکلات اصناف در کرمان بسیار زیاد است افزود: مشکلات زیادی در استان کرمان وجود دارد اما تاکنون این امکان فراهم نشده که مطالبات مردم را از مسئولان استان مطالبه‌گری کنیم و می‌طلبد استاندار کرمان در برگزاری نشست خبری تعجیل کند.

مسئولان از پاسخگویی به خبرنگاران طفره می‌روند

مهین نامجو خبرنگار سایت “آرمان کرمان” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌داشت: خبرنگاران چشم بینای جامعه و ارائه دهنده خدمات مسئولین به مردم هستند اگر یک تعامل دوسویه باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در استان کرمان پاسخگوی خبرنگاران نیستند و از پاسخگویی به خبرنگاران طفره می‌روند گفت: مردم از خبرنگاران انتظار دارند تا مشکلات آنها را پیگیری کنند اما هیچ مسئولی جوابگوی خبرنگاران نیست.

خبرنگار سایت “آرمان کرمان” با بیان اینکه در آستانه سال نو هستیم اما اقدامات شهرداری در کرمان مناسب نیست افزود: اوضاع شهر کرمان برای میزبانی از گردشگران و مهمانان نوروزی مناسب نبوده و کسی هم پاسخگو نیست.

وی با اشاره به بعضی از مشکلات صنفی خبرنگاران استان کرمان تصریح کرد: بهتر بود استاندار کرمان در نشست‌هایی از احوالات خبرنگاران استان کرمان نیز جویا می‌شد.

استاندار باید پاسخگوی رسانه‌ها در مناطق محروم باشد

حسین دانش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی “صبح کویر ریگان” نیز اظهار‌داشت: سال‌هاست باتوجه به گرمای بی‌سابقه در شهرستان ریگان برای مردم محروم قبض‌های سنگین برق صادر می‌شود و مردم هم توان پرداخت این قبوض را ندارند اما همچنان صدور قبوض سنگین برق مردم ریگان را نقره داغ می‌کند.

وی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه اصلاح قبوض برق است و باتوجه به پیگیری این موضوع توسط رسانه‌ها تاکنون این مطالبه به حق صورت نگرفته است.

دانش با بیان اینکه استاندار کرمان باید پاسخگوی رسانه‌ها در مناطق محروم باشد، تصریح کرد: شهرستان ریگان شهرستانی کمتر توسعه یافته و محروم است و از آقای استاندار می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان کرمان گفت: رئیس جمهور و وزاری کابینه به شهرستان‌های استان سفر کردند اما شایسته بود یکی از وزرا به شهرستان محروم ریگان نیز سفر کند و از نزدیک مشکلات مردم  این خطه را ببیند.

وی به پدیده شوم ریزگردها و طوفان‌های مکرر در شهرستان ریگان اشاره کرد و افزود: ریزگردها زندگی را برای مردم دشوار کرده و از آقای استاندار می‌خواهیم در بحث مهار ریزگردها اعتبارات ویژه‌ای به این شهرستان اختصاص دهد.

خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی “صبح کویر ریگان” بیان کرد: از اقای استاندار می‌خواهیم به برگزاری نشست‌های خبری در استان اهمیت دهند و این نشست‌ها ماهانه و با حضور جناب خود استاندار و مدیران کل ادارات استان و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های شهرستانی برگزارشود و حتی به فرمانداران شهرستان‌ها هم دستور دهند در نشست‌های خبری حضور پیدا کنند.

هنوز بعد از گذشت چهار سال گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در استان ارائه نشده است

محمد حسنی‌سعدی مدیرمسئول نشریه “هفتواد کرمان” نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌داشت: چهارسالگی تصدی استاندار کرمان بر مسند استانداری کرمان تمام شده اما هنوز بعد از گذشت چهار سال گزارش مدون و جامعی از اقدامات انجام شده در استان ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه این رفتار استاندار در عدم برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به‌دور از شعار شیشه‌ای بودن اتاق استانداری کرمان دارد گفت: اینکه استاندار کرمان فقط در صدا و سیما اقدام به ارائه گزارش می‌کند کافی نیست و هر رسانه‌ای مخاطب خاص خود را دارد.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه استاندار کرمان باید جوابگوی سوالات سایر رسانه‌های استان هم باشد که حتما مطالبات مردم است افزود: امیدواریم نشست خبری استاندار کرمان در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

خلأ اطلاع‌رسانی از سوی مدیران ارشد استان کاملا احساس می‌شود

سمیه صدیق‌نژاد مدیر خبرگزاری فارس استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به جامعه و روشن‌گری مردم دارد، اظهار داشت: قطعا این اطلاع‌رسانی از سوی هر نهاد و مسئولی برای جامعه ضروری بوده و اطلاعات و اخباری که به مردم منعکس می‌شود، می‌تواند جلوی برخی از قضاوت‌ها و تحلیل‌ها که بعضا مورد انتقاد شدید مسئولان هم قرار می‌گیرد را گرفته و پاسخ شفاف و روشنی به عموم جامعه بدهد.

مدیر خبرگزاری فارس استان کرمان با اشاره به جایگاه مهم استان کرمان در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: از آنجا که این استان در بسیاری از زمینه‌ها در کشور به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و در برخی امور کشاورزی و اقتصادی رتبه نخست ملی دارد و همچنین پروژه‌های بزرگی در دست اقدام دارد، خلأ اطلاع‌رسانی از سوی مدیران ارشد استان کاملا احساس می‌شود و جا دارد به طور واقعی به این مهم بپردازند.

وی با بیان اینکه انعکاس و شفاف‌سازی‌ برخی امور مهم در استان مورد درخواست عموم جامعه به ویژه اصحاب رسانه استان است، گفت: قطعا برگزاری نشست‌های خبری به صورت دوره‌ای و ارائه گزارش‌ها و همچنین پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند توسط هر یک از مسئولان و مدیران ارشد استان به ویژه نماینده عالی دولت کمک مهمی به توسعه و رشد استان می‌کند.

صدیق‌نژاد با اشاره به اینکه در گذشته هر از چند گاهی شاهد برگزاری نشست‌های خبری از سوی مدیران استان بودیم اما در حال حاضر خبری از این نشست‌ها و پاسخگویی مدیران نیست، خاطرنشان کرد: قطعا این نشست‌ها باید از سوی مدیران دستگاه‌های مختلف و در رأس آن استاندار کرمان تداوم داشته باشد چراکه عدم پاسخگویی مدیران به سوالات خبرنگاران که در برخی موارد با پاسخ‌های تند و بی‌احترامی‌هایی هم از سوی آنها و یا اطرافیان برای گرفتن پاسخ یک سؤال مواجه می‌شوند، اذهان چندین هزار و یا میلیون‌ها نفر از عموم جامعه را بدون پاسخ می‌گذارد که این قطعا به ضرر آن سازمان، استان و جامعه است.

نشست خبری باید جزو برنامه‌های اصلی یک مسئول باشد

محمد لطیف‌کار سردبیر نشریه استقامت کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهارداشت: اینکه اصحاب رسانه قرار باشد از مسئولان درخواست برگزاری نشست خبری کنند نشان از آن دارد که مسئولان استان نسبت به جایگاه رسانه ناآشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست خبری باید جزو برنامه‌های اصلی یک مسئول باشد گفت: نشست خبری هم برای مسئول و هم برای خبرنگاران که کار آگاهی‌بخشی به جامعه را برعهده دارند خوب است و نسبت به برگزاری آن باید توجه شود.

استاندار کرمان تقریبا جلسات منظم با مدیران کانال‌ها تلگرامی “در کنار استاندار” در فضای مجازی دارد

ثارالله انکوتی مدیر خبرگزاری تسنیم استان کرمان نیز با اشاره به اینکه استاندار کرمان همیشه در جلسات با نقد رسانه‌ها بر مطالبه‌گری رسانه‌ها در استان تاکید دارد، اظهار‌‌داشت: مدت زیادی است که منتظر برگزاری نشست خبری استاندار کرمان هستیم اما خبری نیست و در حال حاضر کار رسانه‌های استان صرفا به پوشش جلسات استانداری معطوف شده است.

وی با بیان اینکه رفتار استاندار کرمان برای سایر مدیران استان نیز الگو می‌شود گفت: این عدم برگزاری نشست خبری در استان کرمان یک الگو شده و متاسفانه تعداد زیادی از مدیران استان هستند که تا‌کنون حتی یک نشست خبری نگذاشته و اصلا پاسخگوی خبرنگاران نیستند.

مدیر خبرگزاری تسنیم استان کرمان با بیان اینکه برای بعضی از مدیران نیز فقط دوربین صدا و سیما مهم است و متاسفانه صدا و سیما هم در بسیاری از موارد از موضع چالشی با مشکلات استان وارد نشده است بیان کرد: اصلا شعارهای برخی از مسئولان استان مبنی بر مطالبه‌گری با رفتار آنها مطابقت ندارد.

انکوتی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود استاندار کرمان در اسرع وقت نشست خبری برگزار کرده و حداقل گزارش دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان را ارائه کند افزود: در فعال بودن استاندار کرمان و دلسوزی وی برای استان شکی نیست اما بارها شده که در جلسات مواردی مشاهده می‌شود که زمان طرح آنها و مطالبه‌گری مشکلات مردمی وجود ندارد.

این فعال رسانه‌ای استان کرمان اظهار‌داشت: اینکه استاندار کرمان تقریبا جلسات منظم و در فواصل نزدیک با مدیران کانال‌ها تلگرامی “در کنار استاندار” در فضای مجازی دارد اما با خبرنگارانی که در سرما و گرما تمام جلسات و حتی سفرهای شهرستانی وی را پوشش می‌دهند تا‌کنون حتی یک جلسه برگزار نکرده است، کاملا از عدالت به‌دور است.

وی با اشاره به تعدد صدور مجوز نشریات روابط عمومی‌های استان در این دولت و همچنین وجود کانال‌های تلگرامی که توسط استانداری مدیریت می‌شوند گفت: به‌نظر می‌رسد که استانداری کرمان، اثرگذاری سایر رسانه‌های استان را ناچیز دانسته و از طریق ابزارهای خود، اطلاع‌رسانی را دنبال می‌کند که اگر این چنین باشد باعث تاسف است که رسانه‌های رسمی کشور توسط مسئولان رسمی کشور کم‌اهمیت جلوه داده شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان