۱۳ طرح توسعه صنایع ملی مس ایران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 138481
۱۳ طرح توسعه صنایع ملی مس ایران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد / تصاویر

۱۳ طرح توسعه صنایع ملی مس ایران با اعتبار سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بصورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

خانه » رفسنجان » ۱۳ طرح توسعه صنایع ملی مس ایران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ ۱۳ طرح توسعه صنایع ملی مس ایران در حوزه سرچشمه ،شهربابک و سیرجان با اعتبار سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بصورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امشب در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در این مراسم در گزارش خود به حضور رئیس جمهور اظهارداشت:ما در این مجموعه شاهد اجرای طرح های زیست محیطی هستیم که برخی انها توسط نهادهای بین المللی تایید شده است و تا سال ۹۷ این صنعت می تواند صنعت سبز باشد .


وی بیان داشت :در این مجموعه ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند این مجموعه با اجرای طرح های مشارکت گیرانه در افزایش اشتغال در منطقه قدم هایی برداشته است و طرح ها ان می تواند به صورت الگو مورد استفاده قرار گیرد .
شریعتمداری افزود :این مجموعه با انجام ۱۴ پروژه مختلف باعث افزایش بهره وری و با اجرای روش های نوین بازیافت اب ،شرکت ملی صنایع ایران را ازحس جایگاه به جمع ۱۵ شرکت برتر دنیا تبدیل کرده است .

وی تصریح کرد :این شرکت در دوره قبل از توافق برجام جزو مجموعه شرکتهای به نام و از تحریم کامل برخوردار بود به طوریکه این شرکت با ۳ هزار ۶۶۲ میلیارد تومان بدهی با نرخ بهره بسیار بالا روند خود را طی می کرده است ولی امروز این شرکت در مجموع ۲۸۸ میلیارد تومان بدهی بانکها دارد که عمدتا برای سپرده های بانکی است .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان کرد :قیمت تمام شده مس محتوا در طی اجرای طرح های بهره وری از ۳هزار ۵۱۵دلار در هر تن به ۲ هزار ۴۴۰ دلار و قمیت کاتد هم از ۵ هزار ۱۹۸دلار در هر تن به سه هزار و ۹۰۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرده است .
وی افزود :در حالیکه قیمت متوسط مس در جهان ۶ هزار و ۱۶۹ دلار است به این نتیجه می رسیم که چقدر می توانیم برای سود این شرکت حساب باز کنیم .


شریعتمداری با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دوره تصدی ریاست جمهوری در این شرکت سرمایه گذاری مستقیم شده است گفت :از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان ان مربوط قبل از دولت در دوره یازدهم وسه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان ان امروز افتتاح خواهد شد .
وی ادامه داد :در کل کشور تا پایان دوره تصدی ریاست جمهوری ۱۶ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر اتفاق می افتد با محاسبه سهم این شرکت در انتقال اب که ان هم در این محاسبه ثبت شده است .
شریعتمداری اضافه کرد :راه اندازی کوره فلش با رویکرد تغییر تکنولوژی ذوب سرچشمه و با اثار زیست محیطی از انتشار ۵۲۰ هزار تن co2 در هوا جلوگیری می کند این پروژه با ۹۷۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی ادامه داد: احداث کارخانه پالایشگاه خاتون اباد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن مس کاتد در سال با ۶۳۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و احداث نیروگاه سیکل تکمیلی سیرجان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوایت تولید برق با سرمایه گذاری هزار ۲۱۰ میلیارد تومان و…به بهره برداری می رسند .
وی عنوان داشت : ۱۳ پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در شرکت مس ایران در استان کرمان به بهره برداری می رسد .


در ادامه این مراسم نیز دکتر روحانی رئیس جمهور اظهار داشت : مردم انقلابی و دلاور رفسنجان افتخارات فراوانی در تاریخ انقلاب اسلامی دارند و شخصیتی مانند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از رفسنجان جزو پرچمداران انقلاب اسلامی بود .
وی ضمن اظهار تاسف از عدم حضور خود در رفسنجان بیان داشت : امیداوریم در فرصتهای اینده بتوانیم جبران کنیم و از نزدیک خدمت مردم رفسنجان برسیم .
روحانی خاطرنشان کرد : به میمنت ایام‌الله دهه فجر و به نام فاطمه اطهر (س) طرح‌های ۱۳‌گانه مس رفسنجان را افتتاح می‌کنیم.

برچسب ها:
سفر رئیس جمهور به کرمان صنایع ملی مس ایران وزیر صنعت،معدن و تجارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان