مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد :

صنایع مس ایران جزو چهار شرکت برتر بورس

  • شناسه خبر: 138477
صنایع مس ایران جزو چهار شرکت برتر بورس

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت : در سال جدید با ۸ هزار ۲۰۰ میلیاردتومان فروش و یک میلیارد و۲۵۰ میلیون دلار صادرات جزو ۴ شرکت برتر بورس ایران هستیم و ارزش سهام به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است .

خانه » اقتصادی » صنایع مس ایران جزو چهار شرکت برتر بورس

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران،در مراسم افتتاحیه طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه سرچشمه ،شهربابک و سیرجان که امشب از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد اظهارداشت :با همت و تلاشی که همه همکاران ما در صنعت مس ایران در استانهای کرمان و اذربایجان طی چندسال خصوصا از سال ۹۲ تا کنون انجام گرفته است توانستیم ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را اماده بهره برداری کنیم .
وی بیان داشت :در سالهای ۹۳ و ۹۴ دو پروژه در استانهای کرمان و اذربایجان ۳۰۰ هزار تن کنسانتره و تولید مس افزودیم که در حال حاضر یک میلیون و صد هزار تن کنسانتره در حال تولید داریم .


مرادعلیزاده عنوان داشت :کل سرمایه گذاری در حال انجام تا پایان سال ۹۹ اعم از انتقال اب از خلیج فارس و دیگر پروژه ها قریب ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شرکت صنایع ملی ایران است که قریب ۱۴ هزار میلیارد تومان ان در این منطقه است.
وی افزود : شرکت با همتی که داشته است تا پایان سال ۹۹ ظرفیت ۲۹۰ هزار تن مس محتوا را به ۴۰۰ هزار تن می رساند با فعال کردن سه معدن دیگر در مناطق دره زار و چاه فیروزه که از محل فایناس و مجوز دولت تامین مالی می شوند .
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان داشت :با توجه به ۳و یک دهم ذخایری که در ایران وجود دارد ما رتبه هشتم را داراهستیم و یک و چهارم درصد تولید جهانی را داریم ،با ۲۹۰ هزار تن ،ما می توانیم ظرفیت را به ۴۰۰ هزار تن برسانیم که مقام ما را از شانزدهم به دوازدهم در بین همه تولیدکنندگان افزایش می دهد .
مرادعلیزاده با بیان اینکه با دانش های نوین افزایش اکتشافات را خواهیم داشت خاطرنشان کرد :امشب ۱۳ پروژه افتتاح خواهند شد طی سالهای ۹۲ به بعد سه مرتبه افزایش سرمایه در شرکت اتفاق افتاده است سرمایه از ۳هزار میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد رسیده است .
وی ادامه داد:با گامهای که با برجام اتفاق افتاد بیش از ۳هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانکها بابت توسعه صنعت مس در کل کشور باز پرداخت شده است در سال جدید با ۸ هزار ۲۰۰ میلیاردتومان فروش و یک میلیارد و۲۵۰ میلیون دلار صادرات جزو ۴ شرکت برتر بورس ایران هستیم و ارزش سهام به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است .
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد :از سال ۹۰ به بعد صنعت مس همواره در حال رکورد قیمت و تحریم جهانی بوده است .


وی با بیان اینکه صنعت مس ایران می تواند با فعال کردن معادن کوچک باعث افزایش تولید کنسانتره شود گفت :در حال حاضر مصرف مس در ایران بالغ بر ۱۴۰ هزار تن است ،مس در زیرساختها بیشتر مصارف را دارد .
مرادعلیزاده با اشاره به اینکه صادرات پایین دستی فقط به اعتبار صادرات می تواند رشد نماید افزود :صیانت از معادن مهم است ،عیار معادن در حال کاهش است طی پنج سال اینده براورد ما این است که عیار متوسط معادن سرچشمه، میدوک سمبل حدودا ۶ دهم درصد باشد .
وی بیان داشت :تکنولوژِی فلش با ظرفیت ۲۸۰ هزار تن جایگزین ذوب قدیمی شده است ظرفیت ذوبهای ما در استان کرمان تا پایان سال ۹۷ به ۴۰۰ هزار تن رسیده است که برای ان یک میلیارد ۶۰۰ میلیون تن کنسانتره ۲۸ درصد لازم است در حال حاضر با اذربایجان یک میلیون و صد هزار تن کنسانتره داریم .
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود :همیشه نسبت به شرایط جهانی و داخلی باید صنعت مس خودش را مجهز کند که بتواند اقتصاد این صنعت را حفظ کند .
مرادعلیزاده اوج اثرگذاری نهضت مس را در سال ۹۴ دانست و گفت :در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در خرید مواد و تجهیزات صرفه جویی کرده ایم و ۳۶۰ هزار میلیارد تومان درسال ۹۵ هزینه های مالی را کاهش داشتیم .
وی ادامه داد :قیمت تمام شده کنسانتره از ۳۵۰۰ تن به ۲۴۰۰ تن رسیده است قیمت کاتد از ۵هزار ۱۰۰ دلار به ۳ هزار و ۹۰۰ دلار رسیده است .
مراد علیزاده اذعان داشت :بازیافت اب در شرکت بالای ۷۵ درصد است امسال ما جایزه جهانی اب را اخذ کردیم بین ۱۵ شرکت در کل دنیا جزو سه کشور اول بودیم .
وی ادامه داد :طی دوسال که پروژه کود شیمایی راه اندازی می شود باید اسید را راه اندازی کنیم با همه قیمت تمام شده ای که دارد تا بتوانیم رفع الایندگی بکنیم با تعهدی که دولت در سال ۹۴ از محل حقوق دولتی مجوز گرفتیم که اسیدها را اجرا کنیم ان تعهدها تا پایان سال ۹۶ اجرا شده است .
مرادعلیزاده گفت :اطمینان داریم که در این دوره تا پایان ۹۷ که رفع الودگی ها اتفاق می افتد از سال ۹۸ به بعد صنعت مس صنعت سبز کشور خواهد شد .
وی عنوان داشت :پروژه جدید کود شیمیایی با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان کودهای فسفاتی تولید می کند که در بعد کشاورزی و رفع الایندگی مفید خواهد بود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان