مدیر تولید و تدوین برنامه درسی ملی:

به دنبال هویت مهدوی برای دانش آموز هستیم

  • شناسه خبر: 138351
به  دنبال هویت مهدوی برای دانش آموز هستیم

مدیر تولید و تدوین برنامه درسی ملی گفت :اگر ما از هویت دانش اموز سخن می گوییم دنبال ان هستیم که هویت او هویت محمدی و مهدوی شود ،دنیای امروز، جوان ما را با یک سری مظاهر درگیر کرده است ابزارهای ضد تعقل و تمرکز فکری روی کار امده است که قدرت تجزیه و تحلیل را از انها گرفته است .

خانه » فرهنگی مذهبی » به دنبال هویت مهدوی برای دانش آموز هستیم

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام دکتر ذوعلم مدیر تولید و تدوین برنامه درسی ملی در همایش سند تحول بنیادین در اموزش و پرورش که در سالن شهدای دانش اموز شهرستان رفسنجان برگزار شد اظهار داشت :تربیت امری حقیقی است و به هویت بر می گردد .
وی بیان داشت :تربیت یک فرایند تعاملی و دوسویه است که نتیجه این فرایند تکوین و ارتقای هویت متربیان است .
حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد :انقلاب اسلامی حرکتی برای بازیافت هویت ملی بود ،شخصیت جامعه اسلامی در طول صدها سال نظام پادشاهی، دچار افت شده بود که انقلاب اسلامی این هویت را ارتقا داد .


وی با بیان اینکه هویت در ادبیات دینی معنی خاصی دارد عنوان داشت :رفتارهای متفاوت ناشی از هویت های متفاوت است ،در ریشه یابی این رفتارها ما می خواهیم هویت ها را شناسایی کنیم اگر رفتار اسیب داری در دانش اموز وجود دارد ناشی از تربیتی است که از او شکل گرفته است .
عضو سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد :رفتار ما ناشی از جامعه و خانواده است قران کریم می گوید هر جامعه ای و فرد برای خود یک شخصیت دارد که براساس شاکله خود عمل می کند .
وی ادامه داد :برای مسائل امروزی، در مدارس روحیه ریشه یابی وجود ندارد ،انسان موجود متحولی است و نیاز به تربیت دارد تا ارزشهای واقعی در او تثبیت بماند باید چرخش های تحول افرین ایجاد کنیم .
وی با بیان اینکه باید از یک نهاد اموزشی به نهاد فرهنگی و سرمایه اجتماعی تبدیل شویم گفت :اموزش و پرورش یک دستگاه مولد است متاسفانه در کشور ما سرمایه اجتماعی به عنوان یک سرمایه تلقی نمی شود اگربخواهیم تربیت کنیم باید اصول و ارزشهای دانش اموز را در او نهادینه کنیم و ارتقا دهیم .
مدیر تولید و تدوین برنامه درسی ملی اذعان داشت :دانش اموز با اندیشه و تعقل هویت پیدا می کنند ،هویت اگر شکل نگرفته باشددانش اموز خیلی زود اغفال می شوند .
وی عنوان داشت :اگر ما از هویت دانش اموز سخن می گوییم دنبال ان هستیم که هویت او هویت محمدی و مهدوی شود ،دنیای امروز، جوان ما را با یک سری مظاهر درگیر کرده است ابزارهای ضد تعقل و تمرکز فکری روی کار امده است که قدرت تجزیه و تحلیل را از انها گرفته است ما باید برای مقابله با این مشکلات زمینه های اموزشی را فراهم اوریم ایا اموزش ما اموزش فکورانه است یا نه ؟
حجت الاسلام ذوعلم افزود :جهاد فاطمه زهرا (س) در زمان خودش خط محمدی را برای ما ترسیم کرده است ،متاسفانه برداشت برخی دانش اموزان ما از انقلاب برداشت درستی نیست .


وی از انقلاب اسلامی ما به عنوان یک انقلاب موفق یاد کرد و گفت : انقلاب یعنی تحول پویایی مستمر در پیشبرد اهداف است ، انقلاب ما برای از بین بردن استبداد بوده است وبسیارکارامد عمل کرده است ،نظام معیار انقلاب ما نظام معیار سکولاریسم نیست .
حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه دشمن می خواهد هویت ما را تغییر دهد بیان داشت :باید نشست های ازاد اندیشی جهت بیان عقاید و نظرات دانش اموزان در فضاهای علمی برگزار شود فضاها نباید راکد بماند مناظره در همه مبحث ها شکل گیرد متاسفانه رسوبات ته نشین شده استبداد هنوز در وجود ما مانده است .
مدیر تولید و تدوین برنامه درسی ملی افزود : دانش اموز باید از بعد رفتاری اخلاق داشته باشد ، فرایند تربیت در بسیاری از مدارس یک سویه است فرایند تربیت باید تعاملی باشد معلم فقط یاددهنده نیست بلکه یادگیرنده هم هست در مدرسه باید کاری صورت گیرد که این فرایند چرخشی وجود داشته باشد .

گفتنی است همایش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مسئولین رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز برگزار شد.

  

برچسب ها:
هویت مهدوی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان