حجت الاسلام یعقوبی:

شهید حقیقی کسی است که برای احیای کلمه ا… و دین خدا از جان خود بگذرد

  • شناسه خبر: 13809
شهید حقیقی کسی است که برای احیای کلمه ا… و دین خدا از جان خود بگذرد

به گزارش خبرنگار خانه خشتی …

خانه » آخرین اخبار » شهید حقیقی کسی است که برای احیای کلمه ا… و دین خدا از جان خود بگذرد

به گزارش “خانه خشتی”:حجت الاسلام یعقوبی در یادواره شهدای فردوسیه آزادگان که در مسجد صاحب الزمان این منطقه برگزار شده بود، با اشاره به مقام والای شهید ، بیان داشت: عده ای از دشمنان و بعضی از نااهلان داخلی در پی کمرنگ کردن راه شهیدان هستند و به دلیل عدم معرفت و اگاهی قصد کنایه به خانواده آنان را دارند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان با بیان اینکه برپایی یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: اگر زینب کبری (س) راه امام حسین (ع) را ادامه نمی داد و پیام ایشان را به مردم شام و کوفه و مدینه نمی رساند، راه امام (ع) باقی نمی ماند.
وی افزود: شهید از اسامی خاص خداوند و به معنی زنده و نام کسی است که در راه خدا کشته شده است. هر چند به کسی که در راه زیارت کربلا و عبادت از دنیا برود هم شهید گفته می شود، اما درجه آن از شهید واقعی پایین تر است.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: شهید حقیقی کسی است که برای احیای کلمه ا… و دین خدا از جان خود بگذرد، همانطور که امام حسین (ع) می فرمایند: اگر دین خدا به جز کشته شدن من برپا نمی شود، شمشیرها مرا دریابید.
وی ادامه داد: شهید به واسطه معامله با خدا، به چنین مقامی دست پیدا کرده است؛ لذا بعد از شهادتش ملائکه بالای سر او حاضر شده و سرش را به دامن می گیرند و پس از زدودن گرد و غبار، بهترین های بهشتی را برایش می آورند که تاکنون به هیچ ذهن و قلبی خطور نکرده است و بدین روی خانواده او نیز مورد تفقد خدواند قرار می گیرند و مشمول نعمت الهی می گردند.
هم چنین در این مراسم حجت الاسلام حسینی با ایراد سخنانی پیرامون گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و اسلام، تداوم راه آنان را از وظایف هر مسلمانی عنوان کرد.

منبع: سعیر

برچسب ها:
شهید حقیقی کسی است که برای احیای کلمه ا... و دین خدا از جان خود بگذرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان