برگزاری دوره کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای مرغداران رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 138032
برگزاری دوره کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای مرغداران رفسنجان / عکس

دوره کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای مرغداران شهرستان رفسنجان برگزار و توصیه های لازم به بهره برداران ارائه شد.

خانه » پزشکی و سلامت » برگزاری دوره کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای مرغداران رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان ، مدرس این دوره با توجه به شروع فصل سرما ومهاجرت پرندگان و همچنین گزارش مواردی از درگیری برخی از استانهای کشور با این بیماری خطرناک ، این دوره آموزشی را با هدف بازآموزی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مرغداران شهرستان و انتقال آخرین گزارشات و دستاوردهای علمی جهت پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد.

ضرورت رعایت موارد امنیت زیستی و بیوسکوریتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی مرغداران و با استقبال خوب مرغداران شهرستان رفسنجان برگزار شد.

دکتر صباغ با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروسی بوده و قدرت تغییر و انتقال زیادی دارد افزود: این بیماری از طریق فضولات پرندگان و سایر ترشحات آنها، تماس با طیور آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری‌های آلوده به اطراف، امحاء غیر بهداشتی لاشه‌های آلوده، کفش، لباس، خودرو، آب، دان، مدفوع و بستر آلوده ، منتقل می‌شود.

وی در پایان گفت: لازم است مسئولین فنی واحدهای مرغداری ، مرغداران و فعالان صنعت طیور هر گونه مرگ و میر غیر عادی و تلفات را به اداره دامپزشکی گزارش نمایند تا در اسرع وقت نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم اقدام شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان