نماینده مردم رفسنجان در خصوص آلایندگی مس سرچشمه مطرح کرد:

هر جا که بتوانیم ثابت کنیم آلایندگی مس باعث بروز مشکلاتی شده، حق مردم را می گیریم

  • شناسه خبر: 137942
هر جا که بتوانیم ثابت کنیم آلایندگی مس باعث بروز مشکلاتی شده، حق مردم را می گیریم

نماینده مردم رفسنجان گفت: قطعا هر جا که بتوانیم ثابت کنیم که الایندگی مس باعث بروز مشکلاتی در مردم شهرستان شده است حق مردم را می گیریم چندین جلسه که با محیط زیست گذاشتیم اینها اعلام شده همه این موضوعات را دنبال خواهیم کرد .

خانه » آخرین اخبار » هر جا که بتوانیم ثابت کنیم آلایندگی مس باعث بروز مشکلاتی شده، حق مردم را می گیریم

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خانه خشتی در خصوص آلایندگی مجتمع مس سرچشمه  اظهار داشت :در بحث الایندگی مس ، ارسنیک آب و مشکلات زیست محیطی که وجود دارد برخی از این موارد را مس سرچشمه قبول کرده بعضی ها را قبول ندارد ما پیگیر این موضوع هستیم که از محل قانون جدید در برنامه ششم توسعه که یک درصد از محل درآمد به این موضوعات اختصاص یافته با تعیین خسارت، در صدد اخذ این پول هستیم .

وی بیان داشت :قطعا هر جا که بتوانیم ثابت کنیم که الایندگی مس باعث بروز مشکلاتی در مردم شهرستان شده است حق مردم را می گیریم چندین جلسه که با محیط زیست گذاشتیم اینها اعلام شده همه این موضوعات را دنبال خواهیم کرد .

انارکی افزود :اگر قرار باشد با ایجاد صنایع پایین دستی ،تولید جدید الایندگی ایجاد شود و اینکه احداث کارخانه تولید اسید که در کاهش آلایندگی بسیار سهیم است ،ما پیگیر این موضوعات هستیم .

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص حذف یارانه برخی یارانه بگیران در سال جدید گفت :قرار شد یارانه قریب ۲۰ میلیون نفراز خانوارهای پر درامد قطع شود  و این کار اتفاق می افتد، اینکه نحوه کار به چه صورت باشد معلوم نیست شاید  با شناسایی خانواده های کم درامد بتوانیم به انها کمک کنیم که درامد حاصل از این به بخش اشتغال اختصاص می یابد .

وی در خصوص سوال اینکه تقاطع محور رفسنجان به نوق حادثه افرین است به علت عدم اعتبار اقدامی صورت نمی گیرد گفت : قریب ده کیلومتر از ابتدای جاده نوق را از سال گذشته شروع کردیم و به علت نداشتن قیر قسمتی از این جاده مانده بود که با رایزینهایی که انجام شد امیدواریم این مشکل را حل کنیم این جاده تامین اعتبار شده ولی هنوز پولی دریافت نکردیم .

انارکی ادامه داد :برای اولین بار جاده رفسنجان –نوق را در ردیف بودجه قرار دادیم جزو طرح های ملی اعلام کردیم و در دهه فجر کلنگ ان به زمین زده می شود فعلا  به زودی مناقصه ان برگزار می شود ، امید داریم جاده نوق که ارزوی چهل ساله مردم است تا انار دوبانده شود .

برچسب ها:
آلایندگی مس احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان