مشکلات روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت

  • شناسه خبر: 137703
مشکلات روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی رفسنجان با حضور بخشدار ،فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،دهیاریها و اعضای شوراهای این روستاها در محل فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت .

خانه » اجتماعی » مشکلات روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خانه خشتی ؛جلسه بررسی مشکلات روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی رفسنجان روز گذشته با حضور بخشدار ،فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،دهیاریها و اعضای شوراهای این روستاها در محل فرمانداری برگزار گردید .

رئیس شورای قاسم اباد مشکل اب اشامیدنی ،بی ابی و پوسیدگی لوله های اب ،نیمه کاره ماندن مسیر گردشگری خانه حاج اقا علی ،نبود امکانات ورزشی و سالن های نیمه تمام و مشکل حق کاربری  اراضی ملی با کشاورزان ،الودگی کارخانه پردیس ،مشکلات بازیافت اشغالهای منطقه و سگهای ولگرد و…از جمله مشکلات این منطقه عنوان کرد .

باقری مسئول شورای کبوترخان از مشکلات اب و شبکه های اب روستایی حرف به میان اورد و گفت :افزیش قیمت زمین درناحیه صنعتی کبوترخان مانع جدب سرمایه گذار خواهد شد ،مشکل روشنایی معابر روستایی ،نیمه کاره ماندن هنرستان شبانه روزی این روستا ،تخریب اثار باستانی و تاریخی این روستا ،وجود افاغنه در این روستا و استفاده انها از امکانات بدون پرداخت عوارض و … از جمله مشکلاتی هستند که این روستا با انها درگیر می باشد .

علمداری مسئول شورای بخش خنامان هم از تعطیلی مدرسه در مقطع راهنمایی و مشکل رفت امد دانش اموزان این مقطع به کبوترخان صحبت کرد و اینچنین گفت :خرابی جاده اصلی خنامان ،نبود امکانات اتش نشانی در این روستا،ناتمام ماندن بحث بوم گردی ،عدم ارائه خدمات بانکی و عابربانکی و… از مشکلات این روستا می باشد .

در ادامه جلسه مسئول انجمن خیرین ورزش یار استان کرمان با بیان اینکه از ۳۸ پروژه های ورزشی در استان کرمان ۱۸ پروژه ان مربوط به شهرستان رفسنجان است گفت :اولین همایش تکریم خیرین ورزش یار در بهمن ماه در استان برگزار می شود ،در زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی اقدامات خوبی صورت می گیرد اعتمادسازی بین واسطه و خیر باعث تکمیل پروژه ها خواهد شد .

دهقان نماینده منطقه دره در از عدم وجود شبکه اب صحبت کرد و گفت :عدم وجود شبکه اب باعث مهاجرت افراد به شهر می شود ،بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای این مشکل نیاز است که به علت عدم تامین اعتبار این پروژه ناتمام مانده است .

وی مشکل این جاده و بروز تصادفات مرگ بار ان و عدم همکاری و کمک معادن اطراف روستا را از دیگر مشکلات این روستا عنوان کرد .

 

علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان هم در این جلسه به جایگاه مهم شوراها اشاره کرد و اظهار داشت :با توجه به نزدیک شدن به ایام بهمن ماه ،۲۲ بهمن امسال و جشنهای دهه فجر باید با شکوه تر برگزار شود ،باید از کارنامه درخشان نظام به خوبی دفاع کنیم .

وی بیان داشت :طرح همیاران اب و طرح تجمیع کشاورزی به مدیریت اب و مشکلات فعلی ان کمک می کند .

فرماندار تصریح کرد :در خصوص مشکل کارخانه پردیس با بازدیدی که اداره استاندارد ،محیط زیست و صنعت معدن از انجا خواهند داشت مشکلات ناشی از این کارخانه بررسی می شود و همچنین در خصوص مدیریت و جمع اوری سگهای ولگرد هم کمیته ای با حضور شهرداری و بخشداران برگزار می شود و مشکل حل خواهد شد .

وی در خصوص حریم سعادت اباد و علی اباد هم گفت :با پیگیری این مشکل ،حریم این راهها مشخص می شود ،برای بازیافت اشغالها هم باید راهکار ارائه داد ،در خصوص وجود افاغنه هم یک مشکل ملی است با جلساتی که در شورا ی تامین گذاشته می شود در خصوص این مشکل هم بحث می کنیم .

اسکندری نسب راه حل مشکل عبدل اباد و مسیر راه مواصلاتی این روستا را ایجاد دوتا دور برگردان ایمن دانست .

 

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان