مدیرکل محیط زیست استان کرمان:

برخی از افراد غیراصولی می گویند آلودگی مس سرچشمه یک ادعاست/پرونده مس سرچشمه به دادستانی مرکز ارسال شد

  • شناسه خبر: 137620
برخی از افراد غیراصولی می گویند آلودگی مس سرچشمه یک ادعاست/پرونده مس سرچشمه به دادستانی مرکز ارسال شد

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت …

خانه » اجتماعی » برخی از افراد غیراصولی می گویند آلودگی مس سرچشمه یک ادعاست/پرونده مس سرچشمه به دادستانی مرکز ارسال شد

به گزارش خانه خشتی به نقل از  راه آرمان؛ رضا جزینی زاده مدیرکل محیط زیست استان کرمان طی گفتگویی در رابطه با آلودگی مس سرچشمه به خبرنگار ما گفت : این آلودگی مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه همیشه وجود داشته است در این فصل به علت ابری بودن و سرد بودن هوا و عدم سکولاره مناسب باد در محیط و وجود پدیده وارونگی هوا، این آلودگی در این فصل بیشتر نمایان می‌شود.

وی گفت: با برداشتی که از کوره فلاش  این مجموعه داشتیم حدود  ۳۸ هزار میلی گرم بر نرمال متر مکعب بوده و کونوتور این کوره ۵۴ هزار بوده است که نرمال آن ۱۸۰۰ میلی گرم  بوده و این مدعای آلودگی آن مجموعه می باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان افزود: در بحث ذرات،  کونوتور آن بیش از دو برابر  حد مجاز است و توصیه ما جمع آوری CO2 و تبدیل آن به  H2O اسیدسولفوریک و رقیق کردن گاز است که حتی این امر به لایه های بالای جو منتقل می شود و ممکن است آلودگی ثانویه را داشته باشیم.

جزینی زاده با بیان اینکه پرونده برای پی گیری به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است، عنوان کرد: به‌دنبال تبرئه‌ای که از قبل در دادگاه شهرستان رفسنجان صورت گرفته بود و با اعتراض ما و دستوری که رئیس کل دادگستری دادند  این پرونده به دادستانی مرکز استان ارسال شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر این پرونده در دادستانی مرکز مورد بررسی لازم قرار گرفته است امید که قوه قضائیه آن رایی که بر اساس اصول علمی هست صادر نماید، اما ممکن است برخی از قضات نظرات دیگری در این رابطه داشته باشند که برای ما محترم است ولی به برخی نظرات غیرکارشناسانه اعتراض داریم .

جزینی زاده با اظهار تاسف از اینکه برخی از افراد غیر کارشناسی اظهار نظر می کنند ، اذعان داشت: کسانی که علمش را ندارند و در حیطه کارشان نیست اظهار نظرنکنند و جو جامعه را تخریب ننمایند و همگی سعی نماییم در جهت سلامت جامعه قدم بر داریم.

وی گفت: ما نیز دوست داریم در شهرمان تولید و اقتصاد داشته باشیم ولی در مقابل سلامت مردم و محیطی که از آن ارتزاق می کنند مثل دام و مرتع  برای ما مهمتر است ، تا اینکه یک کارخانه ای تاسیس و ایجاد  آلودگی نماید و شخصی بیاید  از روی غیرکارشناسی اظهار نظر کند و سعی در رفع و رجوع این مسئله داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: ما به آلودگی مس سرچشمه واقف هستیم و این مجموعه را به عنوان آلاینده معرفی کرده ایم  و صنایعی که در چهار دوره زمانی سه ماهه به‌عنوان آلاینده معرفی می‌شوند، معادل همان مدت، در سال بعد باید یک درصد از فروش خود را به‌عنوان عوارض سبز یا عوارض محیط زیستی به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی نیز موظف است این عوارض را به فرمانداری‌ و شهرداری‌های شهرهایی که بیشترین تاثیرپذیری از این آلایندگی را دارند پرداخت کند تا در جهت کاهش آلودگی، حفظ محیط زیست و یا کارهای زیست محیطی هزینه کنند.

جزینی زاده در پایان خاطرنشان کرد:  امید داریم با هم افزایی و همراهی خوبی که با تمامی صاحبان تولید و کارخانه ها داریم بتوانیم در جهت سلامت مردم و جامعه گام برداریم .

مصاحبه از : مهین نامجو

انتهای پیام/

برچسب ها:
آلودگی مس سرچشمه مدیرکل محیط زیست استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    دود کارخونه مس روستای بارچی رو‌ داره نابود میکنه

    محمد

    آقای مدیر کل نمی داند با کی طرفه؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان