رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هشدار داد:

مراقب تجویز دارو عطاری ها باشید

  • شناسه خبر: 137617
مراقب تجویز دارو عطاری ها باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: فروش گیاهان دارویی برای چاقی ، لاغری ،فشار خون بدون ارائه مجوز خلاف می باشد و چه بسا شاید در این نوع گیاهان دارویی، مواد مخدر نوپایی وجود داشته باشد.

خانه » پزشکی و سلامت » مراقب تجویز دارو عطاری ها باشید

به گزارش خانه خشتی ؛ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور فرماندار ، رئیس شورای شهر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید .

دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این جلسه به طب سنتی و عرضه گیاهان دارویی بسته بندی شده در عطاریهای رفسنجان اشاره داشت و گفت :در عطاری ها ،باید گیاه خالص و مشخص باشد اینکه گیاهان دارویی به صورت بسته بندی نشده در عطاری های عرضه می شود اشکال دارد .

وی بیان داشت :فروش گیاهان دارویی برای چاقی ، لاغری ،فشار خون بدون ارائه مجوز خلاف می باشد و چه بسا شاید در این نوع گیاهان دارویی، مواد مخدر نوپایی وجود داشته باشد در این زمینه به مردم هشدار می دهیم و همچنین طبابت کردن عطاریها و تجویز گیاهان دارویی برای درمان اشکال دارد و این موضوع باید پیگیری شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از عدم همکاری تعزیرات با پرونده های تخلفات بهداشتی حرف به میان اورد و تصریح کرد :مدتهاست پرونده های ما از سوی تعزیرات حکومتی  ارجاع داده می شود در حالیکه  قبل از رسیدن به دادگستری باید از طریق اصناف و یا تعزیرات مورد بررسی قرار گیرند .

رئیس صنف رفسنجان هم در جواب دکتر اسماعیلی بیان داشت :  بیشتر پرونده های تخلفات بهداشتی  شما  جزو واحد صنفی نیستند وبه  حیطه کاری ما مربوط نمی شود باید از طریق  تعزیرات حکومتی رسیدگی شود .

مسئول تعزیرات حکومتی هم عدم صلاحیت پرونده ها را دلیل ارجاع دادن ان دانست .

دکتر احمد جمالی زاده معاونت بعداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه جلسه با بیان اینکه دو سوم مردم رفسنجان با چاقی و اضافه وزن روبرو هستند اظهار داشت :در خصوص جلوگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان و دانش اموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی کمیته ای تشکیل گردید و با بحث و بررسی ،پیشنهاداتی ارائه شده است که در این جلسه بیان می شود وبا نظر همگی  مصوب خواهند شد .

وی بیان داشت :حذف نمکدان از میز رستورانها که علاوه بر اضافه وزن و چاقی، فشار خون را در پی دارد و همچنین ارائه غذای نیمه پرس در رستورانها جهت جلوگیری از پرخوری ،ارائه مواد غذایی سالم در بوفه های مدارس به جای تنقلات و مناسب سازی پیاده روها برای پیاده روی بانوان و اقایان از جمله پیشنهاداتی است که ارائه می شود .

عظیمی زاده شهردار رفسنجان هم در خصوص مناسب سازی پیاده روها هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان را اعلام نمود و در این خصوص اظهار همکاری نمود .

اخوندی رئیس محیط زیست در خصوص شکایت مردم از کارخانه روغن پردیس در مورد الایندگی این کارخانه برای مردم اظهارداشت  :این کارخانه ،مورد الایندگی نداشته است بحث در خصوص الودگی هواست که مردم شاکی بودند ،مشکلی  که مردم مطرح می کنند در خصوص بوی فعالیت کارخانه است با توجه با بازدیدی که داشتیم بحث الایندگی انها صرفا از ساعت ۵ تا ۷ صبح می باشد به دلیل شرایط جویی پیش می اید و در طول روز زیاد شاکی ندارند و این مورد هم از طریق دادگستری در حال پیگیری است .

وی افزود :از زمانیکه کارخانه، سیستم و خط تولید خود را تعویض نموده شکایتی نداشتیم و نتایج انالیز این کارخانه استاندارد بوده است .

رئیس اداره استاندارد شهرستان هم در این خصوص بیان داشت :الایندگی این کارخانه ناشی از گازهای خروجی و خاکهای رنگ بری که در سیستم استفاده می کردندمی باشد  با توجه به تغییر تکنولوژیی که در سال جدید انجام داده اند و همچنین با توجه بازدیدی که در خردادماه امسال انجام شد مشکل برطرف شده است .

دکتر جمالی زاده با توجه به اظهارات ریس محیط زیست و اداره استاندارد عنوان کرد که اخرین شکایات مردمی ما مربوط به  دو هفته پیش است و این مشکل همچنان به نظر می اید وجود دارد و ما باید پاسخگوی مردم باشیم .

فرماندار هم در خصوص این مشکل دستورداد تا با  بازدید اداره میحط زیست و اداره استاندارد از این کارخانه برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند .

اسکندری نسب در واکنش به سخنان امام جمعه و زیر سوال بردن کارکرد  دولت و عدم نظارت بر واحدهای صنفی خواستار ارائه گزارش کار از واحدهای صنفی و کنترل قیمتها شد .

محمد حسین جلالی در جواب فرماندار اظهار داشت :اخیرا طبق نظر هیات وزیران قیمتها ازاده شده است به خاطر اینکه خدمات بهتری به مردم برسد و رقابت باشد قیمت به اتحادیه ها واگذار شده است قیمتها باید عرفی گذاشته شود و موسسه نمی تواند قمیت تعیین کند .

وی افزود :قیمتها مثل قدیم نیست ،اگر شاکی وجود داشته باشد بازرسین می توانند اقدام بکنند وگرنه ما نمیتوانیم اقدام کنیم .

سربازپور رئیس اداره استاندارد هم در این خصوص اظهار داشت :طرحی به نام طرح طاها در سراسر کشور اجرا می شود که کارش نظارت بر کیفیت محصولات عرضه شده در مراکز عرضه است که از نظر کیفیت مورد ارزیابی استانداردی قرار می گیرند .

وی بیان داشت : سالیانه سه هزار واحد صنفی را مورد کنترل قرار می دهیم و گزارش های ما ناشی از ان است که نرخ کیفیت رو به افزایش است .

برچسب ها:
تجویز دارو دکتر علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عطاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان