رئیس مرکز رسانه و شبکه‌های اجتماعی بسیج :

لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه رسانه‌ها برای انتشار «خبر خوب»/ دبیرخانه دائمی «خبر خوب» می‌تواند اعتبار رسانه‌ها و مطبوعات را باز گرداند

  • شناسه خبر: 137607
لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه رسانه‌ها برای انتشار «خبر خوب»/ دبیرخانه دائمی «خبر خوب» می‌تواند اعتبار رسانه‌ها و مطبوعات را باز گرداند

.

خانه » یادداشت » لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه رسانه‌ها برای انتشار «خبر خوب»/ دبیرخانه دائمی «خبر خوب» می‌تواند اعتبار رسانه‌ها و مطبوعات را باز گرداند

به گزارش خانه خشتی، رسول شکری‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره تأثیر خبرخوب در جامعه و افزایش خبرهای بد و ناامیدکننده گفت: در حوزه فعالیت رسانه‌ای سال‌هاست که موردی خاص توجه رسانه‌ها را به خود معطوف می‌کند که بهترین خبر، بدترین خبر است یا به عبارتی دیگر خبر بد، بهترین خبر است که متأسفانه این موضوع در عرصه رسانه‌ها جا افتاده است.

وی افزود: بسیاری از اخباری که در حوزه رسانه تولید می‌شود، اخبار آلوده به مطالب زرد، جریان‌ساز و گاهی شایعاتی است که برای فروش بیشتر، جذب مخاطب، افزایش ممبر و فالوور و همچنین دیده‌، شنیده و خوانده شدن بازمی‌گردد.

رئیس مرکز رسانه و شبکه‌های اجتماعی بسیج تصریح کرد: حرکت خبرگزاری فارس جهت تأسیس دبیرخانه دائمی خبر خوب و برگزاری همایش آن بسیار ارزنده است.

شکری‌نیا تصریح کرد: در عصری قرار داریم که عصر ارتباطات نیست، بلکه عصر فرا ارتباطات است؛ چرا که در سریعترین زمان ممکن در ابعاد مختلف می‌توان به رسانه‌های مکتوب، مجازی، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، رادیو و تلویزیون دسترسی داشت و اخبار را از طریق آنها پیگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار خوب متأسفانه چون جذبه ندارد و ذهن خواننده و مخاطب را در سال‌های اخیر درگیر اخبار منفی، بد و هیجانی کاذب کرده‌ایم، نیازمند است جهت تغییر این وضعیت به صورت عالمانه، عاقلانه و هوشمندانه، اخبار مثبت، امیدبخش، نویدآفرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی، پژوهشی و حوزه‌های دیگر ورود و اقدام کرد.

رئیس مرکز رسانه و شبکه‌های اجتماعی بسیج گفت: اگر ورود عالمانه به انتشار اخبار مثبت به صورت صحیح مدیریت شود، با همراهی و همکاری سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فعالان عرصه رسانه مواجه شده و حرکتی ارزنده، قابل اعتماد،‌ اعتنا و جریان‌ساز خواهد بود که می‌تواند منشأ تحول، امیدآفرینی و پالس‌های مثبت در جامعه باشد.

وی افزود: نسل جوان و نوجوان که مسائل را پیگیری می‌کند، گاهی از پیشینه اخبار اطلاعی ندارد و این ضعف در دیگر رسانه‌ها نیز مشهود است و چون مخاطب از اصل قضیه و وقایع مطلع نیست، گیج خواهد شد.

شکری‌نیا در توضیح بیشتر این موضوع افزود: آن رسانه‌ای که برای اولین بار خبر را منتشر می‌کند،‌ عموماً ذهنیت خود را به مخاطب القاء می‌کند در حالی‌که این موضوع می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس مرکز رسانه و شبکه‌های اجتماعی بسیج تصریح کرد: دبیرخانه دائمی خبر خوب می‌تواند با اهمیت، همفکری فعالان رسانه‌ای، وضعیت و اعتبار گذشته را به رسانه‌ها و مطبوعات بازگرداند، درحالی‌که قبلاً رسانه‌ها و مطبوعات مورد وثوق و اعتبار بودند که در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فناوری‌های مختلف و ورود شبکه‌های پیام‌رسان، این وضعیت تغییر پیدا کرده است، درحالی‌که باید رسانه مرجع، پایه و تولید محتوا باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خبرخوب رسول شکری نیا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان