خانه خشتی گزارش می دهد؛

بی تدبیری و بلاتکلیفی دانش آموزان رفسنجانی را به ناچار راهی کرمان کرد

  • شناسه خبر: 137557
بی تدبیری و بلاتکلیفی دانش آموزان رفسنجانی را به ناچار راهی کرمان کرد

دانش اموزان مدرسه فراگرد رفسنجان (رشته هوانوردی) با گذشت ۴ ماه از سال تحصیلی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود به ناچار راهی کرمان شدند.

خانه » علم و فن آوری » بی تدبیری و بلاتکلیفی دانش آموزان رفسنجانی را به ناچار راهی کرمان کرد

به گزارش خانه خشتی ، مدرسه فراگرد رفسنجان که قرار بود در بحث آموزش رشته هوانوردی به دانش اموزان علاقمند در این رشته در رفسنجان برقرار شود نزدیک به یک هفته است که به دلیل مشکلات مجوز تعطیل شده است و دانش اموزان ان پس از یک هفته بلاتکلیفی برای ادامه تحصیل در این رشته به ناچار راهی شهر کرمان شدند.

ما وقع این داستان این است که مدرسه فراگرد(هوانورد) رفسنجان در آغاز سال تحصیلی امسال کار خود را با یکسری تبلیغات و جذب ۱۵ دانش اموز پسر اما با مجوز مدرسه هنرستان و کار و دانش و بدون اخذ مجوز کد رشته هوانوردی آغاز کرده است.

این مدرسه خاص بایستی دو مجوز از وزارت اموزش و پرورش و سازمان هوایی کشور اخذ میکرده است ؛ موسس این مدرسه از سوی اداره آموزش و پرورش مهلت چند ماهه تا پایان آذرماه برای ارائه مجوز از سوی سازمان هوایی کشور را داشته تا با ارائه ان کد رشته هوانوردی را دریافت نماید.

روز گذشته این وقت قانونی به پایان رسیده است و با تعطیلی مدرسه که از یک هفته قبل صورت گرفته است دانش اموزان این مدرسه برای ادامه تحصیل در این رشته سختی راه را به جان خریدند و راهی شهر کرمان و حضور در دانشگاه بلدالامین کرمان شدند.

و انچه قابل توجه است عدم ثبت این دانش اموزان در سامانه اموزش و پرورش است چرا که کد رشته انان و در واقع مدرسه انها ثبت نشده و در حقیقت اینها دانش آموز محسوب نمی شوند.

به گفته سید کاظم حسینی رئیس اداره اموزش و پرورش رفسنجان موسس این مدرسه کار خود را بدون مجوز آغاز کرده است و برای ادامه کار بایستی مجوزهای لازم را ارائه دهد.

آقای رستمی مدیر این مدرسه نیز به خبرنگار ما گفت: این مدرسه نمی بایست تا اخذ مجوزهای لازم شروع بکار میکرد اما اول مهر شروع به ثبت نام کرد.

با پیگیری این موضوع با آقای اکبری موسس این مدرسه گفت و گو کردیم.وی گفت از سوی وزارت اموزش و پرورش عنوان می شود که لازم است از سوی سازمان هوایی کشور مجوز راه اندازی مدرسه صادر شود اما از سوی سازمان نیز عنوان می شود که مجوزی صادر نمی کنیم تنها تایید می کنیم.

وی گلایه دارد که با وجود راه اندازی شدن این مدرسه در شهر دیگر چرا نباید این اتفاق در رفسنجان و برای دانش اموزان علاقمند به این رشته در این شهر بیافتد.

انچه در حال رخ دادن است این است که همین دانش اموزان علاقمند به رشته هوانوردی با این بی تدبیری ها از این رشته و  انتخاب خود دلزده می شوند .

و یک علامت سوال بزرگ برای اینکه اصلا چرا این مدرسه با این سرعت اجازه راه اندازی پیدا کرد تا کار به نیمه سال تحصیلی و تعطیلی آن بکشد که متصدیان امر نظارت بایستی پاسخگو باشند؟؟!

برچسب ها:
بی تدبیری دانش اموزان رفسنجانی مدرسه فراگرد هوانوردی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان