بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 137109
بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد

امشب طی مراسمی با حضور مردم و مسئولین رفسنجان سالروز پایین کشیده شده مجسمه شاه خائن در سال۵۷ در این شهر گرامی داشته شد.

خانه » سیاسی » بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی ؛به مناسبت ۱۸ دیماه سالروز پایین کشیده شده مجسمه شاه خائن در میدان ابراهیم(ع) شهر رفسنجان که به عنوان روز رفسنجان نامگذاری شده است ، امشب مراسم گرامیداشتی با حضور مردم و مسئولین در مسجد امام خمینی(ره) رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در این مراسم که با حضور سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اظهار داشت : ۱۸ دی ماه ۵۷ واقعه سقوط طاغوت و پایین کشیدن مجسمه شاه توسط مردم انقلابی رفسنجان را گرامی می داریم ،مردمی که با فداکاری،از جان و مال خود برای انقلاب گذشت کردند و پای کار ایستادند تا نماد طاغوت برچیده شود .
وی با بیان اینکه ایا ان فداکاریهایی که ان زمان وجود داشت ایا مردم ،مخصوصا جوانان امروزی دارند تصریح کرد :ایا امروز این نگاه از بین بردن طاغوت در جامعه وجود دارد ؟ایا جوانان این فداکاری را دارند برای برچیده شدن طاغوتهای به وجود امده و هر نوع طاغوتی ،از خود گذشتگی کنند ؟ایا این فداکاری وجود دارد که اجازه ندهیم طاغوتی به وجود بیاید یا اجازه ندهیم تحریف کنندگانی وقایع نظام و ارزشها را تحریف کنند یا ارزشها را به نفع جریان یا حزب خود مصادره کنند ؟
امام جمعه افزود :مردم هر زمان وظیفه خود را بدانند وارد میدان شده و از ارزشهای نظام دفاع می کنند امسال مردم به سرعت در پس اغتشاشات و فتنه ها وارد صحنه شدند و ده ها میلیون نفر جمعیت از نظام و ولایت حمایت کردند ولی مشکلات و گرفتاریهایشان سر جای خودش مانده و اگر دقت و هوشمندی مجلس و دولت نباشد و اگر دستگاه قضایی به جد مشکلات مردم را دنبال نکنند طبیعی است که نارضایتی مانده و خواهند ماند .
رمضانی پور با اشاره به اینکه مردم دوران سخت ستم شاهی را سپری کردند و طاغوت را نابود کردند گفت :امروز اگر پایه های نظام بخواهد به خاطر مسایل اقتصادی سست شود مردم نمی توانند تحمل کنند و حاضر هم نیستند خدشه ای به نظام و ولایت وارد شود .
وی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران انقلاب پرداخت و گفت :ولایت در راس هرم نظام است انقلابیونی چون مرحوم پورمحمدی و دیگر بزرگان زمینه تدین و تقوی را در مردم رفسنجان به وجود اوردند و باعث شد رفسنجان مردمی ولایی و با بصیرت داشته باشد که همیشه در حفظ ارزشهای نظام در خط مقدم هستند .
در ادامه این مراسم حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و طلایعه دارن انقلاب و برزگداشت روز رفسنجان اظهار داشت :مردم در زمان طاغوت حکومتی مردمی و اسلامی می خواستند و نمی خواستند که زیر سلطه امریکا باشند .
وی بیان داشت :مردم رفسنجان از همان روزهای قبل از انقلاب از سال ۱۳۳۵ حرکتهای انقلابی داشتند و همیشه همراه و یاور امام راحل بودند ،بسیاری از روحانیون، تراز اول کشور که یا امام راحل بودند به این شهر دعوت می شدند و مردم مورد ارشاد قرار می گرفتند .
حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به اینکه ولایی و بصیر بودن خصوصیات اساسی مردم رفسنجان است افزود :مسجد امام پایگاه اصلی و انقلابی مردم رفسنجان بود تمام سخنرانیها و ارشادها از این مکان انجام می گرفت مقام معظم رهبری دو بار در مورد فهم و شعور سیاسی بالای مردم رفسنجان حرف به میان اورده اند یک بار در اوایل انقلاب و بار دیگر در سال ۸۳ و اوایل ۸۴ در رفسنجان سخنرانی کردند و از شعور سیاسی مردم صحبت کردند .
وی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران انقلاب در رفسنجان پرداخت .

برچسب ها:
روز رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان