آیت الله هاشمی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشت

  • شناسه خبر: 136991
آیت الله هاشمی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشت

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله هاشمی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشت و تکیه گاه مجاهدین و مبارزین بود بعد از انقلاب نیز حساس ترین مسئولیت ها را بر عهده گرفت در دفاع مقدس فرماندهی کرد.

خانه » آخرین اخبار » آیت الله هاشمی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشت
  • به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام محمدحسین احمدی شاهرودی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و ششمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام محمدهاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: این دو شخصیت از مبارزین اولیه و سابقون در انقلاب بودند همواره همراه با امام و در رکاب امام مبارزه را شروع کردند و دراین عهد و پیمان در راه انقلاب و برقراری حکومت اسلامی وفادار و ثابت قدم ماندند و هیچ گاه مسیر خودشان را در راه را تغییر ندادند.

وی افزود: خداوند متعهد به دو موضوع برای ثابت قدمان و مطیعان امر خداوند شده است که عبارت است از ایجاد محبت در دل مردم و دیگری وعده دفاع از مومنین، خداوند از حق انان دفاع می کند و در مقابل نسبت به مخالفانشان انها را رسوا کند، کسانی که به مومنین خیانت و ناسپاسی کنند خداوند آنها را دوست ندارد و توطئه های آنان را خنثی می کند؛ یکی از مصادیق آشکار این آیات همین شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

احمدی شاهرودی در ادامه مرور اجمالی بر زندگی شخصی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی داشت و خاطر نشان کرد: ایشان همراه با امام مبارزات را شروع می کند در سال ۳۷ دستگیر می شود مرتب در زندان و تبعید به سر می برد شاید بتوان گفت شخصیت روحانی که بیشترین زندان، تبعید و شکنجه ها را تحمل کرد آیت الله هاشمی بود.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی از جان و مال خود در راه انقلاب گذشت و تکیه گاه مجاهدین و مبارزین بود بعد از انقلاب نیز حساس ترین مسئولیت ها را بر عهده گرفت در دفاع مقدس فرماندهی کرد.

احمدی شاهرودی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دو مقطع حساس نقش مهمی ایفا کرد یکی در مسئله پایان جنگ ادامه ی جنگ به مصلحت نظام و مردم نبود با اینکه برخی تندروها مخالف پایان جنگ بودند اما به خاطر اعتماد امام به هاشمی و نظری وی بر خاتمه بود امام پذیرفت و جنگ را خاتمه دادند.

وی افزود: امام پس از پایان جنگ فرمودند جام زهر را نوشیدم منظور از جام زهر یعنی علیرغم ناچاری و به خاطر نظام و ملت قبول کردیم و آتش بس را امام اعلام کرد و هاشمی مسئولیت پایان جنگ را بر گردن گرفت.

احمدی شاهرودی گفت: مسئله دیگر که هاشمی رفسنجانی تاثیر به سزایی داشت تعیین نقش رهبری بود داشت تصمیم به سوی شورای رهبری می رفت که هاشمی مطالبی را متذکر شدند و رهبری بر شخص مقام معظم رهبری معین شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شاهکارهای آیت الله هاشمی مجموعه بیست جلدی تفسیر راهنما است که در زندان و متکی بر حافظه قرآنی نوشته شده است.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در رابطه به اعتماد امام به هاشمی رفسنجانی باید گفت رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند امام نهایت اعتماد را به ایشان داشتند؛ امام فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است الان هم باز هم زنده است با عزت زندگی کرد و با عزت از این دنیا رفت بدخواهان بدانند هاشمی زنده است کسی که اینچنین زندگی کند جاوادن خواهد بود.

این نماینده تصریح کرد: تبلیغات مسموم علیه ایشان راه انداختند بدخواهان و کینه توزان و همواره بر عزت ایشات افزوده میشد این کار خداست این وعده الهی است که از مومنین دفاع کند.

وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در اواخر عمرشان مسئولین رسمی انچنانی نداشت اما بعد از انقلاب دو دوره ریاس جمهوری را برعهده داشت سردار سازندگی با ۵۱ درصد تاسی بودجه دولت را به دست گرفت اما اساسی ترین کارها را انجام داد راه اندازی سدها مختلف نیرگاههای اتمی مترو گازرسانی به نقاط مختلف کشور تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از جمله کارهای بزرگ ایشان بود.

احمدی شاهرودی گفت: هنوز یکسال از ارتحال ایشان نگذشته که مخالفین ایشان با اینهمه سوابق چه سوابقی در جنگ و انقلاب داشتند حال خودشان به جان هم افتادند که پای فتنه ۸۷ چه کسی بود در سخنرانی سوتی می دهد رفتار نااصولی انجام می دهد اینها همه انتقام خداوند است.

وی تصریح کرد: متاسفانه صدا وسیما باید از اموات به خیر و نیکی یاد کند در حالیکه همین چند شب تبلیغات سو کردید سخنرانی آیت الله هاشمی در فتنه ۸۸ جو را ناآرام کرد نخیر سخنرانی ایشان آرامش بخش بود ببینید سخنرانی چه کسانی فتنه را برپا کرد نه سخنرانی هاشمی در سال ۸۸ ، این سخنرانی فتنه آفرین نبود این دروغ پراکنی ها درست نیست اینچنین شخصیتی که مورد اعتماد مردم است.

احمد شاهرودی به آشوبگری های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت:این فتنه نیز درایت مسئولین و رهبری برچیده شد و جای هاشمی رفسنجانی خالی است.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری!!!! مردم رفسنجان و استان کرمان سه تا نماینده دارند در مجلس خبرگان رهبری…. اینم از احترام به رای مردم….
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان