واکنش رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان به سکوت در برابر اغتشاشگران

  • شناسه خبر: 136805
واکنش رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان به سکوت در برابر اغتشاشگران

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سکوت در مقابل فتنه، خود منشأ فتنه است، گفت: دانشگاهیان باید مظهر تشخیص و تصمیم قاطع برای حفظ انقلاب باشند.

خانه » سیاسی » واکنش رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان به سکوت در برابر اغتشاشگران

به گزارش خانه خشتی ، حجت‌الاسلام امان‌الله علی‌مرادی امروز در جمع اساتید دانشگاه آزاد کرمان با تبیین مبانی فکری و انگیزشی حضور مردم در روز نهم دی اظهار داشت: وجه ممیزه روز نهم دی این است که این روز جلوه اوج حفاظت مردمی از انقلاب اسلامی است و روز ۹ دی روزی است که  بدنه مردم برای پاسداشت انقلاب اسلامی به صحنه آمد.

وی با اشاره به تمایز و ویژگی این روز نسبت به دیگر ایام انقلاب اسلامی گفت: هر اقدام و عملی متأثر از مبانی اندیشه‌ای و انگیزشی است و مبنای فکری حضور مردم در نهم دی‌ماه سال ۸۸ این بود که آنها موقعیت انقلاب و خطراتی را که متوجه آن بود تشخیص دادند و به‌تبع آن وظیفه خود را نیز شناختند، زیرا هرگاه انسانی زمان خود را بشناسد شبهات به او هجوم نمی‌آورد و درست و به‌موقع تشخیص می‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عامل این اقدام صحیح و تشخیص وظیفه عزم جزم است افزود: کنار این عزم جزم حقیقت دیگری هم لازم است و آن عبارت است از عزم و تصمیم و انگیزه چرا که گاهی انسان ممکن است درست تشخیص بدهد اما منافع و مطامعی مانع اقدام شود، یعنی باید نسبت به ارکان، اهداف، ماهیت و دشمنان انقلاب تشخیص صحیحی باشد تا بتوان تصمیم صحیح و اقدام درست را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مردم، اسلام و رهبری سه رکن انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب پیامبر(ص) است خاطر‌نشان کرد: الگوی انقلاب اسلامی ایران انقلاب پیامبر(ص) بود و پیامبر(ص) هم بر این مبنا انقلاب کرد و آن چیزی که با رحلت پیامبر(ص) موجب توقف آن انقلاب شد، جدا شدن مردم و عدم تشخیص وظیفه از سوی آنها بود.

علی‌مرادی با ابراز اینکه دوره‌های بعدی نیز به همین ترتیب مردم همراهی نکردند و در این میان نقش خواص برای جدا کردن بدنه ملت از انقلاب اسلامی پیامبر(ص) بسیار برجسته بود گفت: انقلاب اسلامی ایران آرمان همه انبیاء(ع) و معصومین‌(س) بوده است گفت: عملاً پس از رحلت پیامبر(ص) هیچ گاه سه رکن اسلام، مردم و رهبری دینی کنار یکدیگر قرار نگرفتند، تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با اظهار اینکه “انقلاب اسلامی ایران و این نظام اسلامی، آرمان همه انبیاء و اولیای الهی و معصومین‌(س) بوده که به دست ما رسیده است افزود: تفاوت اصلی این دوره با دیگر دوره‌ها در حضور مردم است و تا زمانی که این سه رکن با هم باشند این انقلاب برپا خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به بیان اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام بر همه وجوه زندگی مردم است و برای تحقق این نخستین اقدام تشکیل نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه یک ساختار و منظومه حکومتی شکل گرفت و مرحله بعدی آن تشکیل دولت اسلامی است به این معنا که همه حوزه‌ها و وجوه ساختار حاکمیت اسلامی بشود گفت: اگر مجلس ما متشکل از شایسته‌ترین آدم‌ها باشد می‌تواند به‌حسب نیازهای زمان و مکان قوانین درستی وضع کند و اگر در قوه مجریه ما شایسته‌ترین‌ها حضور داشته باشند و به‌دور از حب و بغض‌های شخصی گروهی و جناحی عمل کنند آن موقع دولت اسلامی ایجاد می‌شود و اگر کارگزاران ما به جایگاهشان نه به‌عنوان طعمه بلکه آن را امانتی بر گردن خود بدانند دولت اسلامی رقم می‌خورد.

علی‌مرادی با یادآوری اینکه وقتی  ساختار، اسلامی شد، تعلیم و تربیت و اقتصاد و انتخابات و سیاست داخلی و خارجی ما نیز اسلامی می‌شود خاطر‌نشان کرد: همه اینها که اسلامی شد، مردم می‌بینند که حاکمان اسلامی عمل می‌کنند، آنها نیز اسلامی می‌شوند و جامعه اسلامی می‌شود و حقوق شهروندی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام در متن زندگی شخصی و خانوادگی حاکم می‌شود و این‌گونه که بشود قابلیت یک الگوی جهانی را پیدا می‌کند که به تمدن اسلامی تعبیر می‌شود و پس از آن شاهد ظهور حکومت حق در سرتاسر عالم، خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با بیان اینکه بی‌تردید طی این مسیر با موانع و دشمنی‌هایی همراه است اظهار داشت: طبیعتاً هدفی به این بزرگی دشمن دارد، دشمن به‌سراغ ارکان انقلاب می‌رود، در مرحله‌ای تصور کردند با جنگ سخت می‌توانند جلوی این حرکت را بگیرند اما خداوند این جنگ‌ها را عامل استحکام و خودباوری ملت کرد و سپس جنگ نرم را آغاز کردند و جنگ نرم دشمن این است که مردم را با تردید، ناامیدی و  تفرقه از نظام جدا کنند یا بخشی از ملت را مقابل بخشی دیگر قرار دهند و دوقطبی و چندقطبی ایجاد کنند.

علی‌مرادی با توجه به مسئولیت دانشگاهیان و دانشجویان در نظام اسلامی گفت: دانشگاهیان هم مظهر جزم یعنی تشخیص درست و شناساندن درست باشند و هم مظهر عزم و اراده و تصمیم قاطع باشند.

وی با ابراز اینکه “اگر این کار را نکنیم یک خیانت تاریخی جهانی را موجب شدیم” تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی مسیر خودش را نتواند طی کند بی‌تردید ملعون آیندگان خواهیم بودیم چرا که امروز حفظ اسلام در گروی حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نباید سکوت کنیم زیرا گاهی سکوت خودش منشأ فتنه است و به‌فرموده پیامبر‌(ص) ساکت از بیان حق، شیطان لال است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام علیمرادی رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان