در نشست مدیر خیریه کوثر رفسنجان با اصحاب رسانه مطرح شد:

اهدا ۴۰۰ حواله جهیزیه و اعطای ۷۰۰ مورد وام توسط خیریه کوثر رفسنجان

  • شناسه خبر: 136795
اهدا ۴۰۰ حواله جهیزیه و اعطای ۷۰۰ مورد وام توسط خیریه کوثر رفسنجان

مدیر موسسه خیریه کوثر رفسنجان گفت: از زمان آغاز بکار موسسه تا کنون ۴۰۰ حواله جهیزیه به دست نیازمندان واقعی رسانده شده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » اهدا ۴۰۰ حواله جهیزیه و اعطای ۷۰۰ مورد وام توسط خیریه کوثر رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ اسماعیلی مسئول خیریه کوثر رفسنجان روز گذشته در نشست صمیمی با مسئولان نشریات و سایت های رفسنجان اظهار داشت :موسسه خیریه در طول ۶ سال ،پیشرفت خوبی داشته است این موسسه از مهمانی خانگی اغاز شد و بعد از برپایی بازارچه در گلستان امین با لطف خیرین به این پیشرفت رسیدیم همین فعالیتها مشوق ما شد و بعد از ۶ ماه دومین بازارچه را هم افتتاح کردیم که درامد ما از ۷ میلیون به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت و این کار باعث شد موسسه به ثبت برسد .

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰۰ حواله جهیزیه به دست نیازمندان واقعی رساندیم تصریح کرد :همبستگی بین خیریه ها خوب است ،شبکه ای بین خیریه ایجاد شد و ایجاد سایت موسسه در ایران نمونه است گروه تحقیق همه خیریه ها به سرپرستی خانم محمودی را یکی کردیم ،همه نیازمندیهای شهر را شناسایی کردیم و موازی کاری بین موسسه ها را کم کردیم .

اسماعیلی افزود :۷۰۰ مورد وام به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان به نیازمندان داده شده است ،نیازمندان از اطراف به طرف این موسسه امده اند و تحت پوشش قرار گرفته اند .

وی ضمن تشکر از نشریات در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص این خیریه بیان داشت :هدف ما در این موسسه استانی و ملی است ،در زمینه متکدیان همکاری کرده ایم و از نظرات نشریات در راستای راه اندازی یک صندوق استفاده می کنیم .

مدیر موسسه خیریه تاکید داشت :در طرح جمع اوری متکدیان هیچ کدام نیازمند واقعی نبود ،باید خیرات مردم را ساماندهی کنیم و باید فرهنگ سازی کنیم که مردم به متکدیان کمک نکنند ،دید ما این بوده است خیریه محک باشد و امید داریم علاوه بر پوشش دادن نیازمندان رفسنجانی نیازمندان دیگر شهرها را هم تحت پوشش قرار دهیم .

وی اذعان داشت :کلاسهای اموزشی گلیم بافی و پته دوزی کیف چرم به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دایر شد که قریب ۸۰ سرپرست خانوار زن ثبت نام کردند ،کلاسهای رایگان بعد از ازدواج ،تشکیل کارگروه ازدواج ،ایجاد کارگاه خیاطی و …از جمله فعالیتهای این موسسه است .

اسماعیلی با اشاره به اینکه این موسسه برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است افزود :جشن مهرریزان با الگوگرفتن از  خیریه تهران در تالار خیام برگزار شد تجربه خیلی خوبی بود ،با پیشنهاد ما و یکی از خیرین ،کلینیک دندان پزشکی با ۹۰  میلیون را راه اندازی کردند و کیوسک های نان رضوی را در سال ۹۲ با کمک مسئولین و خیرین تاسیس و اشتغال زایی کردیم .

وی افزود :در شهریور امسال هم داوزدهمین بازارچه خیریه را برگزار کردیم ،مبالغی خیرین به خیریه کمک کردند ،تا اینجا ۹۰۰ میلیون جهیزیه داده ایم ، سبدهای مواد غذایی هم در قالب اشتغالزایی ارائه کرده ایم .

در این ریاحی مسئول هفته نامه رفسنجان نیز اظهار داشت :بیشتر خیریه ها در استان نمونه هستند ،باید این فعالیتها استمرار پیدا کند ،کارگروهی از طرف موسسه تشکیل شد برای مشاوره و رفع مشکلات زوجین ،این کارگروه در خصوص جهیزیه دادن و مشاوره و ترک اعتیاد برای کسانیکه معتاد بودند و اموزش برخی افراد فعالیت داشتند .

وی بیان داشت :این فعالیتها باعث شد قریب ۴۰ درصد امار طلاق و مشکلات زوجین حل شد ولی اینکار استمرار پیدا نکرد باید این موضوع ادامه یابد ،اگر این خیریه ها مبنا ان بر جهیزیه دادن و متلاشی نشدن زندگیها باشد برای رسیدن به این کار نیازمند فعالیتهای گسترده داریم .

ریاحی تصریح کرد :خیریه های باید به صورت تخصصی عمل کنند واین موسسه  در زمینه جهیزیه دادن و متلاشی نشدن زندگیها فعالیت داشته باشند و کلینیک دندان پزشکی و ارائه سبد غذایی و دیگر فعالیتها را برعهده دیگر خیریه های بگذارد .

وی تاکید داشت :برای درامدزایی همه کارها را انجام دهید ولی فقط در حوزه خود تخصصی کار کنید .

باقری مسئول هفته نامه آینه رفسنجان نیز صداقت و ایمان به خداوند را عامل موفقیت موسسه خیریه دانست و گفت :ایده ها خوب است از شاخه به شاخه دیگر پریدن مناسب نیست،شما سرمایه گذاری اول را در زمینه اشتغالزایی بگذارید ،اگر اشتغالزایی متمرکز شود به دنبال ان اسیب های اجتماعی کاهش می یابد .

وی بیان داشت :گدا پروری در کشور ما باید قطع شود ،شهر و کشور ما ظرفیت خوبی دارد که وابسته به دیگران باشد ،تقسیم کار در موسسه خوب است ،کارها باید براساس گروهها انجام شود مجموعه ها اگر بزرگ شد اسیب ها به ان هم زیاد است کل فعالیتها شفاف باشد اعتماد مردم زیاد شود .

باقری تصریح کرد : اگر موسسه شما بتواند فرم لباس با کیفیت را وارد بازار کنند ما سالی ۵۰۰ دست دوخت لباس را به شما محول خواهیم کرد راه اندازی کیوسک برای عرضه مواد غذایی و ارائه هر گونه برنامه از طریق هفته نامه یکی دیگر از راهکارهای کمک ما به موسسه است .

صالحی مدیر رادیو رفسنجان نیز به کار تخصصی کردن موسسه اشاره کرد و گفت :حسن نیت در کار و جذب اعتماد مردم مهم است کار باید به صورت حرفه ای کارشود .تجربه نشان می دهد اگر تشکیلات نداشته باشد رها می شود ورودی و خروجی کار باید بررسی شود صداقت در کار باید برای مردم ثابت شود و نشان داده شود .

روح ا… بادپروا مدیر مسئول سایت خانه خشتی نیز در این جلسه اظهارداشت :در زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی در خدمت موسسه هستیم در زمینه برگزاری کلاسهای اموزشی و جهیزیه که گذاشته می شود ان چیزیکه جامعه ما بیشتر با آن درگیر است در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سواد رسانه ای است اگر بشود در قالب این مهم اموزش هایی داده شود به سواد رسانه ای مردم کمک خواهد شد چون برخی مردم سواد رسانه ای ندارند.

حامد قاسمی خبرنگار نیز بیان داشت :برخی فعالیتهایی که این موسسه انجام داده است نادرست است خیریه کوثر هم و غمش را روی یک مورد بگذارد موفقیتش زیادتر است به نظر من اگر در بحث ساخت منزل اگر موسسه وارد شده است کار خیلی خوبی است باید تقویتش کرد و برخی کارهایی انجام داده که برای اولین بار در استان الگو و نمونه شده است بیشتر خیریه ها مقطعی کار می کنند ولی این خیریه با عمر کوتاه خود کارهای بزرگی انجام داده ما باید در کنار این خیریه ها انها را تقویت کنیم .

وی به بحث هنرمندان اشاره کرد و بیان داشت :می توان در جشنها از هنرمندان رفسنجانی استفاده کنیم و انها را تقویت کنیم و اعتمادسازی در موسسه مهم است .

برچسب ها:
خیریه کوثر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    سلام دختری هستم که حدود یکسال و نیم عقد کردم ولی برای تهییه جهیزیه به مشکل خوردم خواهرمم تازه ازدواج کرده خانوادمم مستاجر هستن اگ میشه بمنم کمک کنید خیلی گرفتاری برام پیش اومده همیشه از خدا خاستم که یجوری مشکل منم حل بشه ممنون انشالله خدا هر چی میخواین بهتون بده
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان