در جلسه مشورتی ستاد نماز جمعه مطرح شد :

لزوم همکاری تمامی مسئولین رفسنجان در راستای ترویج فرهنگ نماز جمعه

  • شناسه خبر: 136785
لزوم همکاری تمامی مسئولین رفسنجان در راستای ترویج فرهنگ نماز جمعه

جلسه مشورتی ستاد نماز جمعه با حضور امام جمعه و فرماندار رفسنجان ،شهردار ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ،فرمانده نیروی انتظامی و جمع کثیری از مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد .

خانه » فرهنگی مذهبی » لزوم همکاری تمامی مسئولین رفسنجان در راستای ترویج فرهنگ نماز جمعه

به گزارش خانه خشتی ؛ عصر روز گذشته جلسه مشورتی ستاد نماز جمعه با حضور امام جمعه و فرماندار ،شهردار ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، فرمانده نیروی انتظامی و جمع کثیری از مسئولین رفسنجان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد .

امام جمعه رفسنجان در این جلسه به نقش و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت :۹۰۰ مکان اقامه نماز جمعه در کشور وجود دارد که ۵۶ مکان ان در استان کرمان و ۵ مکان هم بزودی اماده خواهند شد .

وی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) بیان داشت :نماز جمعه وسیله تقرب به خداوند و موجب برکات الهی در زندگی خواهد شد اهمیت نماز جمعه تا حدی است که در قران سوره ای به نام ان امده است.

رمضانی پور تصریح کرد :نماز جمعه سرمایه عظیم هر شهرستانی است و تربیون ان تربیون مطالبه گریهای مردم و مربوط به سیاستهای کلی نظام است واین تربیون در جهت حمایت از مسئولین گام برمیدارد .

وی با بیان اینکه نمازجمعه قرارگاهی است که قلب فرهنگی هر شهر محسوب می شود افزود :فرمانده این قرارگاه امام جمعه و شما مسئولین افسران این قرارگاه هستید باید در راستای کارهای فرهنگی این ستاد مشارکت داشته باشید درست است که برخی نهادها  ادارات با ما همکاری می کنند ولی این تعاون ۱۰۰ درصد و کافی نیست .

امام جمعه با اشاره به اینکه مسئولین ادارات باید در راستای موضوعات مختلف فرهنگی اقدام نمایند گفت :در زمینه های مختلف از جمله امر به معروف و نهی ازمنکر ،نهادینه کردن کارهای فرهنگی مسئولین ادارات باید با ستاد نماز جمعه مشارکت داشته باشند ما در کنار همدیگر در قالب و شکل های مختلف می توانیم در این راستا اقدام نماییم .

در ادامه جلسه شریفی مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان به بیان مشکلات و خواسته های مردم پرداخت و اظهارداشت :معرفی یک  نفر از هر اداره جهت ارتباط با ستاد نماز جمعه ،نبود ایستگاه در شهر برای حضور مردم در نماز جمعه ،نصب تابلو و حضور به موقع اتوبوسها برای شرکت مردم در نماز جمعه ،ایجاد هماهنگی بین مداحان و حضور انها در نماز جمعه ،برقراری امنیت پارکینک های مصلی برای مردم از طریق نیروی انتظامی ،برگزاری کلاسهای فرهنگی و اموزشی قبل از نماز جمعه ،برگزاری اردوهای راهیان نور ،همکاری اداره ارشاد جهت دعوت از هنرمندان وشاعران با موضوعات اقامه نماز،معرفی یک نماینده از هر روستا از طرف بخشداری ،حضور حوزه های علمیه ،راه اندازی کلاسهای مشاوره و ارتباط مردم با ستاد و…. از جمله مشکلات مردمی در راستای نماز جمعه می باشد و ما خواستار همکاری ادارات و مسئولین هستیم .

وی از حضور کمرنگ نشریات در پوشش دادن اخبار نمازجمعه انتقاد کرد و گفت :به جز چند سایت خبری هیچ نشریه ای از برگزاری نماز جمعه و حضور مردم در نماز جمعه استقبال نمی کند ما در پی ان نیستیم که از امام جمعه تبلیغ کنیم بلکه بحث ما ترویج نماز جمعه بین مردم است .

در ادامه ملکی معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه به روابط و همکاری بین نشریات و ستاد نماز جمعه تاکید داشت و اظهار داشت :مشارکت مردم در امر مقدس نماز جمعه لازم است و نیاز است نشریات رفسنجان به این امر و ترویج نماز جمعه کمک کنند .

عظیمی زاده شهردار رفسنجان هم در این جلسه به اثر بخشی امر نماز جمعه در جامعه تاکید داشت و گفت :از جلساتی که برگزار می شود باید انتظار کارهای اجرایی داشته باشیم بازکردن موضوع و پرداختن به مشکلاتی که چشم انداز ۲۰ ساله دارد فایده ای ندارد .

وی بیان داشت :در هر حوزه باید یک پیشنهاد مشخص شود که قابلیت اجرایی داشته باشد صورت جلسه شود ، پیگیری و نهایتا اجرایی شود .

شهردار رفسنجان ضمن اعلام امادگی در خصوص نصب تابلو و رفع مشکلات رفت و امد نمازگزاران تصریح کرد :ما امادگی لازم برای همکاری جهت رفع مشکلات نمازگزاران را داریم در خصوص ساماندهی شبکه های اطراف پارکینیگ مصلی موضوعی دراز مدت است که یک بخش ان را اغاز کردیم و باید برای دراز مدت برنامه ریزی شود .

حسینی رئیس سازمان تبیلغات اسلامی شهرستان هم برگزاری جلسات با مسئولین و استفاده از نظرات نخبگان و مسئولین را مطرح کرد و گفت :جا دارد این ستاد ماهی یکبار برگزار شود و از نظریه های نخبگان استفاده شود .

وی از برگزار ی نمایشگاه ها با چهره نامطلوب پوشش زنان در جوار مصلی انتقاد کرد و بیان داشت :برگزاری چنین نمایشگاه هایی با چهره نامطلوب در شان نماز جمعه نیست .

اسکندری نسب فرماندار رفسنجان از مظلومیت ستاد نماز جمعه حرف به میان اورد و اظهار داشت :با حجم توقعات مردمی و بودجه کمی که این ستاد دارد همیشه مظلوم واقع شده است و متاسفانه ردیفی از بودجه برای ان در نظر گرفته نشده است باید طوری برنامه ریزی شود که هزینه های در چارچوب توقعات مردم باشد و مدیرانی هم که می توانند کمک مالی با این ستاد داشته باشند با انها همکاری نمایند .

وی با بیان اینکه ساخت مصلی یک کار جهادی و ماندگار است تصریح کرد :با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعتماد مردم را نباید از انها گرفت مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به موضوع انگیزه دادن به مردم تاکید داشته اند مردم ما مشکلات بزرگتر از این را  از جمله دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشته اند و کسانیکه ناامیدی و اعتماد را از مردم سلب می کنند باید به مردم معرفی شوند .

برچسب ها:
نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان