بازتاب برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ در رسانه های بیگانه

  • شناسه خبر: 13665
بازتاب برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ در رسانه های بیگانه

آغاز رزمایش دریایی ولایت ۹۱ بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه و جهان داشته است به نقل از مهر: سایت شبکه تلویزیونی ” الجزیره” با اشاره به آغاز رزمایش نوشت: اقدام ایران به برگزاری رزمایش در حالی صورت می گیرد که آمریکا و متحدان غربی اش برای توقف برنامه هسته ای ایران به ایران فشارهای […]

خانه » اسلاید شو » بازتاب برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ در رسانه های بیگانه
آغاز رزمایش دریایی ولایت ۹۱ بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه و جهان داشته است به نقل از مهر:
سایت شبکه تلویزیونی ” الجزیره” با اشاره به آغاز رزمایش نوشت: اقدام ایران به برگزاری رزمایش در حالی صورت می گیرد که آمریکا و متحدان غربی اش برای توقف برنامه هسته ای ایران به ایران فشارهای زیادی می آورند و ایران بارها اعلام کرده است که قادر است تنگه حیاتی هرمز را که محل عبور انرژی جهان است، ببندد.
خبرگزاری انگلیسی “رویترز” هم با اشاره با آغاز رزمایش نظامی ولایت ۹۱ نوشت : ایران چهار ماه پیش هم با استفاده از زیردریایی ها و ناوهایش اقدام به برگزاری رزمایش مشابهی در منطقه کرد و این در حالی بود که آمریکا و متحدینش هم در خلیج فارس، در حال برگزاری رزمایش نظامی بودند.
” سی بی اس نیوز” آمریکا نیز با اشاره به شرکت ناوها، زیردریایی ها، جنگنده ها و هاورکرافت‌های ایران در این رزمایش عظیم دریایی اعلام کرد ایران در حالی این رزمایش را برگزار می کند که فشار غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران افزایش یافته است و ایران هم پیشتر تهدید کرده بود که قادر است تنگه هرمز را ببندد. در گزارش سی بی اس آمده است ایران به کشتی های خارجی هشدار داده است تا سوم ژانویه( ۱۴ دی) از نزدیک شدن به منطقه برگزاری رزمایش خودداری کنند.
روزنامه صهیونیستی ” هاآرتص” با اشاره به آغاز رزمایش مذکور نوشت : ایران رزمایش نظامی شش روزه اش را با هدف نمایش توانمندی نظامی اش در منطقه ای آغاز کرده است که مسیر عبور ۴۰ درصد انرژی جهان است.
شبکه ” العربیه” هم با اشاره به آغاز این رزمایش به نقل از ” حبیب الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف ازبرگزاری این رزمایش نظامی را نمایش توانمندی های نظامی ایران و در عین حال ارسال پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای همسایه خواند.

 

 

 

 

 

(عکس ها از ایرنا)
برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان