شهردار رفسنجان در جلسه شورای شهر مطرح کرد:

پیش بینی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان برای سال آینده

  • شناسه خبر: 136204
پیش بینی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان برای سال آینده

شهردار رفسنجان گفت: پیش بینی ما برای سال اینده شهرداری ۱۸۰ میلیارد تومان است.

خانه » اقتصادی » پیش بینی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان برای سال آینده

به گزارش خانه خشتی ؛ بیست وششمین جلسه شورای شهر رفسنجان (دوره پنجم) با حضور رئیس ، اعضاء شورا و شهردار رفسنجان عصر روز گذشته در محل شورای شهر برگزار شد.

محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان در این جلسه از تحول عظیمی در شهرداری خبر داد و اظهار داشت :اگر برنامه ریزی صحیح صورت گیرد و مجوزهای لازم را اخذ کنیم تحول خوبی در شهرداری صورت می گیرد  .

وی بیان داشت :نظام درامدی در شهرداری فعال شده است و فعالیت خود را به صورت جدی شروع کردند که اثرات ان در حسابهای شهرداری ظاهر شده  و خواهد شد .

شهرداری رفسنجان با بیان اینکه پیش بینی ما  برای سال اینده شهرداری  ۱۸۰ میلیارد تومان است افزود :در حال حاضر بودجه ۵۰ میلیاردی جوابگو نیست امید داریم در سه ماهه پایانی سال عدد خوبی برای امسال وصول شود ما نباید برای هزینه های عادی به ارزش افزوده وابسته شویم عوارض الایندگی و ارزش افزوده باید در قسمتهای عمرانی شهر هزینه شود بحث درامدهای خود شهرداری ناشی از عوارض است که باید برای نگه داشتن شهر هزینه شود .

وی ادامه داد :ما به صورت جدی پیگیر وصول عوارض هستیم عوارض حق شهر است و باید وصول شود و برای نگه داری شهر درست هزینه شود .

عظیمی زاده اسفالت شهر را به عنوان اولویت مهم شهر قلمداد کرد و گفت :اسفالت شهر از طریق برگزاری مناقصه به عنوان اولویت اساسی شهر است که به صورت جدی دنبال می شود سازمان عمران شهرداری یک ظرفیت محدود دارد نمیتواند جوابگوی عقب ماندگیهای شهر را بدهد از بخش خصوصی برای کارهای عمرانی استفاده کنیم که این کار شروع شده است که امسال مناقصه ان برگزار می شود .

شهردار از ایجاد یک پارک بزرگ در رفسنجان به معنای مفهوم واقعی و بزرگ خبر داد و گفت :ما فقط چند تا بوستان داریم و جای یک پارک بزرگ در شهر خالی است که بتواند ۱۵ هزار نفر را جا بدهد و تمام امکانات رفاهی و ورزشی را در کنار ان داشته باشد و این  یکی از برنامه هایی است که میتوانیم در شورای پنجم روی ان کار کنیم و به عنوان یک نماد از این دوره بماند ساخت پارک بزرگ است .

وی افزود :در هفته گذشته بحث جداسازی اب فضای سبز از اب شرب بود که مورد بحث قرار گرفت کنتورهای فضای سبز باید از مدار خارج شوند لذا طرح جداسازی اب فضا را در دستور کار قرار دادیم و سه مخزن در اولویت قرارداد هستند که در سطح شهر ساخته شود و یک سری لوله گذاری برای جداسازی این شبکه منعقد خواهد شد و این طرح باعث می شود ما دیگر از اب تصفیه شده برای فضای سبز استفاده نکنیم و دوم اینکه پایداری اب فضای سبز را به خاطر وجود مخازن بالا می برد .

 

در ادامه جلسه پاکزاد عضو شورای شهر رفسنجان اظهار داشت :بودجه شهرداری نواقصی داشت که شامل دو بخش درامدی و هزینه ای است ،ما در بخش درامدی بررسی هایی را انجام دادیم که پیشنهاداتی از سوی شهرداری ارسال شد که شامل عوارض محلی است که ما جلساتی برای بررسی عوارض محلی گذاشتیم و به  نتیجه هایی رسیدیم تلاش می کنیم  عوارض پیشنهادی به تصویب کمیسیون برسد و در جذب عوارض مشکلاتی داشتیم به خاطر اینکه به همه ایتم ها نپرداختیم .

وی بیان داشت :مردم باید از هزینه و بودجه شهرداری اطلاع داشته باشند که به موقع اطلاع رسانی می شود .

در این جلسه پیشنهاد شد یک سند همکاری بین ادارات تنظیم شود که در توسعه شهر تعامل و همکاری صورت گیرد مثلا تعطیلی پمپ گاز به علت عدم پرداخت گاز بود که عدم تعامل باعث تعطیلی پمپ شده بود.

کاظمی زاده در ادامه بیان داشت :مردم باید مطالبه گر باشند بسیاری  از مشکلات در شهر وجود دارد که مربوط به دستگاه خاصی است این کار شورا است مشکلات و چالش ها را بررسی کند  .

وی افزود :پسته قطب کشاورزی رفسنجان است ،مشکلاتی در خصوص این محصول وجود دارد که باید متولی ان مشخص شود در حالیکه متخصص و مهندس کشاورزی و دانش اموخته داریم انتظار عمومی داریم که این دانش اموختگان حداقل در کنترل مشکلات محصول موفق باشند و این مطالبه بحق است که شورای شهر باید از انها بخواهد .

کاظمی زاده تصریح کرد :رفسنجان به پسته مشهور است ایا نمی شود در این زمینه برند ایجاد کرد ؟یا میدانی به نام پسته باشد و یا بحث وجود افاغنه در رفسنجان باید متولی داشته باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان عظیمی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان