نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در گفت و گو با خانه خشتی :

سود بانکی باید شفاف پایین بیاید

  • شناسه خبر: 136092
سود بانکی باید شفاف پایین بیاید

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت:سود بانکی باید شفاف پایین بیاید و مجلس در تاکید این موضوع ایستاده است.

خانه » اقتصادی » سود بانکی باید شفاف پایین بیاید

احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خانه خشتی با تاکید بر این موضوع که سود بانکی را باید پایین بیاورند اظهار داشت: پولی که در بانکها سپرده می شود برای سود های ۲۰ تا ۳۰ درصد، حتی متاسفانه موسسات بانکی مجاز و بعضا غیرمجاز بالای ۴۰ درصد سود دریافت می کنند که همه اش ساختگی و ناصحیح است.
وی افزود: نرخ سود بانکی با توجه به نرخ تورم و نرخ تسهیلات بانکی، ۱۵ درصد، سود سپرده ۲تا۳درصد بالاتر و سود سرمایه در گردش تا ۱۸ درصد می باشد.

انارکی محمدی بیان داشت: به دنبال این هستیم که سودها پایین آید و این پول وارد چرخه تولید کشور شود و به رونق اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: زمانیکه که تسهیلات با سود ۲۴ درصد به مردم می دهند هیچوقت این اتفاق نمی افتد و تولید ما به خاطر نبود نقدینگی و بالابودن سود بانکی خوابیده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: متاسفانه جای تامل دارد این مهم باید مدیریت شود ، پول وقتی برای ساخت مسکن باشد ایجاد اشتغال می کند اما برای خرید و فروش مسکن، سکه و یا دلار ایجاد بازارهای کاذب می کند در حالیکه باید به بخش تولید وارد شود.

انارکی محمدی با بیان اینکه سود بانکی باید شفاف پایین بیاید و مجلس در تاکید این موضوع ایستاده است خاطر نشان کرد: برخی موسسات بانکی و بانکها زیر بار این قضیه نرفتند و با نوعی شگرد این سود را پایین نیاوردند، وظیفه ذاتی مجلس نظارت بر چنین تخلفاتی است و کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: نظارت باید بر پایین آمدن سودها و سلیقه ای عمل نکردن بانکها باشد.

برچسب ها:
احمد انارکی محمدی سود بانکی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان