امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کرد:

خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال ۹۷ نیست

  • شناسه خبر: 136030
خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال ۹۷ نیست

امام جمعه رفسنجان گفت: به نظر می رسد رکود و بیکاری از لایحه بودجه سال ۹۷ بویی نمی آید که برطرف شود و همچنین این بودجه ناظر به برنامه ششم اقتصادی هم نیست.

خانه » اقتصادی » خبری از رفع بیکاری و رکود در بودجه سال ۹۷ نیست

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های این هفته شهر رفسنجان به کشف یک خانه فساد جعل اسناد، توزیع مواد مخدر و فساد در هفته گذشته در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموعه نیروی انتظامی رفسنجان به ویژه فرماندهی محترم برای این کشف مهم تشکر می کنیم .

وی افزود: مردمان عزیز هم کمک کنید به محض اینکه با این موارد روبه رو می شوند اطلاع دهند و با پلیس همکاری داشته باشند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با ذکر روایتی به بحث تربیت صحیح فرزندان پرداخت و گفت: فرزندی را می توان به حساب خدا گذاشت که تربیت الهی پیدا کرده باشند فرزندی که اهل نماز نباشد تربیت نشده است اگر با خدا ارتباط ندارد ارزشی ندارد.

وی بیان داشت: امروز از سفره های زیر زمینی آب برداشت می کنیم به فکر نسل آینده خودمان نیستیم این درست نیست؛ در تربیت هم سرگرم دنیا شدیم که به فکر آینده نیستیم این  خیلی بد است نسل حاضر دست پرورده نسل گذشته است پدران و مادران باید به نوع آموزش کودکان چه درسی و در چه مکانی و با چه اساتیدی به انان داده می شود دقت کنند.

رمضانی پور به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ثمره تعامل دانشگاه و حوزه بسیار ارزشمند است و کارهای بزرگی را در قالب این وحدت می توان انجام داد امام می فرماید اگر تقابل بین این دو بوجود آید روز هلاکت کشور و اسلام خواهد بود.

امام جمعه رفسنجان به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان در شب گذشته به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این مراسم عظمت حضور دانشجویان را مشاهده کردیم که با معرفت شرکت کردند و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم به ویژه خانواده شهید محسن حججی و علی عظیمی زاده هم بر عظمت این مراسم افزود و یادواره کم نظیری برپا شد.

رمضانی پور به روز پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد انگیزه پژوهشی بسیار اهمیت دارد، اکثر تولیدات و صنعت ناشی از پژوهش نبوده بلکه ناشی از سطحی نگری بوده است این همه فارغ التحصیل باید در کف زمین و جامعه ما مشخص شود فردی که تخصصی میگیرد دانش ان کجا پیدا می شود چرا بها نمی دهیم ما باید حداقل چند سال کار پژوهشی انجام گیرد و سپس اجرایی کنیم اما اینگونه نیست.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز حمل و نقل جاده ای و ریلی بر لزوم توجه به زیر ساختهای جاده ای تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مسئولین تنها به یک مورد می پردازند مثل ناوگان هوایی و به زیر ساختهای جاده ای توجه نمی کنند در حالیکه تنها نزدیک به ۴ درصد از ناوگان هوایی از جاده ها بالای ۸۰ درصد استفاده می کنند.

وی به حادثه دانش آموزان دختر استان و جاده چند روز گذشته جاده کبوترخان رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این حوادث مقصر جاده است و اما دیگران را مقصر می کنیم.

رمضانی پور بیان داشت: معاون وزیر پیشنهاد کردند که اگر بخواهیم تلفات کم شود مردم سفر نکنند ؛دست شما درد نکند که پیشنها خوبی دادید پس مردم را در شهرها و روستاهایشان زندانی کنید و یا به تولید کنندگان اتومبیل بگویید نسازند یا خودرو هم وارد نکنید!

وی افزود: این کارها با مدریت شما باید انجام شود زیر ساخت را برای استفاده مردم اماده کنید نمی توانید کنار بکشید کسی را می تواند کاری انجام دهد یر سر کار آید شما مردم را چطور فرض می کنید؟!

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه به روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد و گفت: رزمندگان مدافع حرم به ویژه سرلشکر سردار سلیمانی و یارانشان شر داعش را از منطقه کوتاه کردند هرچند باز هم هوشمندی باید باشد که جای دیگر اینها رخنه نکنند.

وی خاطر شان کرد: هرجا مظلومی و رد پای ظالمی باشد ایران باید حضور یابد ، ما به دشمنانمان در اروپا و آمریکا به ویژه انگلیس خبیث نباید میدان دهیم چرا که منبع نگبت در جامعه بودند انگلس در یکصد ساله گذشته چه جنایاتی به نظام ما وارد کرده اینها خیلی پس پرده های زیادی دارد مسئولان دولتی را می طلبد هوشمندانه برخورد کنند فکر نکنند برای خیراخوهی است جز خیانت خوی انها نخواهد بود.

رمضانی در آخرین بخش از خطبه ها به تقدیم بودجه سال ۹۷ توسط رئیس جمهور به مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان محترم به لایحه بودجه ۹۷ توجه بیشتری را معطوف کنند به نظر می رسد رکود و بیکاری از این لایحه بویی نمی آید که برطرف شود و رفع شود و همچنین این بودجه ناظر به برنامه ششم اقتصادی هم نیست انشالله نمایندگان دقت کنند تا نواقص ان را برطرف نمایند.

وی بیان داشت: کشور که در چهار سال گذشته به جایی نرسید اگر این چهار سال هم کاری صورت نگیرد مردم خسارت می بینند.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بودجه سال 97 بیکاری حجت الاسلام رمضانی پور رکود نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان