حجت الاسلام رمضانی پور:

غربی ها در فتنه ۸۸ هزینه های بسیار زیادی کردند

  • شناسه خبر: 13603
غربی ها در فتنه ۸۸ هزینه های بسیار زیادی کردند

امام جمعه در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی

خانه » آخرین اخبار » غربی ها در فتنه ۸۸ هزینه های بسیار زیادی کردند

گفت و گوی کوتاه امام جمعه رفسنجان با خبرنگار خانه خشتی
-نقش علما در رفع فتنه چگونه است؟
در روایات آمده است که علما امین جامعه هستند و نقش بصیرت افزایی دارند مخصوصأ عالمانی که خودشان بصیرت یافته اند. در فتنه۸۸ نیز عالمانی بودند که در جمع کردن قضیه فتنه، همراهی خوبی با رهبر داشتند.
-آیا احتمال وقوع موج سوم فتنه در آینده، با توجه به فتنه سال۸۸ وجود دارد؟
اگر مردم همان بیداری و بصیرت را که یافته اند، داشته باشند فتنه ای نخواهیم داشت.
-نقش امدادهای الهی در صحنه های انقلاب چگونه است؟
این انقلاب به تمام معنا یک انقلاب الهی است و در دوره های مختلف از اول انقلاب تاکنون، ما در کودتاها، جنگ ها، جریانات قومی، و همچنین در فتنهای کوی دانشگاه در سال ۷۸ و جریان سال ۸۸ و بحث جنگ تمام عیار اقتصادی شاهد عنایات و امدادهای الهی بوده ایم. و مردم باید بعد الهی را فراموش نکنند و در همه کارها جهت الهی داشته باشیم.
-حمایت غرب در فتنه گری چگونه است؟
غربی ها در این زمینه بسیار هزینه کردند و در سال۸۸ حمایت های مالی زیادی در حد هفده میلیارد دلار آمار بود، که به فتنه گران کمک کرد تا بتوانند در این انقلاب مخملی موفق شوند اما ناکام ماندند و رسوا شدند.
-سناریوی غرب در انتقال حوادث سوریه به ایران چه بود؟
غربیها میخواهند که ایران هیج ارتباطی با لبنان نداشته باشد و خط مقدمی که سوریه در مقابل صهیونیست ها بوده و در واقع یک جبهه مبارزاتی که سوریه درحمایت از فلسطینی ها و حزب الله لبنان داشته آن را قطع کنند. و در واقع میخواهند کمر این جریان را بشکنند. اما چون هم مردم سوریه پای این کار هستند و هم حمایت ایران و همراهی چین و روسیه وجود دارد، ناکام می مانند. و کسانی که خود را بعنوان ارتش آزادی بخش معرفی کرده اند وابسته به سوریه نیستند و وابسته به کشورهای عربی از جمله ترکیه می باشند.
-نظرتان در مورد برکناری وزیر بهداشت چیست؟
وزیر بهداشت بسیار پرکار، پرتلاش و متدین بود و طرحهای بسیار خوب و موفقیت های ارزشمندی را در این راستا بدست آورده بود. اما دخالت های غیرکارشناسانه برخی از افراد و یا کسانی که نزدیک ریاست جمهوری هستند و توقعات و انتظارات برخی دیگر باعث شد که وزیر نتواند آن را عملی کند و با این جریان ایشان قربانی اهداف و آرمانهای مقدسی که در وزارت داشتند؛ مخصوصأ بحث پزشک خانواده که در جامعه تحقق پیدا کرد، شدند. فرضأ هم اگر یک توقع و انتظار غیر کارشناسانه داشته باشند، کار شایسته ای در این زمان نبود که خود وزیر را برکنار کنند. به هر حال از اختیارات رئیس جمهور است که می تواند وزیری را برکنار کند و مجلس باید به وزیری که رئیس جمهور انتخاب میکند رأی اعتماد دهد.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان،فتنه،وزیر بهداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان