خانه شفاف‌سازی اطلاعات: سیاست خارجی آمریکا مبتلا به عقده سیاه‌نمایی ایران است

  • شناسه خبر: 136
خانه شفاف‌سازی اطلاعات: سیاست خارجی آمریکا مبتلا به عقده سیاه‌نمایی ایران است

به گزارش فارس به نقل از خانه شفاف‌سازی اطلاعات، از تحریک به جنگ علیه ایران گرفته تا حمله مستقیم نظامی به این کشور و اکنون تحریم اقتصادی، همه و همه نشانه‌های تنبیه ملتی است که گناه آن این است که یک حاکم مستبد حامی آمریکا را سرنگون کرد. بنابراین گزارش، با توجه به اینکه هیچ […]

خانه » آخرین اخبار » خانه شفاف‌سازی اطلاعات: سیاست خارجی آمریکا مبتلا به عقده سیاه‌نمایی ایران است

به گزارش فارس به نقل از خانه شفاف‌سازی اطلاعات، از تحریک به جنگ علیه ایران گرفته تا حمله مستقیم نظامی به این کشور و اکنون تحریم اقتصادی، همه و همه نشانه‌های تنبیه ملتی است که گناه آن این است که یک حاکم مستبد حامی آمریکا را سرنگون کرد.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه هیچ خطر حمله هسته‌ای از سوی ایران متصور نیست و کشورهایی هستند که خطرات بسیار بیشتری نسبت به ایران به ایالات متحده تحمیل می‌کنند، بنابراین آمریکا باید تمرکز خود را برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی، در جایی دیگر متمرکز کند.خانه شفاف‌سازی اطلاعات افزود: همچون تمام کشورها که مشغول توسعه انرژی هسته‌ای، البته باید بر فرآیند هسته‌ای شدن ایران نیز نظارت صورت پذیرد. اما سیاست‌های کنونی آمریکا قابل پذیرش نیست، ایران بیش از یک قرن است که به هیچ کشوری حمله نکرده است و هیچ نشانی هم از این نیست که می‌خواهد این الگو را تغییر دهد.

این گزارش افزود: به جای تمرکز بر ایران، ایالات متحده باید تمرکز خود را بر سه قدرت هسته‌ای دیگر معطوف کند، اسرائیل، پاکستان و هندوستان. در مقایسه با ایران، اسرائیل جنگ‌های متعددی را شروع کرده است که برخی از آنها به همین شش سال اخیر بازمی‌گردد. رژیم اسرائیل تنها در دو جنگ اخیر خود در جنوب لبنان و نوار غزه، بیش از دوهزار غیرنظامی را به قتل رسانده است. اتفاقا این بار نیز طبل جنگ را اسرائیلی‌ها به صدا درآورده‌اند. اگر قرار باشد موجودیتی دست به استفاده از سلاح اتمی بزند، اسرائیل از همه محتمل‌تر است.

هند و پاکستان نیز دو قدرت هسته‌ای هستند که بر سر مساله کشمیر پیش تر با هم درگیر شده‌اند، هرچند که بیشتر جنگ‌هایشان از جنس جنگ لفظی بوده است. این دو کشور نیز دارای سلاح هسته‌ای هستند و همچون اسرائیل، ان‌پی‌تی را به امضا نرسانده‌اند. بنابراین بیش از ایران نیازمند نگرانی و فشار ایالات متحده هستند.

در پایان این گزارش آمده است، اگر ایالات متحده واقعا به دنبال یک سیاست خارجی یکپارچه با هدف جلوگیری از اشاعه سلاح هسته‌ای است، بهتر است سیاست خود را بر کشورهایی چون سه کشور فوق متمرکز کند تا ایران. ایران ان‌پی‌تی را امضا کرده و از سوی دیگر اصلا معلوم نیست که برنامه‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان