تاکید اوباما بر مواجهه دیپلماتیک با ایران و نفی هرگونه حمله به سوریه

  • شناسه خبر: 1358
تاکید اوباما بر مواجهه دیپلماتیک با ایران و نفی هرگونه حمله به سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تاکید بر پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای اختلافات هسته‌ای با ایران تاکید کرد که حمله یک‌جانبه به سوریه اشتباه است. به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی قبل در اولین کنفرانس خبری خود در سال ۲۰۱۲ میلادی مطالبی را در خصوص ایران و سوریه بیان کرد. به […]

خانه » سیاسی » تاکید اوباما بر مواجهه دیپلماتیک با ایران و نفی هرگونه حمله به سوریه

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تاکید بر پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای اختلافات هسته‌ای با ایران تاکید کرد که حمله یک‌جانبه به سوریه اشتباه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی قبل در اولین کنفرانس خبری خود در سال ۲۰۱۲ میلادی مطالبی را در خصوص ایران و سوریه بیان کرد.

به گزارش رویترز، وی در این کنفرانس خبری تصریح کرد که برای حل اختلافات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران فرصت برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک وجود دارد.

وی اظهار داشت که رسیدن به راه حل دیپلماتیک مستلزم آن است که ایران بر سر میز مذاکره حاضر شود و شفاف به مباحث بپردازد. وی رقبای جمهوری‌خواهش را متهم کرد که بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند در حالی که این یک بازی نیست و هزینه در بر خواهد داشت.

اوباما در خصوص کسانی که در خصوص جنگ سخن می‌گویند نیز اظهار داشت که وقتی سخن گفتن از جنگ را مشاهده می‌کند به یاد هزینه‌های جنگ می‌افتد. رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که جنگ در نزد افکار عمومی آمریکا جایگاهی ندارد. وی این افراد را کسانی دانست که مسوولیتی در آمریکا نداشته و فرمانده نیروهای مسلح این کشور نیستند. اوباما بر آنچه سیاست اعمال فشار و انزوی ایران خواند، بار دیگر تاکید کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین با پیچیده‌تر دانستن وضعیت سوریه نسبت به لیبی هرگونه حمله یک‌جانبه علیه این کشور را اشتباه دانست.

وی همچنین در خصوص مسائل داخلی آمریکا و بحران اقتصادی این کشور نیز سخنانی را در این کنفرانس خبری ایراد کرد. اوباما با اعلام در دست داشتن طرح‌های جدید برای بخش مسکن در آمریکا، خواستار آن شد که معافیت‌های مالیاتی شرکت‌هایی که به جای ایجاد اشتغال در آمریکا در سایر کشورها اشتغال ایجاد می‌کنند، لغو گردد.

وی در این کنفرانس خبری از انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر نیز غافل نشد. رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که دموکرات‌ها برای زنان آمریکایی در این انتخابات حرف‌های بهتری خواهند داشت، تا جمهوری‌خواهان.

این کنفرانس خبری پس از دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم اشغالگر قدس در واشنگتن برگزار می‌شد که طی آن اوباما با تکرار عبارت نخ‌نمای “همه گزینه‌ها بر روی میز است”، بار دیگر اذعان کرد که ترجیح می‌دهد مناقشه هسته‌ای با ایران از طریق گفتگو حل شود. این در حالی است که ۱+۵ نیز آمادگی خود را برای ازسرگیری گفتگوهای هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته است.

برچسب ها:
تاکید اوباما بر مواجهه دیپلماتیک با ایران و نفی هرگونه حمله به سوریه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان