دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان در سازمان برنامه وبود جه استان کرمان مطرح کرد :

۸۷ درصد برنامه ششم توسعه استان بر دوش بخش غیر دولتی است

  • شناسه خبر: 135483
۸۷ درصد برنامه ششم توسعه استان بر دوش بخش غیر دولتی است

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت :تفاوت عمده برنامه ششم با قبل در دخالت ۸۷ %بخش غیردولتی می باشد،بودجه های دولتی در برنامه ششم توسعه کمرنگ است و ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان براورد سالیانه استان کرمان برای تحقق اهداف برنامه توسعه ششم می باشد.

خانه » اقتصادی » ۸۷ درصد برنامه ششم توسعه استان بر دوش بخش غیر دولتی است

به گزارش خانه خشتی ؛احمد کاظمی زاده دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان در سازمان برنامه و بودجه استان کرمان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی رفسنجان در فرمانداری اظهار داشت :هدف از برنامه ششم توسعه اقتصادی رشد و تولید رقابتی مبتنی بر دانش و بهره وری در چارچوب اقتصاد مقاومتی و تعامل می باشد .
وی با بیان اینکه نکته مهم در برنامه ششم توسعه این است که باید تمام فعالیت های بخش دولتی و غیردولتی را مدنظر قرار دهیم تصریح کرد :در برنامه ششم توسعه استان فضای کسب کار و نقش بخش غیر دولتی در توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است .
کاظمی زاده بیان داشت :سند توسعه استان در دوره میان مدت ۵ سال می باشد ،اسناد بالادستی جهت برنامه ششم توسعه شامل قانون اساسی ،سیاست های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز بیست ساله می باشد .
وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی استان در پایان برنامه ششم توسعه استان کرمان خاطرنشان کرد: ۵.۷ درصد تأمین منابع رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد استان از محل سرمایه‌گذاری جدید و ۲.۸ درصد از محل بهره‌وری پروژه‌ها خواهد بود که در این میان متوسط سهم بخش کشاورزی ۳.۱ درصد، بخش صنعت و معدن ۳۹.۵ درصد و بخش خدمات در حدود ۴۳.۷ درصد است.
دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان اذعان داشت :یکی از سیاستهای کلی اسناد امایش سرزمین و برنامه ریزی فضایی است که شامل نظریه پایه توسعه کشور ،نظریه پایه توسعه استان و مطالعات امایش استان ،ضوابط امایش سرزمین کشور و سایر اسناد مرتبط با برنامه ریزی فضایی می باشد .
وی افزود :با توجه به ظرفیتها و پتانسیل هایی که در استان وجود دارد رشد ۸.۵ درصدی اقتصادی را برای استان در نظر گرفته شده است که از متوسط رشد اقتصادی کشور بیشتر است.
کاظمی زاده با اشاره به الگوی تأمین مالی برنامه ششم در استان کرمان گفت: ۸۷ درصد وزن برنامه ششم توسعه استان از طریق ورود پروژه‌های بخش غیر دولتی در قالب طرح‌های مثلث توسعه، تفاهمنامه‌های منعقد شده، پروژه‌های معین‌های اقتصادی و سایر طرح‌ها و مراجع قابل طرح در راستای اهداف کمی خواهد بود.
مدیر کمیته برنامه ریزی شهرستان با اشاره به مراحل تهیه و تنظیم برنامه توسعه استان گفت: به طوری کلی سند برنامه ششم توسعه مشتمل بر ۱۲ موضوع فرابخشی و ۱۴ موضوع بخشی است که در گام نخست تهیه سند راهبردی توسعه استان، در گام دوم به تبیین برنامه عملیاتی و در گام سوم به تهیه سند توسعه شهرستان‌ها و برنامه‌های عملیاتی آن‌ها می‌پردازد.
وی در ادامه گفت :تفاوت عمده برنامه ششم با قبل در دخالت ۸۷ %بخش غیردولتی می باشد،بودجه های دولتی در برنامه ششم توسعه کمرنگ است و ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان براورد سالیانه استان کرمان برای تحقق اهداف برنامه توسعه ششم می باشد .
کاظمی زاده گفت :نقش شهرستان در تدوین سند عملیاتی با پیگیرهای فرمانداری و ادارات شهرستان باید انجام شود .

.
.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان