امام جمعه موقت رفسنجان:

دانشجو درک و تحلیل سیاسی داشته باشد

  • شناسه خبر: 135179
دانشجو درک و تحلیل سیاسی داشته باشد

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: دانشجو باید احساس و درک و تحلیل سیاسی داشته باشد، چیزی که فتنه خوارج را به وجود اورد وحضرت علی را زیر فشار قرار داد نبود تحلیل سیاسی در مردم بود.

خانه » سیاسی » دانشجو درک و تحلیل سیاسی داشته باشد

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت السلام حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه به تقوای الهی وانجام واجبات اظهار داشت: ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر و امام صادق را تبریک عرض میکنم. ایشان نه تنها افتخار ما بلکه سنت هم به امام صادق احترام ویژه ای داشتند.

وی افزود: امام صادق مایه افتخار همه جهان اسلام بلکه غیر مسلمان است و زندگی۶۳ ساله پیغمبر همراه و سرشار از معجزات کشف و کرامت و صداقت و امانت است. پیامبر اکرم نه تنها بعد از مبعوث شدنش مورد احترام بود ک قبل از رسالتش هم از او ب عنوان محمد امین یاد میکردند.
حسینی با توجه به سالروز شهادت ایت الله مدرس ادامه دادند: ایت الله مدرس مفهوم نمایندگی را ثابت کرد. مردی شجاع و با جسارت که حرف های خود را شجاعانه بیان میکرد که سرانجام او را به کاشمر تبعید کردند و با زهر سپس با عمامه خود شهید کردند؛ به همین مناسبت این روز را روز مجلس نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: کسی که نماینده مجلس شد مسئولیش سنگین است وباید از ارزش ها دفاع کند و از فرهنگ، اقتصاد و قشر های مستضعف حمایت کند که امیدواریم مجلس و دستگاه قضا برای رفع گرفتاری ها ومشکل گشایی مردم باشند.
حجت الاسلام حسینی باتوجه به زلزله دلخراش غرب کشور افزودند: اگر ساختمان ها استحکام نداشته باشند معلوم است که در یک زلزله ۷ ریشتری چقدر خرابی به بار می اید در این حادثه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۸ هزار نفر صدماتی را دیدند.

وی ادامه داد: در چنین مواقعی همه باید احساس وظیفه کنیم.کمک به زلزله زدگان باید الویت بندی شوند.

امام جمعه موقت رفسنجان خاطر نشان کرد: الویت اول با کانکس است پس باید به فکر کانکس باشیم به همین جهت ستاد عتبات و عالیات به همراه موکب اهل بیت تصمیم بر این گرفته شد که ۵۰ کانکس تهیه شود. قیمت هر کانکس ۵ میلیون تومان توامان است که در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار لازم است که توسط سپاه خریداری و به منطق ارسال میشود.
وی به مناسبت ۱۶ اذر روز دانشجو عنوان کرد: قشر دانشجو همیشه یار و پشتیبان انقلاب و ارزش ها و استقلال کشوربوده است. دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی های دنیا را بشناسد تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله میکند این برای شما لازم است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: دانشجویی که اصلا نفهمد در دنیا چه میگذرد این دانشجو دانشجوی زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس و درک و تحلیل سیاسی داشته باشد. چیزی ک امام حسن را شکست داد نبود درک سیاسی در میان مردم بود. چیزی که فتنه خوارج را به وجود اورد وحضرت علی را زیر فشار قرار داد نبود تحلیل سیاسی در مردم بود بنابراین ما باید هوشیار و بصیر باشیم ونقشه های دشمن را بفهمیم ودر مقابل انها موضع درستی بگیریم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان