مدیر موکب مطرح کرد:

توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان

  • شناسه خبر: 134902
توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان

مدیر موکب خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: توزیع روزانه ۳۰ هزار غذا شامل صبحانه، ناهار و شام و ۱۰ هزار میان وعده  به زائران  و توزیع هر روز سه هزار لیتر اب تصفیه شده  به صورت شربت و چای به مردم از خدمات این موکب به زائرین اربعین بود .

خانه » فرهنگی مذهبی » توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا میان زائران اربعین توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، علی میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء رفسنجان در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران، رئیس عتبات و عالیات رفسنجان و جمعی از خادمین موکب خادم الانبیاء از اعزام ۴۵ نفراز  افراد بی بضاعت که برای اولین بار عازم کربلا می شوند خبر داد و گفت : از خرداد امسال پیگیر این موضوع بودیم در نتیجه توانستیم با هماهنگی کمیته امداد ،بهزیستی و دفتر امام جمعه به قید قرعه این افراد را عازم کربلا کنیم .

وی بیان داشت :اگر این برنامه ادامه پیدا کند و خیرینی پیدا شوند که بتوانند این کار را تقبل کنند کمک بزرگی به امثال این  افراد خواهد شد .

میربابایی با اشاره به اینکه موکب خاتم الانبیاء از نظر ارائه خدمات بزرگترین موکب رفسنجانیها در کربلا بود افزود : ۱۷ تریلی به طرف کربلا حرکت کرد که دو تریلی سردخانه شامل مرغ ، گوشت و سبزی و ما بقی تریلی ها   شامل ملزومات نانوایی ،اشپزخانه ، درمانگاه  وسایل خدمات اسکان بود .

وی با بیان اینکه موکب خاتم النبیاء در ۷ بخش فعالیت داشت گفت :توزیع روزانه ۳۰ هزار غذا شامل صبحانه، ناهار و شام و ۱۰ هزار میان وعده  به زائران  و توزیع هر روز سه هزار لیتر اب تصفیه شده  به صورت شربت و چای به مردم از دیگر خدمات این موکب بود .

مسئول موکب خاتم الانبیاء تصریح کرد :خدمات پزشکی ، فرهنگی و همچنین خدمات  در بخش اسکان را  در حد توان انجام دادیم و سعی کردیم امسال نسبت به سال قبل خدمات منظم تر باشد امید داریم درسالهای اینده در  محیط بسته خدمات بهتری ارائه کنیم  .

محمد میرزایی مسؤول تیم پزشکی موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان نیز در این نشست درخصوص عملکرد تیم پزشکی موکب توضیحاتی ارائه داد و گفت :روزانه قریب ۲۵۰۰ نفر مراجعه کننده به درمانگاه داشتیم و این درمانگاه خدمات مختلفی از جمله دارو ،تزریقات ،پانسمان را ارائه می داد .

وی ارائه ۷۰۰ مورد خدمات پانسمان ،یک هزار ۲۲۱ مورد وصل سرم ، ۴ هزار ۱۷۸ مورد تزریقات عضلانی ،خدمات اکسیژن درمانی ،۶۸۹ مورد اندازه گیری قند خون ،ارائه خدمات دارویی به مبلغ  ۸۰ میلیون تومان و توزیع  ۱۲ هزار ماسک بین زائرین را از دیگر خدمات پزشکی این موکب عنوان کرد و افزود :۵۰ میلیون تومان هزینه دارویی این موکب توسط پزشکان ، دانشگاه علوم پزشکی  وسی میلیون تومان ان  از طرف موکب ها در اختیار ما قرار گرفت .

میرزایی بیان داشت :به علت مراجعات زیاد زائرین به موکب شاید نتوانسته باشیم مردم را راضی نگه داریم  تا جایی که در توان بود خدمات را ارائه دادیم .

این مسئول ادامه داد : ۵۸ نفر تیم پزشکی اعم از پزشک، پرستار در این موکب بودند که در این ایام ده روز با ما همکاری داشتند و به زائرین امام حسین(ع) ارائه خدمات می کردند .

 

برچسب ها:
اربعین 96 توزیع علی بابایی موکب خاتم الانبیاء رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان