مدیر ذوب سرچشمه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کوره فلش مطرح کرد:

فلش در راستای پایبندی به صنعت سبز است

  • شناسه خبر: 134611
فلش در راستای پایبندی به صنعت سبز است

مدیر ذوب سرچشمه گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت مس در راستای حفظ محیط‌ زیست و پایبندی به صنعت سبز و تولید و کیفیت بالاتر تصمیم به ایجاد کوره فلش گرفت .

خانه » رفسنجان » فلش در راستای پایبندی به صنعت سبز است

به گزارش خانه خشتی ، جمعی از خبرنگاران شهرستان رفسنجان صبح امروز از کوره فلش کارخانه ذوب مجتمع سرچشمه بازدید کردند.

حامد مددی مدیر امور ذوب کارخانه در حاشیه این دیدار به بیان جزئیات حادثه فلش که چندی پیش در زمان آغاز بکار این تکنولوژی جدید در مجتمع مس رخ داد پرداخت و گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت مس در راستای حفظ محیط‌ زیست و پایبندی به صنعت سبز و تولید و کیفیت بالاتر تصمیم به ایجاد این کوره گرفت .

وی ادامه داد: در این حادثه که بر اثر خرده شدن مجرا رخ داد خدا کمک کرد و تمامی مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران  کمک کردند و به تولید رسیدیم ، ام سی سی که کاملا غیر بهره برداری بود ظرف مدت ۲۵ روز وصل شد و این کار ملی برای کشور بود.

مددی گفت: لاندر آسیب دیده ترمیم شد قطعه ای که باعث حادثه شده بود چون خارجی بوده هنوز تهیه نشده و با جرم نسوز لاندر بازسازی شده و در حال استفاده است.

وی با بیان اینکه کوره فلش با صد درصد تولید به ظرفیت تولید ۳۱۱ تن در سال خواهد رسید اظهار داشت: با کوره فلش نسبه به ریورب که ماهیانه ۱۲ هزار تن تولید داشت تولید دو برابر می شود و همچنین با آاز بکار این کوره در نیروی انسانی ۳۸ نفر کاهش نیرو داشتیم.
مددی گفت: میزان آند تولیدشده را که از دوم آبان‌ماه تولید آغاز شده تا پایان روز ۳۰ آبان‌ ماه ۶ هزار و ۹۴۵ تن بوده است.

این مسئول بیان داشت: فلش تکنولوژی روز دنیاست مزیتهای کوره های فلش برای تمام این کشورهایی که به این سمت رفتند روشن بوده است.

مددی گفت: در زمینه آلودگی نمی گویم آلودگی نداریم تا نرمان که برسیم یه سری شرایط رو طی می کنیم به نرمال که برسیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مسئول امور ذوب مجتمع مس سرچشمه راجع به دیوار بتنی که می توانست در حادثه فلش جلوی روانه شدن مواد مذاب را بگیرد و وجود یا عدم وجود ان برای خبرنگاران جای سوال داشت و حتی این موضوع در نشست خبری حسنی مدیر عامل مس منطقه کرمان نیز مطرح شده بود اظهار داشت: این دیواره بتی وجود داشته است اینطور که قبلا نبوده و الان کشیده شده نیست؛ زمانی که مذاب ریخته محوطه غرب ذوب را آسفالت کردیم، یکی از اتفاقات که خیلی این حادثه را بزرگ کرد دود زیاد و انفجارها حاصل از آب و مذاب بود زمانی این اتفاق افتاد بر اثر پاشش مذاب روی اسفالت دود غلیظ ایجاد شد.

وی ادامه داد: بعد از این حادثه تصمیم بر این شد که آسفالت و دیواره های بتنی جمع شود و با یک کیفیت بالاتری ساخته شوداین دیواره دیواره ای نبوده که وجود نداشته باشد و بعد از حادثه ایجاد شده باشد.

برچسب ها:
بازدید حادثه فلش حامد مددی فلش کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه مدیر ذوب سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان