خانه خشتی گزارش می دهد؛

پرونده مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی در پیچ و خم پزشکی قانونی

  • شناسه خبر: 133971
پرونده مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی در پیچ و خم پزشکی قانونی

با گذشت ۸۴ روز از مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی هنوز علت این حادثه اعلام نشده است.

خانه » پزشکی و سلامت » پرونده مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی در پیچ و خم پزشکی قانونی

به گزارش خانه خشتی ، جمعه سوم شهریور ماه امسال بود که انتشار خبر مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی پس از زایمان نوزادش در زایشگاه رفسنجان موجی از ناراحتی را نه تنها در سطح شهرستان بلکه در کشور ایجاد کرد.
این خبر در درجه اول برای خانواده و بستگان این مادر و سپس برای اذهان عمومی بسیار تاسف برانگیز بود و قطعا تنها چیزی که می تواند قدری بر این اندوه تسکین بخشد بررسی دقیق موضوع و اعلام علت مرگ این مادر است که هنوز با گذشت بیش از ۸۰ روز هیچ اتفاقی در این زمینه نیافتاده است.
از حواشی آن روزهای انتشار این خبر در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی که بگذریم ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی رئیس دنشگاه علوم پزشکی رفسنجان پس از این حادثه اعلام کرد که بلافاصله پس از مرگ این خانم این موضوع به وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اعلام شد و با اعزام تیمی از این وزارتخانه سیر اولیه پرونده طی شده است و وی اعلام نمود که در ۴۰ روز آینده نتیجه علت مرگ این زن رفسنجانی مشخص خواهد شد.
اسماعیلی معتقد بود که یکی ازعلل مرگ این مادر وارد شدن لخته خون به سیستم گردش خون است که می تواند از ناحیه پا یا از طریق مایع آمنیون باشد ولی تا اعلام نتیجه قطعی باید صبر کرد .
و حال که ۸۴ روز؟! از این اتفاق میگذرد با پیگیریهای خبرنگار خانه خشتی دکتراسماعیلی بیان داشت: نتیجه قطعی از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود و هنوز این نتیجه به ما اعلام نشده است.
از انجا که اداره پزشکی قانونی شهرستان منبع اعلام نتیجه این پرونده را پزشکی قانونی استان معرفی کرد با تماس با پزشکی قانونی کرمان دکتر عباس آمیان رئیس این سازمان اظهارداشت: در جریان این پرونده هستم و ازمایشات مربوطه انجام شده است و جهت بررسی به کمیسیون پزشکی ارجاء داده شده و هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است .

آمیان گفت: نتیجه چنین پرونده هایی سری است و نتیجه آن به سازمان های زیربط و یا مراج قضایی اعلام می گردد.
رئیسی دادستان رفسنجان نیزاعلام نتیجه را محول به پزشکی قانونی کرد و از نتیجه پرونده اظهار بی اطلاعی کرد.
نهایت این پیگیری به سعیدی مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمان رسید و اعلام کرد که پرونده این مادر ۱۹ ساله به تازگی وارد مرحله تخصصی شده و به کمیسیون تخصصی برای بررسی های بیشتر ارجاء داده شده است.
آنچه مهم است این است که قرار نیست چنین حادثه ای که پرسش های فراوانی را به همراه دارد و هم خانواده و اذهان عمومی در انتظار نتیجه قطعی هستند، بی پاسخ بماند .
این سخن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که گفته: ما روی مرگ مادر و نوزاد فوق العاده حساس هستیم، هر یک موردی که اتفاق می افتد ، رئیس بیمارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان باید پاسخگو باشند و جلساتی برای بررسی تشکیل دهند و علل مرگ بررسی و بعد به ما منعکس می شود.

برچسب ها:
فاطمه قلی زاده مادر نوزده ساله مرگ مادر باردار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان