در جلسه ستاد مدیریت بحران مطرح شد :

اصلاح مسیر عبور رودخانه ها در ناصریه و نظم آباد در الویت قرار گرفت

  • شناسه خبر: 133601
اصلاح مسیر عبور رودخانه ها در ناصریه و نظم آباد در الویت قرار گرفت

در جلسه ستاد مدیریت شهرستان رفسنجان مشکلاتی ناشی از جریان یافتن رودخانه های رفسنجان در روستاهایی همچون ناصریه و نظم آباد مطرح شد و رسیدگی به وضعیت این مناطق برای پیشگیری از مسائل سال گذشته در الویت قرار گرفت.

خانه » آخرین اخبار » اصلاح مسیر عبور رودخانه ها در ناصریه و نظم آباد در الویت قرار گرفت

به گزارش خانه خشتی ، جلسه ساد مدیری بحران شهرستان رفسنجان با محوریت موضوع آمادگی برای بارندگی احتمالی در پاییز و زمستان در شهرستان روز گذشته در فرمانداری برگزار شد.

باقری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در این جلسه ضمن تاکید بر آمادگی تمامی ادارات در این زمینه از هم اکنون خاطر نشان کرد: بارندگی سال گذشته که برای رفسنجان نعمت بود به خوبی مدیریت شد و دستگاههای مختلف درگیر بودند.

وی افزود: امسال نیز تمامی دستگاهها باید با آمادگی کامل برای مقابل با حوادث احتمالی همراه باشند.

بابایی مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه امداد و نجات اظهار داشت: برگزاری دوره اموزشی ای آر پی بر اساس استانداردها برای مدیران بحران شهرستان و پیش بینی امکانات لازم برای مواقع بحران از جمله مصوبات این کارگروه است.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر در رفسنجان در بافت فرسوده ساکن هستند تصریح کرد: تجهیزات تخصصی عملیات نجات در سوانح شهری به اندازه کافی نداریم و توجه به این موضوع اهمیت دارد.

بابایی از فعالیت ۷۳ خانه هلال در شهرستان خبر داد و گفت: رفسنجان با این تعداد خانه هلال بیشترین سهم کشوری را داراست، کار سختی بود اما راه افتاد.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان همچنین به موضوع مسمومیت ناشی از مونواکسید کربن در فصل سرما اشاره کرد و گفت: در این راستا یک تیم بازرسی متشکل از سازمان های مختلف جهت بازدید از اماکن عمومی ، خوابگاههای دانشجویی ، مدارس شبانه روزی و … تشکیل می گردد.

مختاری سرپرست شهرداری رفسنجان نیزدر این جلسه از لایه روبی رودخانه ها و ازاد سازی دهانه پل های در محدوده شهر خبر داد.

عباسی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان نیز گفت: از پل ها و دهانه پل ها بازدید به عمل امده است و ماشین آلات در حال کار هستند و مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: مسیر آبراه ها که از شهر میگذرد مشخص است مگر انکه این آبراهها با دخالت و تغییرات انسانی دست کاری شده باشند و بصورت پیش بینی نشده در زمان بحران مشکل ایجاد کنند.

اسلامی رئیس هواشناسی رفسنجان نیز با اعلام این خبر که تا پایان پاییز در رفسنجان بارندگی نداریم گفت: بارندگی از دی ماه آاز می شود و اسفندماه بصورت رگباری خواهد بود.

حسنی رئیس اداره برق رفسنجان نیز بیان داشت: بارندگی ها و جریان رودخانه سال گذشته ۲۰ کیلومتر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به شبکه برق شهرستان خسارت وارد کرد که ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.

نماینده بنیاد مسکن رفسنجان در این جلسه از اعطای وام برای تعمیر خانه های خشت و گلی در روستاها خبر داد و گفت: در روستاها برای بازسازی خانه های خشت و گلی که در اثر بارندگی خسارت دیده اند ۲۰ میلیون تومان وام ۵ درصد و ۵ میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می گردد.

لازم به ذکر است در این جلسه مشکلاتی ناشی از جریان یافتن رودخانه های رفسنجان در روستاهایی همچون ناصریه و نظم آباد مطرح شد و رسیدگی به وضعیت این مناطق برای پیشگیری از مسائل سال گذشته در الویت قرار گرفت.

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان