هشدار ؛ مراقب فضای مجازی باشید

  • شناسه خبر: 133373
هشدار ؛ مراقب فضای مجازی باشید

رییس پلیس فتا رفسنجان درخصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و عواقب بی اطلاعی از مخاطرات این فضا هشدار داد.

خانه » اجتماعی » هشدار ؛ مراقب فضای مجازی باشید

به گزارش خانه خشتی ، سروان علی بازماندگان رییس پلیس فتا رفسنجان شب گذشته در جمع دانشجویان حضرت نرجس (س)گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر جرایم سایبری بوده ایم که می طلبد مردم خصوصا جوانان نسبت به نحوه استفاده از فضای مجازی هوشیاری لازم را به خرج دهند.

“سروان بازماندگان” کلاهبرداری نشراکاذیب ،هتک حیثیت و سرقت از حساب را شایع ترین جرایم رخ داده در فضای مجازی دانست و افزود:در این خصوص شاهد افزایش ۱۰۰درصدی دستگیرشدگان بودیم که لازم است مردم نیز مراقبت های لازم را داشته باشند.
رییس پلیس فتا رفسنجان اطلاع از قانون را لازمه سلامت فضای مجازی دانست و اذعان کرد: باتوجه به اینکه جرایم سایبری در کل کشور نوپاست هوشیاری مردم در این زمینه می تواند جلوی بسیاری از این جرایم را بگیرد.

سروان بازماندگان با اشاره به تداوم برخوردها با تخلفات فضای مجازی تصریح کرد: البته در این خصوص به حریم خصوصی افراد ورود پیدا نمی کنیم و افراد می توانند با مراجعه به پلیس فتا شکایات خود را ارائه نمایند
وی در جهت پیشگیری از وقوع جرم در فضای سایبری به دانشجویان هشدار دادکه درزمان ثبت نام هنگام مراجعه به نت سراها خود از سیستم استفاده کنند و شهریه را پرداخت نمایند و هیچ گاه اطلاعات کارت خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت‌ها قرار ندهند و در صورت کمک و راهنمایی خواستن از افراد مطمئن کمک بگیرند.

*هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستان، شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورند.

*در هنگام پرداخت‌ اینترنتی حتماً از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

*بلافاصله بعد از انجام عملیات پرداخت به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

*هنگام پرداختهای اینترنتی به آدرس صفحه پرداخت دقت کنند.

*برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت های ایمن که با https:// شروع می شود، استفاده کرده و به وب سایت هایی که آدرس اینترنتی آنها http:// شروع می شود، برای وارد نمودن اطلاعات حساس استفاده نکنند.

* در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

برچسب ها:
پلیس فتا فضای مجازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان