انبار بحران در رفسنجان به بهره برداری رسید / عکس

  • شناسه خبر: 133151
انبار بحران در رفسنجان به بهره برداری رسید / عکس

انبار بحران در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تجهیزات آمادگی در برابر بلایا به بهره برداری رسید .

خانه » پزشکی و سلامت » انبار بحران در رفسنجان به بهره برداری رسید / عکس

به گزارش خانه خشتی ، انبار بحران در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مساحت ۵۰ متر مربع و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار با تجهیزات آمادگی در برابر بلایا شامل اقلام پتو، فانوس، موتور سیکلت، کوله پشتی و دیگر تجهیزات روز گذشته با حضور کارشناس مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمالزاده معاون بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان به بهره برداری رسید .


هما یوسفی کارشناس مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این بهره برداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی آمادگی خانمها در برابر مخاطرات به ویژه زلزله از برنامه های اساسی وزارتخانه است هست که نشان می دهد در سال ۸۹ از ۸.۵ درصد به ۲۱ درصد رسیده است.
وی افزود: این آموزشهای امادگی در برابر زلزله جمعیت عمومی را تحت آموزش قرارمی دهد چون زلزله مخاطره ای است که بیشترین کشته را در جامعه دارد و آموزش های آن در جامعه ضرورت دارد وی با اشاره به اینکه در هر خانوار مادر خانوار کانون اصلی خانواده است را آموزش می دهیم و انتظار داریم در فاز اول این آموزشها در خانواده توسط مادر گسترش یابد که این آموزشها تا کنون به بیش از ۴ میلیون خانوار( فقط مادران خانوارها) در مراکز بهداشتی روستایی و شهری و پایگاههای سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت ارایه شده و در مراحل بعدی در مدراس و محیط کارها به دیگر افراد است .


یوسفی بیان کرد: دفتر مدیریت خطر بلایا از سال ۸۹ آغاز به کار کرد و ۵ برنامه را بطوررسمی در قالب گروه های هدف مختلف از جمله جمکعیت تحت پوشش دانشگاهها، پرسنل بهداشتی و غیره در حال اجرا دارد
وی ادامه داد: برنامه اول ارزیابی ایمنی واحدهای بهداشتی است که ایمنی کلیه واحدهای بهداشتی را می سنجد و سطح ایمنی شاخصهای آن شامل شاخصهای آمادگی است که عملکردمان در سطح ایمنی آمادگی در سال ۹۲ از ۲۱ درصد به ۳۲ درصد رسیده و ایمنی غیرسازه ای از ۳۱ درصد به ۴۷ درصد رسیده و ایمنی سازه ای از ۱۴ درصد به ۲۵ درصد رسیده که می توان گفت ایمنی کلی مان از ۲۱ درصد به ۳۵ درصد رسیده و وضعیت خیلی خوبی در بستر برنامه تحول نظام سلامت داریم و اثر بخشی این برنامه های قابل قبول است.
وی دیگر برنامه این نهاد را ارزیابی خطر واحدهای بهداشتی عنوان و تصریح کرد: هدف این برنامه ارتقا ایمنی غیرسازه ای است و واحدهای بهداشتی را در برابر آسیب ها از طریق با فیکس کردن، حذف برخی وسایل در واحدهای بهداشتی و … به سادگی و کمترین هزینه ارتقا می دهد تا در موقع بروز بحران این ابزار سقوط نکنند.


یوسفی از دیگر برنامه ها نظام وقوع و پیامدها را برشمرد و گفت: در این برنامه کلیه مخاطرات سطح کشور را اعم از مسمومیت ها، مرگ و میرها و میزان خسارتهای جسمی و روانی را رصد و ارزیابی می کند.
وی همچنین برنامه عملیاتی پاسخ به بلایا را از برنامه های مهم این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری بلاخیز است و امیدورایم فاز آمادگی و پیشگیری به قدری تقویت شود که آسیب ها کاهش یابد و انرژی کمتر و منابع کمتری را صرف کنیم اگر ما سرمایه گذاری در آمادگی، پیشگیری و کاهش آسیب انجام دهیم طبیعتا چالش های کمتری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مردم نیاز به کمک از نظام سلامت دارند و فاز پیشگیری در جامعه و نظام سلامت باید در قالب آگاهی و اقدامات کاهش آسیب در منازل و محیط کار تقویت شود و مردم در مدیریت کاهش آسیب مشرف باشند تا کمترین آسیب را از نظر جسمی و روانی متحمل شوند.


کارشناس مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از سال ۸۲ تا ۸۹ سازمان مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و … در کشور شکل گرفت و در حال حاضر محاسبه اثر بخشی برنامه ها بر اساس شاخص است و الان وضعیت ایمنی بهداشتی واحدهای بهداشتی کل کشور خوب است و شاخص امادگی خانوارها را نیز در حال ارزیابی داریم که این ها نقطه عطف است.
لازم به ذکر است کارگاه برنامه ریزی و پاسخ به بلایا نیز در این معاونت بهداشتی از روز گذشته آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

برچسب ها:
انبار بحران انبار بحران در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    این انبار بحران برای یک روستا است یا برای یک شهرستان به وسعت رفسنجان؟؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان