رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابه می شود

  • شناسه خبر: 133037
بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابه می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در نمای درمانی شهرستان، تصمیم بر این است که بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی تبدیل شود تا پاسخگوی نیازهای درمانی شهرستان تا ۱۵ سال آینده باشد.

خانه » آخرین اخبار » بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابه می شود

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، دکتر علی اسماعیلی ندیمی از راه اندازی اورژانس جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در بالای این اورژانس دو طبقه جدید بیمارستانی ساخته خواهد شد که یکی بخش مغز و اعصاب و استروک سنتر و دیگری اتاقهای عمل و بخش گوش و حلق و بینی خواهد بود.
وی افزود: بخش اورژانس و بخش بستری فعلی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) نیز به اورژانس و بخش بستری زنان و مامایی با ۵۰ تخت بستری و اورژانس تبدیل می شود.
وی در ادامه بیان کرد: بیمارستان مرادی با ۷ هزار مترمربع زیربنا که در حال ساخت است تبدیل به بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خواهد شد و بخش روانپزشکی را نیز در این بیمارستان خواهیم داشت. همچنین بخش گوش و حلق و بینی در این بیمارستان به طبقه بالای اورژانس جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) منتقل شود تا برخی بیمارانی که نیاز به خدمات آی. سی.یو دارند از امکانات این بخش استفاده کنند.
اسماعیلی ندیمی تأکید کرد: در نمای درمانی شهرستان، تصمیم بر این است که بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی تبدیل شود تا پاسخگوی نیازهای درمانی شهرستان تا ۱۵ سال آینده باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام اینکه بیمارستان مرادی تا اواخر سال ۹۷ یا اوایل سال ۹۸ افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: این بیمارستان که موقوفه مرحوم شفیعی پور و اختصاصاً برای چشم پزشکی است، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعیت هلال احمر احداث خواهد شد.
اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: با راه اندازی بخش سرطان و دو بخش جدید در طبقه بالای اورژانس جدید بیمارستان، ظرفیت بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به بیش از ۵۰۰ تختخواب افزایش پیدا می کند و با ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی مرادی و بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی امام حسین(ع) ویژه زنان نمای درمان شهر تا دو یا سه سال آینده کامل خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص فعالیتهای این دانشگاه در حوزه ساخت و سازهای آموزشی، گفت: خوابگاه دانشجویی با ۳۲۰۰ مترمربع زیربنا، کتابخانه و سالن سلف سرویس مرکزی دانشگاه با ۵۵۰۰ مترمربع زیربنا، اداره مرکزی دانشگاه با ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا، دانشکده بهورزی با ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا در سایت دانشگاه در حال ساخت هستند.
اسماعیلی ندیمی بیان داشت: کلینیک ویژه دانشگاه با ۳۳۰۰ مترمربع زیربنا نیز در سایت دانشگاه تا یک ماه آینده در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود که با راه اندازی این کلینیک تخصصی، تمام کلینیک های سطح شهر جمع آوری شده و کلیه خدمات سرپایی در این کلینیک ارائه خواهد شد.
وی از تکمیل شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای رفسنجان و انار تا نیمه اول سال آینده خبر داد و یادآور شد: تا نیمه اول سال آینده شبکه بهداشتی درمانی شهرستانهای رفسنجان و انار از نظر ساخت و ساز به پایان می رسند و تکمیل خواهند شد و هیچ نیازی به ساخت و ساز در حوزه بهداشت ظرف ۱۵ سال آینده در این دو شهرستان نخواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به آخرین فعالیتها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان انار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار از محل اعتبارات استانی در حال ساخت می باشد و علیرغم اینکه اعتبارات آن تأمین نشده اما در حال انجام و ساخت می باشد و امیدواریم بخش ابنیه آن امسال به اتمام برسد و ما بتوانیم در نیمه اول سال ۹۷ بخش تاسیسات آن را تکمیل کنیم.
اسماعیلی ندیمی ادامه داد: البته در شهرستان انار مشکلی در زمینه بستری نداریم و ساختمان قبلی بیمارستان، نوسازی و بخش بستری آن راه اندازی شده است و اتاق عمل، زنان و زایمان و … آن تا ۵ سال آینده مجوز فعالیت دارد اما ساختمان جدید بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار زودتر از این موعد افتتاح خواهد شد.
در حوزه آموزشی نیز چندین رشته کارشناسی ارشد، ۳ رشته دستیاری، چندین رشته و مقطع کارشناسی، اضافه شد و به این رشد و توسعه ادامه خواهیم داد.
وی از فعالیت پنج دانشکده بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری، دنداننپزشکی، مامایی و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سخن به میان آورد و افزود: در حوزه پژوهشی سرمایه گذاری مهمی که این دانشگاه کرده در مطالعات کوهورت است.
وی در رابطه با مطالعات کوهورت، توضیح داد: مطالعات کوهورت مطالعات جمعیتی بلندمدت آینده نگر است که ۴ مطالعه بزرگ در این بخش در علوم پزشکی رفسنجان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به وجود مرکز تحقیقات پسته و مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: سه مرکز پژوهشی مرتبط مصوب داشتیم که با وجود آنها موافقت وزارتخانه را در خصوص راه اندازی پژوهشکده علوم پایه گرفتیم و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم ردیف بودجه مستقل و نیرو برای این پژوهشکده بگیریم.
اسماعیلی ندیمی در پایان تأکید کرد: در چهار سال گذشته بسیاری از زیرساختهایی که در دانشگاه نیاز بوده استقرار دادیم و باید این موارد را در آینده بهبود داده و تکمیل کنیم.

برچسب ها:
بیمارستان علی ابن ابی طالب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان