مدیر منابع اب منطقه رفسنجان مطرح کرد :

ضرورت راهکار برای مدیریت اب رودخانه ها

  • شناسه خبر: 132930
ضرورت راهکار برای مدیریت اب رودخانه ها

مدیر منابع اب منطقه رفسنجان گفت :رودخانه های رفسنجان در هنگام بارندگی زیاد ،می تواند خسارت مالی و جانی را به بار بیاورد با ارائه راهکار باید اب رودخانه ها را مدیریت کرد

خانه » آخرین اخبار » ضرورت راهکار برای مدیریت اب رودخانه ها

به گزارش خانه خشتی ؛علی احمدی پور مدیر منابع اب منطقه رفسنجان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع اب اظهار داشت :رودخانه شاهزاده عباس (گیودری) به طور متوسط سالیانه ۲۶ میلیون مترمکعب اب وارد دشت رفسنجان می کند .

وی بیان داشت :رودخانه شور به طور متوسط سالیانه ۱۳ میلیون مترمکعب اب وارد دشت رفسنجان می کند و مسیر ان از الله اباد به طرف مصلی می باشد و همچنین رودخانه قلندری (احمد باد ) ، رودخانه اودرج و رودخانه صادق اباد که بیشترین تصرفات در این مسیر وجود دارد  در هنگام بارندگی زیاد ،می تواند خسارت مالی و جانی را به بار بیاورد لذا در این زمینه باید برای مدیریت اب رودخانه ها ،راهکاری ارائه داد .

احمدی پور با بیان اینکه برای محافظت و کنترل اب رودخانه ها عزم عمومی لازم است افزود :عدم مدیریت های گذشته باعث بروز وضعیت فعلی شده است ،باید تمام اعضای شورای حفاظت از اب و متولیان ساخت و ساز و تمام اداراتی که به نوعی متولی واگذاری زمین و صدور زمین هستند با همکاری نمایند .

وی ادامه داد :ادارات متولی از جمله اداره راه و شهرسازی و شهرداری باید برای زمینهایی که در مسیر رودخانه هستند مجوز صادر نکنند ،تقاطع راه های  مواصلاتی ، دهانه پل ها برای انتقال و هدایت اب بازگشایی شود .

مدیرمنابع اب رفسنجان با اشاره به اینکه در روستاها با کمک دهیاریها باید اب رودخانه ها را مدیریت کرد گفت :متاسفانه برخی کشاورزان منافع شخصی خود را بر منافع عموم ترجیح می دهند لذا دهیاریها باید به کشاورزان اطلاع رسانی کنند که حق ندارند اب رودخانه را به روی باغات خود ببرند .

علیار اسکندری سرپرست فرمانداری رفسنجان در ادامه جلسه ضمن تشکر از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار داشت :وضعیت رودخانه ها در شهر بسیار نامناسب است ،با مدیریت جدید شهرداری چهره شهر  عوض خواهد شد و رودخانه ها، محل تفرج  و تفریح مردم خواهد شد .

وی بیان داشت :طرح جمع اوری و لایروبی مسیر خانه حاج اقا علی با همکاری دهیاریهای محل در حال انجام است در اینده فضای این مسیر که مسیر گردشگری می باشد عوض خواهد شد .

اسکندری افزود :ساخت سازهایی  در مسیر برخی رودخانه ها صورت گرفته است  ولی دستگاه های مربوطه به این موارد ارائه خدمات می دهند لذا باید دستگاه های خدمات رسانی در چارچوب قانون اقدام نمایند امروز اگر مجوز غیر قانونی صادر کردیم در اینده اگر اتفاقی افتاد دستگاه متولی باید پاسخگو باشد .

فرماندار تصریح کرد :بی تدبیری ها و عدم جسارت تصمیم گیری، باعث بروز چنین مشکلاتی شده است ،در روند کارها باید تدبیر به خرج داد تا در اینده هزینه اش متوجه مردم و نظام نباشد .

وی خاطرنشان کرد :طبق روال هر سال قبل از بارندگی ،بازگشایی دهانه پل ها و مسیرهای روخانه ها جهت هدایت اب انجام خواهد شد ،مدیران محلی قبل از بارندگی ،صاحبان معدن را اطلاع رسانی کنند که اگر تغییراتی در مسیر رودخانه ها انجام دادند و خسارتی وارد شود خودشان هزینه اش را بپردازند .

اسکندری نسب تاکید داشت :حریم رودخانه های داخل شهر مشخص شود و در خصوص انتقال نخاله های ساختمانی به محلی خارج از شهر اقدامات لازم صورت گیرد .

 

 

 

برچسب ها:
بازگشایی دهانه پل ها حوادث رودخانه لایروبی مسیرها مدیریت اب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    کاش یک جای درست میکردن که اینقدر اب با ارزشش حدر نرود وذخیره سازی میکردن وکلا رودخانه اسداباد دارن خانه میسازند وکسی جلوشونو نمیگیرد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان