تالار خیام خیمه گاه مدافعان حرم شد

  • شناسه خبر: 132816
تالار خیام خیمه گاه مدافعان حرم شد

یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان با حضور سردار حسنی سعدی رئیس بنیاد شهید استان کرمان به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار گردید .

خانه » رفسنجان » تالار خیام خیمه گاه مدافعان حرم شد

به گزارش خانه خشتی ؛یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان با حضور سردار حسنی سعدی رئیس بنیاد شهید استان کرمان ،سرپرست فرمانداری رفسنجان ،امام جمعه ،رئیس شورای شهر،رئیس دانشگاه ازاد و ولی عصر رفسنجان ،جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و  خانواده شهید اسکندری از استان فارس  به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار گردید .

حجت الاسلام علیمرادی رییس دانشگاه آزاداسلامی رفسنجان در این مراسم  اظهارداشت : تعبیرشهیدان مدافع حرم ،تعبیری بسیارعظیم،بامعنا،قدسی وملکوتی است این تعبیر انسان را متوجه ان ندایی می کند که روز عاشورا از گودی قتلگاه بلند شد .

وی تصریح کرد :این ندا اکنون به گوش شیعیان و ملت ایران رسیده است و این پیام را دارد که دیگر نمی گذارند حرم رسول خدا مورد تهاجم دشمن قرار گیرد ،دیگر ندای حضرت زینب بی پاسخ نمی ماند .

رییس دانشگاه آزاداسلامی رفسنجان بیان داشت : تکریم وتجلیل ازچنین انسان هایی که ندای حضرت اباعبدالله الحسین  وکمک حضرت زینب راپاسخ گفتند کاری کمتر از کار شهیدان مدافع حرم نیست.

در ادامه دکتر دهقان رییس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در این مراسم اظهار داشت :ما به جرات می توانیم بگوییم جنگ سوریه و عراق به مراتب از جنگ ایران با عراق سخت تر بود از جهت اینکه ما در ایران یک دشمن به نام صدام داشتیم و جبهه های ان مشخص بود اما جنگ سوریه از نادر جنگهایی بوده که در ان ۵ جبهه مختلف وجود داشته است .

وی تصریح کرد : یکی از افتخارات ما در جمهوری اسلامی ،فرماندهی سردار سلیمانی است که کشور ما را در دنیا سرافراز نموده است .

دکتر دهقان با بیان اینکه تا دوماه اینده اثری از داعش نیست گفت :نابودی داعش چیزی نیست جز به برکت خون شهدای مدافع حرمی چون شهید اسکندری ،حججی و دیگر شهدایی که این بار با توجه به سخن  مولایمان حضرت علی (ع) مسیر حق را برگزیدند  .

دکتر دهقان بیان داشت :یاد همه شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم امید داریم ادامه دهنده راه این شهدای گرانقدر باشیم.

در ادامه این برنامه سردار حسنی سعدی به خاطراتی از شهدا پرداخت.مداح این یادواره رزمنده مدافع حرم محسن رمضانی بود .او که طعم جنگ و مقابله با داعش را چشیده بود به خوبی حق مطلب را ادا کرد. .پرده خوانی ،نمایشنامه و تقدیر از ۱۵ خانواده شهدای مدافع حرم رفسنجان و خانواده سردار شهید اسکندری و از جمله این برنامه ها بود.

در حاشیه این یادواره دکتر فصیحی هرندی معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی اظهار داشت:دانشگاه افتخار میکند  که بتواند در زنده نگهداشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و جان فشانی همه هم و غم خود را بگذارد.که انشالله در همه جامعه توسعه پیدا کند.

ایشان در مورد گروه هنری دعوت شده در یاد واره گفت :گروهی دویست نفری که فعالیت های هنری دارند و از قم وتهران به اینجا آمدند و فکر نمیکردیم به این زیبایی بتوانند اجرا کنند.

 

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر رفسنجان یادواره شهدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان