مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان عنوان کرد :

از اول ابان به مدت ۴۵ روز موتور پمپ های کشاورزی خاموش می شوند

  • شناسه خبر: 132574
از اول ابان به مدت ۴۵ روز موتور پمپ های کشاورزی خاموش می شوند

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان گفت: یکی از راهکارهای صرفه جویی اب ،خاموشی موتور پمپ ها است،این طرح ۴ سال است که اجرا می شود با اجرای این طرح در سالهای گذشته ۴۰ میلیون مترمکعب اب صرفه جویی شد امسال از اول ابان به مدت ۴۵ روز موتور پمپ ها خاموش می شوند که قریب ۶۰ میلیون متر مکعب اب صرفه جویی خواهد شد .

خانه » آخرین اخبار » از اول ابان به مدت ۴۵ روز موتور پمپ های کشاورزی خاموش می شوند

به گزارش خانه خشتی ؛علی احمدی پور پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد پسته و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت :۹۷۰ حلقه چاه فعال در شهرستان وجود دارد که قریب ۵۵۵ میلیون مترمکعب اب از منابع زیرزمینی برداشت می کنند در حالیکه ما هرساله ۱۵۵ میلیون متر مکعب اب بیش از مجاز برداشت می کنیم و باعث شده است سالیانه ۷۵ سانتی متر افت سطح اب زیرزمینی داشته باشیم .

وی تصریح کرد :دشت رفسنجان یک از دشتهای بحرانی کشور محسوب می شود تک محصولی بودن ما شهرستان را از دیگر جاها متمایز کرده است و اقتصاد شهرستان به کشاورزی وابسته است و مهمترین عامل توسعه کشاورزی اب است .

احمدی بیان داشت :اگر منابع ابی را از دست بدهیم اقتصاد شهر از دست می رود ، اگر با مدیریت صحیح منابع اب را کنترل کنیم می توانیم اینده شهر را تضمین کنیم ،ما تنها متولی مدیریت اب نیستیم باید همه مسئولین شهر در این امر پشتیبان باشند .

مدیر منابع اب شهرستان به بحث خاموشی موتور پمپ های کشاورزی اشاره کرد و گفت :صرفه جویی در اب با مدیریت صحیح راهکار مناسب است ، یکی از راهکارهای صرفه جویی اب ،خاموشی موتور پمپ ها است،این طرح ۴ سال است که اجرا می شود با اجرای این طرح در سالهای گذشته ۴۰ میلیون مترمکعب اب صرفه جویی شد امسال از اول ابان به مدت ۴۵ روز موتور پمپ ها خاموش می شوند  که قریب ۶۰ میلیون متر مکعب اب صرفه جویی خواهد شد .

برچسب ها:
ابهای زیرزمینی پسته حلقه چاه صرفه جویی در اب موتور پمپ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان