امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

کشاورزی خوی و خصلت مردم این شهرستان است/ باید کشاورزی شهرستان را مدیریت کرد

  • شناسه خبر: 132567
کشاورزی خوی و خصلت مردم این شهرستان است/  باید کشاورزی شهرستان را مدیریت کرد

امام جمعه رفسنجان گفت :اعمال مدیریت بر اب، لازم است ،ناامید کردن مردم هنر نیست ،تا صد سال دیگر هم تلاش کنیم امکان ندارد که صنعتی جایگزین کشاورزی بیاوریم ،کشاورزی خوی و خصلت اصلی مردم این شهرستان شده است ،باید کشاورزی را مدیریت کرد و ادامه داد .

خانه » آخرین اخبار » کشاورزی خوی و خصلت مردم این شهرستان است/ باید کشاورزی شهرستان را مدیریت کرد

به گزارش خانه خشتی ،حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان صبح امروز در جلسه مشترک ستاد پسته و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت :بهترین صنعت شهرستان در بخش استان پسته می باشد ادارات و نهادها در این امر دخیل و موثر هستند .

وی تصریح کرد :دقت در عرضه پسته مهم است همه در بحث پسته دخیل هستند اگر معیشت مردم روبراه باشد دین و ایمان انها حفظ خواهد شد ولی اگر به معیشت مردم توجه  نشود مشکلات ناخوشایندی به وجود می اید .

امام جمعه بیان داشت :صداقت در امر صادرات پسته  مهم است ،پسته را نباید تحت هر شرایطی عرضه شود چراکه جهان به پسته رفسنجان مشهور است ، همه ادارات همکاری کنند و دلالان ناشناس و جاهل را حذف کنیم .

وی اضافه کرد :بحث امنیت ،بحث خرید و فروش پسته را در بر دارد اینکه یک فرد ناشناس و ناشی  پسته های مردم را ببرد و چک بدون محل بدهد به کشاورز ظلم بزرگی است ،باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رمضانی پور خاطرنشان کرد :هر کس ،تاجر پسته نیست ،تاجر باید اگاه و مسائل شرعی را بداند ،باغات مرغوب و غیر مجازها را نباید نادیده گرفت ،همه ادارات کمک کنند یک راهی برای اصلاح باغات غیر مرغوب و چاه تلمبه های غیر مجاز بردارند،باغات مرغوب حذف شوند.

امام جمعه رفسنجان در خصوص فروش پسته گفت :مردم دست نگه دارند و پسته را ارزان نفروشند ،بورس به ثبات قیمت و صادرات پسته  کمک می کند ،کود و سموم را جدی بگیریم ،مدیریت باغات لازم است ،تحصیلکردهای کشاورزی داریم که  می توان از ظرفیت  انها استفاده کرد  .

وی تاکید داشت :باید به کارشناسان کشاورزی و کسانیکه دانش کشاورزی دارند اهمیت دهیم ،با مدیریت صحیح باغات ،می توانیم محصول بیشتری را تولید کنیم ،توجیه کشاورزان لازم است.

رمضانی به مدیریت اب اشاره کرد و گفت :اعمال مدیریت بر اب، لازم است ،ناامید کردن مردم هنر نیست ،تا صد سال دیگر هم تلاش کنیم که صنعتی جایگزین کشاورزی بیاوریم این امکان ندارد کشاورزی خوی و خصلت اصلی مردم این شهرستان شده است ،باید کشاورزی را مدیریت کرد و ادامه داد .

برچسب ها:
باغات مرغوب پچاه تلمبه پسته فرماندار مدیریت اب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان