وزیربهداشت در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 132562
وزیربهداشت در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستگاه جدید آنژیوگرافی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان ظرف یک ماه اینده راه اندازی می شود.

خانه » آخرین اخبار » وزیربهداشت در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان از راه اندازی دستگاه جدید آنژیوگرافی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف یک ماه آینده خبر داد.
به گزارش خانه خشتی؛به نقل از روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، دکتر علی اسماعیلی ندیمی با تشریح خدمات صورت گرفته در بخش قلب و عروق این بیمارستان، اظهار داشت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد و در همان سال بخش جراحی قلب، آی سی یو اتاق عمل و آی سی یو جراحی قلب راه اندازی شد و در طول این سالها اعمال جراحی و آنژیوگرافی های زیادی در این بیمارستان انجام گرفته است.
انجام ۷۴۰ آنژیوگرافی در سال جاری
وی به آمار و ارقامی از اعمال جراحی، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در بیمارستان پرداخت و افزود: تا پایان سال ۹۵ حدود ۱۶۰۰ آنژیوگرافی، حدود ۴۸۶ مورد آنژیوپلاستی(فنر زنی) و ۵۷ جراحی قلب باز در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال نیز ۷۴۰ آنژیوگرافی، ۲۷۰ آنژیوپلاستی و ۲۰ مورد عمل جراحی قلب باز توسط پزشکان در این بیمارستان انجام شده است.
بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) یکی از ۳۵ بیمارستان دولتی کشور در انجام عمل آنژیوپلاستی اولیه
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان از انجام عمل آنژیوپلاستی اولیه در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در دو سال گذشته سخن به میان آورد و افزود: بیماری که سکته قلبی کرده است مستقیم از داخل اورژانس به بخش آنژیوگرافی منتقل شده و رگی که سبب سکته قلبی شده است باز می شود، این عمل یکی از خدمات پیشرفته پزشکی قلب می باشد که اصطلاحاً به آن «کد ۲۴۷» می گویند و این عمل از ۵۹۰ بیمارستان دولتی در کشور، تنها در ۳۵ بیمارستان دولتی انجام می گیرد که بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان یکی از آنها است.
اسماعیلی ندیمی ادامه داد: برخی از اعمال جراحی بیماریهای مادرزادی قلب و بستن برخی از سوراخهای قلب که به طور مادرزادی باز هستند، توسط دکتر درخشان و آنژیو و گذاشتن استنت در عروق مغزی توسط دکتر مقدم در بیمارستان انجام می گیرد که امیدواریم بتوانیم آنها را توسعه دهیم.
راه اندازی دستگاه جدید آنژیوگرافی تا یک ماه آینده
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان به خرید دستگاه جدید آنژیوگرافی در این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده می شود نزدیک به ۱۰ سال کار کرده و البته به دلیل کارایی بالا، هنوز هم آن را حفظ خواهیم کرد اما از سال قبل خریداری دستگاه جدید آنژیوگرافی در دستور کار قرار دادیم.
اسماعیلی ندیمی افزود: دستگاه جدید آنژیوگرافی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) با کمک و مساعدت شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدیدی که مدیرعامل شرکت مس ایران در اواخر سال گذشته از بیمارستان داشتند خریداری شد که دستگاه بسیار پیشرفته ای است و تا یک ماه آینده این دستگاه در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: با راه اندازی دستگاه جدید آنژیوگرافی می توانیم همزمان خدمات آنژیوی عروق مغزی را نیز انجام دهیم.
تزریق داروی حل کننده لخته در عروق مغزی در بیمارستان
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان با تأکید بر اینکه تمام خدماتی که در حوزه بیماریهای قلبی عروقی می توان انجام داد در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان انجام می شود، تصریح کرد: اقدام دیگری که حدود یک سال است در این بیمارستان صورت می گیرد، تزریق داروی حل کننده لخته در عروق مغزی است که اصطلاحاً «کد ۷۲۴» است که خدمت بسیار نوینی برای بیماران دچار سکته مغزی می باشد.
وی توضیح داد: این کار سبب می شود از فلج کامل بیمار جلوگیری شود و خوشبختانه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان جزو ۳۲ بیمارستان در کشور است که این کار را انجام می دهد.
اسماعیلی ندیمی به پذیرش بیماران قلبی عروقی از شهرهای مختلف استان در این بیمارستان اشاره و مطرح کرد: بیمارانی از شهرستانهای مختلف استان از جمله شهربابک، سیرجان و زرند در بخش آنژیوگرافی و قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان پذیرش می شوند که ۴۰ درصد از بیماران این بخش را تشکیل می دهند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سالها مرگ و میر وابسته به آنژیوگرافی در رفسنجان نداشته ایم و عوارض عمده آنژیوگرافی که منجر به مرگ گردد رخ نداده است.

وی تبیین کرد: نارضایتی عمده مردمی را در بخش قلبی و عروقی نداریم و نه تنها بیماران شهرستان به شهرهای همجوار نمی روند بلکه بیماران سایر شهرها نیز به این بیمارستان آمده و درمان می شوند. در این خصوص باید گفت بیماران نارسایی اطفال و مادرزادی قلب از سایر شهرها به رفسنجان برای درمان مراجعه می کنند چرا که در کمتر شهری اینگونه اعمال انجام می شود و تقریبا هفته ای یک یا دو مورد جراحی در این موارد را داریم.
ارائه تمام خدمات روز دنیا در بخش قلب و عروق در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در ادامه به عمل جراحی قلب باز اشاره و بیان کرد: نتایج اعمال جراحی قلب باز در بیمارستان نیز منطبق بر استانداردها است و مراقبتهای بعد از عمل نیز هم توسط خود پزشکان و هم توسط دکتر فرحبخش متخصص بیهوشی جراحی قلب انجام می شود که حضور دکتر فرحبخش کمک زیادی کرده است تا عوارض بعد از جراحی قلب برای بیماران کم شود.
اسماعیلی ندیمی در خصوص پزشکان و متخصصان قلب و عروق در این بخش اظهار داشت: در بخش قلب و عروق بیمارستان ۵ نفر پزشک متخصص قلب، دو نفر پزشکان مداخله گر که بالن و آنژیوپلاستی انجام می دهند و دو جراح قلب حضور دارند که البته با توجه به اینکه نیاز ما به جراحی قلب باز به وضوح کمتر شده لذا نیاز بیشتری در رابطه با جراح قلب نداریم.
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در پایان با بیان اینکه تقریباً تمام خدمات روز دنیا در بخش قلب و عروق را در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در بسیاری از بخش ها توسعه خیلی خوبی پیدا کرده اما پایه توسعه بخش قلب و عروق از ۱۰ سال قبل کلید خورده و طبیعتاً شکایات از این بخش بسیار کم است.

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ...

    سلام تنها جایی که داره بهتر کار میکنه و دلسوزه و واسه مردم سنگ تموم میزاره علوم پزشکیه واقعا دستشون درد نکنه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان