هشدار فلش

  • شناسه خبر: 132463
هشدار فلش

یادداشت فاجعه فلش منتشر شده در سایت خانه خشتی در زمان کوتاهی پس از انتشار خود با بازخوردهای متفاوتی مواجهه گشت که مهم ترین آنها نشست مدیران مس منطقه کرمان و صحبتهای مدیر این منطقه در مورد کوره فلش بود.

خانه » آخرین اخبار » هشدار فلش

یادداشت فاجعه فلش منتشر شده در سایت خانه خشتی در زمان کوتاهی پس از انتشار خود با بازخوردهای متفاوتی مواجهه گشت که مهم ترین آنها نشست مدیران مس منطقه کرمان و صحبتهای مدیر این منطقه در مورد کوره فلش بود.
نشستی که در آن مدیر مس منطقه کرمان سکوت دو ماه خود را شکسته به نحوی بدنبال پاسخ به یادداشت فاجعه فلش بود،جای بسیار خوشحالی است که رسانه به چنان جایگاهی در افکار عمومی دست یافته که یک یادداشت چند سطری میتواند مدیران از پشت میزها و درب های بسته دفاتر بیرون کشیده و بر کرسی پاسخگویی بنشاند.
هدف نگارنده نه آنچنان که برخی بیان نمودنند بازی سیاسی است و نه خدای ناکرده زیر سوال بردن زحمات بدنه زحمت کش و سخت کوش صنعت مس. تنها ادای دینی است به صنعت مس وکارکنان آن.
در خصوص صحبت های روز گذشته مدیر مس منطقه کرمان و سایر مدیران مس به شرط حیات در یادداشتی که در آینده منتشر خواهد شد بر اساس دلایل متقن که ماحصل نظرات کارشناسان خبره صنعتی است نکاتی عرض خواهد شد.
اما موضوع نگران کننده در صحبت های مدیر مس منطقه کرمان بارگزاری مجدد کوره فلش در هفته آینده است.
به گواه اکثر کارشناسان حاضر در پروژه مهم ترین دلیل روی دادن فاجعه فلش فشار مدیریت ارشد شرکت مس و تعجیل در راه اندازی این کوره بوده است. بگونه ای که بسیاری از اصول راه اندازی و رویه های نادیده گرفته شده و در برخی موارد جامپ ( پرش ) صورت گرفته و همین فشار در راه اندازی منجر به آن گردید که هیچ شرکت پیمانکاری مسولیت راه اندازی را نپذیرد و نهایتا چرخه ای از بی تدبیر ها پروژه چند صد میلیاردی #فلش را به فاجعه ای بدل نمود.
مدیران فعلی شرکت مس برای پنهان نمودن ابعاد این فاجعه بزرگ دست به اقدامات جالب توجهی زدند که از جمله آن میتوان به اظهارات مدیر عامل شرکت مس اشاره نمود که بطور کلی نقش مجموعه ذوب و صنایع پایین دستی آن را در درآمد شرکت مس بی تاثیر دانست. و یا برگزاری مجمع فوق‌العاده شرکت مس در آبان ماه برای افزایش سرمایه که نوعی فرار به جلو است .
همه موارد فوق را مخاطب آگاه به مسائل میتوانند ندیده گرفته و به پای هوشمندی سیاست گذاران و بی اطلاعی مخاطبان بگذارد اما بازی با منافع جمع کثیری از کارکنان مجتمع و از آن مهم تر ایجاد خطر جانی برای این عزیزان را تحمل نمیتوان کرد.
نه نگارنده و نه سایت خانه خشتی منکر گرایش سیاسی خود نیست اما انگیزه جلب افکار عمومی به فاجعه فلش تنها و تنها از سر تعلق خاطر به مجموعه مس و کارکنان آن است.
راه اندازی کوره در شرایط فعلی و با توجه به اخبار واصله از پروژه با احتمال خطر بالایی همراه است. در حادثه گذشته خسارات محدود به خسارات مالی بود و خوشبختانه این فاجعه تلفات جانی نداشت اما راه اندازی مجدد و درشرایط فعلی ممکن است ختم به فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر از حادثه اول شود.
ما در برابر وجدان خود مسئولیم و این مسئولیت ما را برآن میدارد به همه تصمیم گیران مجموعه از سر دلسوزی هشدار دهیم مبادا نگاه سیاست زده شما و منافع مترتب به آن کار را به جایی بکشاند که با نان و جان کارکنان مجتمع مس بازی کنید .
و از همه صاحب نظران و مسئولین در خواست عاجزانه داریم که در چهارچوب قانون برای جلوگیری از تکرار فاجعه ای جدید به موضوع ورود نمایند و از نهادهای نظارتی میخواهیم علل فاجعه رخ داده را منصفانه و خالی از جناح بندی های سیاسی بررسی نموده و به اطلاع افکار عمومی برسانند

امضاء محفوظ

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجان

    درود بر نگارنده و تارنمای خانه خشتی بابت این جور گزارشات واقعا برای رفع مشکلات مردم شهرستان بسیار به این مدل گزارشات نیازمندیم و فرقی نمی کند مسئولین چه گرایش سیاسی ددارند مهم اثر گذاری رسانه در رفغ مشکلات مردم شهرستان است.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان