جلسه شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد

  • شناسه خبر: 13246
جلسه شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد

جلسه شورای اداری

خانه » آخرین اخبار » جلسه شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد

دکتر مقصود مشاور فرماندار در حوزه صنعت وتنظیم سند توسعه شهرستان  در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” اظهار داشت:بیش از۲۰۰ طرح سرمایه گذاری در شهرستان شناسایی شده که با بکارگیری ۱ میلیارد توما ن زمینه اشتغال خانگی برای ۲۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.وی در خصوص آمار گمرکی کشور چنین گفت:سال گذشته ۶۱ میلیاردو۸۰۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شده

که بعضا از کشورهایی که نمیدانیم در کجا قرار دارند از جمله از کشورهای آندولا –سیشه-ومادابی ۱۳ میلیون دلارکالا وارد کشورمان شده است.

دکتر مقصود افزود:اگر بتوانیم تنها ۱۰ درصد از واردات کل کشور را به تولیدات داخلی اختصاص دهیم مشکل بیکاری ۲ میلیون نفر در کشور رفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ۴ گرم مصرف چای خشک هر ایرانی در طول روز عنوان کرد:در رفسنجان نیز با احتساب ۴ گرم مصرفی چای رقمی سالانه ۲/۵ تا ۱۳ میلیارد تومان هزینه را دربر

دارد که با بکار گیری تنها ۱۰ درصد از این مبلغ میتوان ۳۰ بیکار رفسنجانی را ازمعضل بیکاری نجات داد.

دکتر مقصود اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروههای تخصصی در رفسنجان در آینده نزدیک بتوان شهرستان را به سوی توسعه و پیشرفت سوق داد.

علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان نیز اظهار داشت: ۷ میلیون نفر جمعیت کل کشور را معلولین تشکیل میدهند واز ۳ هزار نفر معلول رفسنجانی تعدادی تحصیلات عالیه دانشگاهی تا دکترا را طی کرده که توصیه میکنم دستگاههای اجرایی از آنها در امر اشتغال استفاده کنند.

وی همچنین گفت:مجوز احداث دانشگاه نرجس خاتون ویزه خواهران در جنوب شرق کشور به رفسنجان اختصاص داده شده است.

دکتر رنجبر عسکری عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر(عج)رفسنجان نیز از دانشگاهها بعنوان مرکز سرمایه های فکری یاد کرد و افزود:سال گذشته مجوز مرکز رشد فناوری به این دانشگاه اعطا شد وهدف این است که تواناییهای فکری افراد صاحب ایده را بتوانیم با کمک مالی تحقق سازیم .

وی همچنین از انتخاب ۶۰ ایده برتر دربرگزاری جشنواره خلاقیتهادراردیبهشت امسال در رفسنجان از شهرستانهای بم وجیرفت و کرمان یاد کرد.

سالاری مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه اظهار داشت :از آب استحصالی ازچاهها ۹۲ درصد آب کشاورزی-۶ درصد آب آشامیدنی و ۲ درصد نیز به مصرف صنعتی میرسد .

سالاری در بحث صرفه جویی گفت:با مجهز کردن ۷۰ درصد از آب کشاورزی با۸۵ درصد تسهیلات کشاورزی از سوی دولت میتوان زمینه صرفه جویی را ایجاد کرد وهمچنین برآورد شده که در۲۴ ساعت هر خانواده ۵ نفری ۲۲ متر مکعب آب مصرف میکند که در مقایسه با سرانه مصرف دنیا بالاست.

مهندس بمانی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان :گفت:از سال ۷۴ تا کنئن ۶ هزار هکتار از ۸۷ هزار هکتار اراضی پسته در رفسنجان به سیستم آبرسانی قطره ای تجهیز شدند و در سال جاری نیز ۵۰۰ هکتار در دست اجرای این سیستم قرار دارد.:رضایی-رفسان

برچسب ها:
جلسه شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان