سرپرست فرمانداری رفسنجان مطرح کرد :

معضلات و مولفه های طلاق را شناسایی کنیم وبرای رفع ان چاره ای بیاندیشیم

  • شناسه خبر: 132291
معضلات و مولفه های طلاق را  شناسایی کنیم وبرای رفع ان چاره ای بیاندیشیم

علیار اسکندری نسب گفت :ماباید در شورای فرهنگ عمومی معضلات و مولفه هایی که باعث ایجاد طلاق شده است را شناسایی کنیم تا بتوانیم برای رفع ان چاره ای بیاندیشیم چراکه ممکن است این رویه سراغ تک تک خانواده های ما بیاید .

خانه » آخرین اخبار » معضلات و مولفه های طلاق را شناسایی کنیم وبرای رفع ان چاره ای بیاندیشیم

به گزارش خانه خشتی ؛ علیار اسکندری نسب روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: درصد طلاق در جوامع شیعه بیشتر از مذهب های دیگر از جمله  تسنن است .

وی تصریح کرد :یکی از استراتژی های دشمن در برابر خانه و جوامع اسلامی ،موضوع طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها می باشد،یکی از معضلات طلاق در جامعه ما بحث مواد مخدر می باشد و قریب ۷۰ درصد طلاق ها در رفسنجان به همین موضوع مرتبط است .

اسکندری عنوان داشت :گرفتاریها و توقعات اقتصادی که برای جوانان پیش امده است یکی از عوامل گرایش به مواد مخدر است .

سرپرست فرمانداری رفسنجان افزود :در سال ۹۴ بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، مسائل مواد مخدر بر مسائل اقتصاد کشور اثر داشته است که معادل ۱۳.۴ درصد تولید ناخالص ملی است ،از سال ۸۳ تا ۹۴ هزینه های مقوله مواد مخدر طی ۱۲ سال بر اقتصاد کشور و خانوارها ۱۵ برابر شده است و رشدی معادل ۱۴۰۰ درصد در جامعه ما داشته است .

اسکندری خاطرنشان کرد : رشد شیوع ابتلای به مواد مخدر ۵.۴ درصد بوده که سن مبتلایان اکنون بین ۱۵ تا ۶۴ سال است که در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی می‌شود، ۵.۹۵ درصد این شیوع افزایش پیدا کند و سن مبتلایان ان به ۹ سال به بالا تا ۷۰ سال برسد.

وی ادامه داد :علاوه بر اینکه این موضوع بر اقتصاد ملی باعث می شود منافع مشروع در جامعه از بین برود بازارهای مالی در اقتصاد اجتماعی به شدت اسیب ببیند ،کنترل سیاستهای اقتصادی کشور با مشکل مواجه شود ،اسیب های اجتماعی در خانواده ها را به دنبال دارد .

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه در سال های گذشته مورد طلاق در طوایف قبح بود گفت :متاسفانه در ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر شاهد افزایش طلاق هستیم ،مسائل اقتصادی و فرهنگی باعث شده است این روند پیش بیاید .

وی بیان داشت :ماباید در شورای فرهنگ عمومی معضلات و مولفه هایی که باعث ایجاد طلاق شده است را شناسایی کنیم تا بتوانیم برای رفع ان چاره ای بیاندیشیم چراکه ممکن است این رویه سراغ تک تک خانواده های ما بیاید .

برچسب ها:
ازبین رفتن منافع ملی توقعات جوانان طلاق مسائل اقتصادی مواد مخدر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان