چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بیماری دیابت است

  • شناسه خبر: 131993
چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بیماری دیابت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: نزدیک به دو سوم جمعیت این شهرستان چاقی یا اضافه وزن دارند که این موارد زمینه ساز بیماری دیابت است.

خانه » آخرین اخبار » چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بیماری دیابت است

به گزارش خانه خشتی ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی در آیین افتتاح اتوبوس دیابت در سالن ذکریای رفسنجان اظهار کرد: سالها پیش بیماریهای واگیر در جامعه شیوع داشت که این بیماریها کنترل شده اما در حال حاضر در جامعه با شیوع بیماریهای غیرواگیر مواجه ایم.
وی افزود: از طرفی با افزایش طول عمر جامعه ایرانی با جامعه مسن روبرو هستیم که این افراد غذاهای فست فود, نمک و چربی مصرف می کنند و تحرکی و ورزشی هم.ندارند ضمن اینکه استرس هم به این موارد اضافه شده که همه این عوامل باعث بروز بیماریهای غیر واگیر از جمله دیابت, پرفشاری خون, سکته های قلبی و مغزی, سرطانها , بیماریهای مزمن و … شده است.
اسماعیلی بیان کرد: برای شناسایی دقیق شیوع اینگونه بیماریها دوکار در کشور در حال انجام است یکی اینکه تمامی اطلاعات افراد جامعه از نظر میزان قند خون, چربی خون, فشار و … در حال ثبت است و دیگر اینکه در تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور از جمله رفسنجان طرح کوهورت با هدف شناسایی عوامل بیماریهای غیرواگیر در حال اجرا است تا نتایج این طرح در جامعه اجرا و بیماریهای غیرواگیر ریشه کن شود.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد هستند که در سن نزدیک به چهل سال اما دچار بیماریهای قلبی عروقی دیابت و … می شوند که باید در جامعه فرهنگ تغییر رفتار زندگی اشاعه پیدا کند و مردم از سمت مصرف فست فود, نمک و چربی و کم تحرکی به سمت غذاهای طبیعی و.مطلوب و کم چرب و کم نمک بروند و ورزش را در زندگی خود بگنجانند تا تنی سالم و عاری از بیماری ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه برخی افراد تصور میکنند که با مصرف انسولین اتفاق خاصی میفتد گفت : بهتر است افراد قبل از اینکه بیمار شوند به سلامتی خود توجه داشته باشند

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان