استاندار کرمان در حاشیه بازدید از ضبط پسته اگاه عنوان کرد:

تسهیلات بانکی برای یکپارچه سازی اراضی در اولویت قرار دارند

  • شناسه خبر: 131932
تسهیلات بانکی برای یکپارچه سازی اراضی در اولویت قرار دارند

استاندار کرمان گفت: وقتی یکپارچه سازی اراضی صورت گرفت نگهداری پسته با کیفیت بهتر اتفاق می افتد ابیاری درست انجام می شود و این کار در صرفه جویی اب نقش مهمی دارد .

خانه » اقتصادی » تسهیلات بانکی برای یکپارچه سازی اراضی در اولویت قرار دارند

به گزارش خانه خشتی ؛ صبح امروز علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از ترمینال پسته اگاه در جمع خبرنگاران در خصوص گردش مالی پسته  اظهار داشت : قریب ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن تولید پسته سالیانه استان کرمان است اگر متوسط ان را ۳۰ هزار تن بگیریم حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تن درامد پسته در استان کرمان است .

وی تصریح کرد :متاسفانه بعد از انقلاب هم همین طور بوده است بخشی از این درامد در جاهای دیگر صورت می گیرد ما باید یک کار مهمی با همکاری خود فعالان کشاورزی انجام دهیم که  بخشی از این درامدها به استان بر گردد .

استاندار افزود :البته بخشی از این درامدها صرف سم پاشی ،هزینه های کشاورزی و نگهداری باغات  بر می گردد و بخش دیگرش هم بر نمی گردد، ۲ هزار میلیارد تومان درامد پسته در رفسنجان است ،ثروتی که در رفسنجان وجود دارد کمتر از این اعدادی است که بعد از انقلاب وجود داشته است .

وی بیان داشت :قریب ۸۰ هزار میلیارد تومان در طول ۴۰ ساله بعد از  انقلاب درامد پسته بوده است که  رقم بسیار بزرگی است ولی صنعتی که در مقابل ان وجود دارد کم است ، رفسنجان و استان کرمان باید در اینده به سمت صنعت خدمات بروند ، اقداماتی در حوزه صنعت و خدمات در رفسنجان صورت گرفته است .

وی در خصوص سوال اینکه سود حاصل از پسته به جیب چه کسانی می رود گفت :به هر صورت سود به جیب  کشاورزان می رود اخیرا در سالهای گذشته صندوق سرمایه گذاری بانک کشاورزی تاسیس شد اگر مردم به بورس اعتماد بکنند بسیاری از مشکلات مرتفع می شود انبارهای در رفسنجان سیرجان و زرند پیش بینی کرده ایم که کشاورزان بتوانند کارهای خود را به روز تحویل بدهند .

رزم حسینی خاطرنشان کرد :بخشی از درامدها به خود کشاورز و بخشی هم صرف امورات کشاورزی می شود ما در پی ان هستیم ان بخشی از درامدها که مختص کشاورز است را در حوزه صنعت جذب کنیم .

وی در خصوص پوکی پسته امسال اظهار داشت :اشکال کشاورزی ما در خصوص خرده مالکین می باشد در دولت یازدهم از سال گذشته فعالیتهایی در خصوص یکپارچه سازی اراضی کشاورزی توسط خود کشاورزان صورت گرفته است ، در کرمان ،زرند و انار رفسنجان گروه هایی از خود مردم جمع شدند از معتمدین کشاورزان ،در خصوص یکپارچه سازی اراضی اقداماتی در حال انجام می باشد .

استاندار افزود :وقتی یکپارچه سازی اراضی صورت گرفت نگهداری پسته با کیفیت بهتر اتفاق می افتد ابیاری درست انجام می شود و این کار  در صرفه جویی اب نقش مهمی دارد حتی یک شبکه فروش هم به وجود می اید ما به دلیل مشکل خرده مالکین  اگربه سمت یکپارچه سازی پیش برویم مشکل سموم هم مرتفع می شود.

وی بیان داشت : تسهیلات بانکی در خصوص یکپارچه سازی را در اولویت قرار دادیم.

 

عکس از امین قاسمیان

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان