دا روایت مادران مقدس دفاع

  • شناسه خبر: 130196
دا روایت مادران مقدس دفاع

دا نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی استاز دفاعی مقدس …

خانه » فرهنگی مذهبی » دا روایت مادران مقدس دفاع

به گزارش خانه خشتی ، دا نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است.

دا، در زبان کردی به معنی مادر است و زهرا حسینی که خود یکی از کردهای پهله زرین آباد استان ایلام است با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینهٔ خاطره‌نگاری جنگ هشت سالهٔ ایران و عراق محسوب می‌شود. کتاب دا پرمخاطب‌ترین کتاب سال ۱۳۸۸ در ایران بود.

موضوع کتاب:خاطرات ذکر شده در این کتاب در دو شهر بصره و خرمشهر است و سالهای محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مرکزی کتاب را تشکیل میدهد.حسینی آن زمان ۱۷ ساله بوده و گوشه ای از تاریخ جنگ را میگویدکه غالبا به اشغال و فتح خرمشهر مربوط میشود. کتاب شامل سه قسمت است. قسمت نخست کتاب سالهای ابتدایی زندگی حسینی در عراق و مهاجرت اجباری خانواده وی تحت فشار رژیم بعث را روایت می کند. قسمت دوم کتاب فعالیت های حسینی در جریان جنگ ایران و عراق پرداخته است.قسمت سوم کتاب در مورد زندگی شخصی حسینی و ماجرای ازدواج وی است.سیده زهرا حسینی کتاب را به حضرت زینب تقدیم نموده است.

جوایز – دومین جایزه ادبی جلال آل احمد برگزیده و شایسته ی تقدیر شناخته شد. – این کتاب در سیزدهمین دوره جایزه کتاب دفاع مقدس به عنوان برگزیده در بخش خاطرات دیگر نوشت انتخاب شد. -کتاب سال ۱۳۸۸ -جشنواره کتاب سال شهید غنی پور -شایسته تقدیر در نخستین دوره جشنواره لوح و قلم

برچسب ها:
دا سیده زهرا حسینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان